کد خبر : 51276

گلادیاتور 2020 پاسخ جیپ به تمام مسیرهای سخت!

 گلادیاتور 2020 پاسخ جیپ به تمام مسیرهای سخت!

جیپ به عنوان تخصصی ترین خودروساز تولید کننده خودروهای شاسی بلند و آفرود هیچ وقت به پیکاپ سازی روی خوش نشان نداده و همیشه پیکاپ یک محصول جانبی در این شرکت بوده است. جیپ گلادیاتور که اولین رونمایی آن در نمایشگاه خودرو لس آنجلس در سال 2018 بود با مدل 2020 به بازار آمده تا ضعف جیپ در بازار پیکاپ ها را پوشش دهد.

به گزارش خودروتک، مدیران ارشد جیپ در هنگام رونمایی از مدل گلادیاتور این محصول را پاسخی به نیاز وفاداران برند جیپ اعلام کردند.

گلادیاتور وانتی در کلاس سایزی متوسط و چهار در است که قابلیت‌های آفرود بالا و هیجان انگیزش جایی برای شک و شبهه باقی نمی‌گذارد. جیپ برای این مدل نسخه‌های متعددی را معرفی کرده است که عبارت‌اند از گلادیاتور اسپرت، اسپرت S ، اورلند و روبیکان که در عملکرد و قابلیت‌های آفرودی و غیر آفرودی تفاوت‌هایی دارند. 

جیپ گلادیاتور به‌عنوان اولین پیکاپ ساخته‌شده بر اساس جیپ رانگلر معرفی شد. اگرچه پلتفرم رانگلر و گلادیاتور یکسان است اما گلادیاتور کاملاً خودرویی مستقل و متفاوت است که حتی ادعای سنگین بهترین پیکاپ آفرود جهان را هم با خود یدک می‌کشد. گلادیاتور نسبت به همکلاس های خود قیمت بیشتری دارد و بین 30 تا 40 هزار دلار بر اساس نسخه و امکانات تغییر قیمت می‌دهد که گران‌ترین خودرو در کلاس خود است. 

عملکرد جیپ گلادیاتور 2020

 یک موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر خورجینی با قدرت ۲۸۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متر در دل گلادیاتور جا خوش کرده است. البته یک مدل با موتور 2000 سی سی هم دارد که برای بازار اروپا طراحی شده است.

مصرف سوخت این خودرو با جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار در شهر 13.8 لیتر، در جاده 10.6 لیتر و به‌صورت ترکیبی 12.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی استاندارد است. جعبه‌دنده‌ دستی ۶ سرعته هم در دسترس و قابل انتخاب است.

جیپ گلادیاتور مدل 2020

گلادیاتور به پشتوانه موتور و جعبه‌دنده قدرتمندش می‌تواند باری به وزن 3.4 تن را یدک بکشد و همچنین باری به وزن 725 کیلوگرم در فضای بار را می‌تواند بدون اینکه به خودرو فشار خاصی وارد شود حمل کند که هر دو بهترین در این کلاس هستند. دقت داشته باشید که جیپ گلادیاتور در کلاس سایزی کوچکتری از خودروهایی مانند فورد F150 یا رم 1500 قرار می گیرد. ناگفته نماند گلادیاتور با یک موتور ۲ لیتری توربو هم قابل سفارش است. شرکت جیپ یک موتور دیزلی ۳ لیتری را هم  برای این نسخه در نظر گرفته است که می‌تواند ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. از ویژگی‌های مهم گلادیاتور تولید بیشترین نیرو و گشتاور در کمترین دور موتور است. 

طراحی خارجی جیپ گلادیاتور 2020

گلادیاتور یک جیپ به معنای کلاسیک آن است. خودرویی که برای استفاده خشن و قدرتی ساخته شده است و چندان میانه ای با زوایا و قوس های آیرودینامیکی ندارد. 

بعد از شنیدن نام جیپ اولین چیزی که به ذهن می‌رسد قابلیت‌های آفرودی آن است. برای تجربه‌ هیجان بیشتر می‌توان شیشه جلو، درها و سقف خودرو را به‌راحتی جدا کرد. حتی سقف فلزی را هم می‌توان به‌راحتی جدا کرد و گلادیاتور توانایی تبدیل‌شدن به یک خودروی روباز را به‌راحتی فراهم کرده است.

جیپ گلادیاتور مدل 2020

این قابلیتی است که در هیچ‌یک از وانتها وجود ندارد. از نمای روبرو جیپ گلادیاتور شبیه مدل رانگلر است. در زیر صندلی‌ها محفظه‌ای برای ذخیره متعلقات وجود دارد که قفل می‌شود چراکه ممکن است خودرو به‌صورت روباز مورداستفاده قرار بگیرد. 

طراحی داخلی

کابین خودرو نیز مانند بیرون آن آفرود و وحشی طراحی‌شده است. مانیتور روی داشبورد دارای یک حاشیه‌ی پلاستیکی است . بیشتر کلید‌ها و اهرم‌ها فلزی و سخت هستند. در بخش امکانات می‌توان به مواردی چون سیستم دیتا و سرگرمی UConnect فیات کرایسلر، اپل کارپلی، اندروید اتو و چهار پورت USB اشاره کرد.

جیپ گلادیاتور مدل 2020

جیپ حس و حال یک خودروی محکم و مقاوم را در داخل کابین به‌خوبی رعایت کرده است. طراحی فضای داخلی هم شبیه نسخه‌های رانگلر است و تغییرات کمی را می‌توان مشاهده کرد. 

جیپ گلادیاتور مدل 2020

جیپ گلادیاتور مدل 2020

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها