کد خبر : 48236

رونمایی از شاسی بلند جدید مزدا MX-30

رونمایی از شاسی بلند جدید مزدا MX-30

رشد بازار کراس‌اوورها و شاسی بلند‌ها از یک سو و افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی از سوی دیگر، خودروسازان را به سمت ساخت خودروهای بلندقامت الکتریکی سوق داده است. مزدا MX-30‌ نیز قرار است تا نماینده مزدا در این بازار پرتراکم باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، مزدا MX-30‌ نخستین خودرو سبز این شرکت است که از سال آینده به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. با این وجود مزدا تصمیم گرفته تا رویه متفاوتی برای توسعه محصول جدید خود داشته باشد.

 

از این رو مزدا MX-30‌ را نمی‌توان یک خودرو الکتریکی خالص دانست و خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته تا استفاده از باتری‌های حجیم که منجر به برد محدود می‌شوند را کنار بگذارد.

مزدا MX-30‌ در حقیقت یک خودرو برای استفاده شهری است که نیازی به باتری‌های بزرگ، سنگین و گران که از ترکیب فلزات نادر و گران‌بها ساخته می‌شوند، ندارد و به همین دلیل مزدا MX-30‌ با پیشرانه هیبریدی خفیف به بازار عرضه می‌شود.

مراسم اعلام این خبر رسمی در مورد مزدا MX-30‌، در جریان یک رویداد رسمی در توکیو برگزار شد. این خودرو به همراه چند محصول دیگر از مزدا، قرار است به عنوان خودروهای یاد بود برای صدمین سالگرد تأسیس مزدا به بازار عرضه شوند.

یک پیشرانه برای دو خودرو

پیشرانه مورد استفاده برای مزدا MX-30‌، همان موتوری است که در مزدا CX-30‌ مورد استفاده قرار گرفته، یعنی موتور دولیتری بنزینی با ترکیب سیستم هیبریدی خفیف. مزدا CX-30‌ از مدتی پیش در بازار اروپا عرضه می‌شود.

مزدا MX-30‌

توضیحات مزدا

 

در پیشرانه مورد استفاده در مزدا MX-30‌، از یک ژنراتور کوچک استفاده شده که نیروی ایجاد شده حاصل از ترمز گرفتن را که معمولا هدر می‌رود، جمع‌آوری می‌کند. این انرژی برای کمک به بهینه‌سازی فرآیند فعالیت پیشرانه استفاده می‌شود.

این انرژی با استفاده از فناوری بهینه‌سازی رانندگی، برای استفاده در سیستم‌های برقی اتومبیل به کار می‌رود و بنابراین می‌توان در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه‌جویی کرد. این انرژی به طور معمول از باتری خودرو و بر اثر سوختن بنزین تأمین می‌شود.

هیچ توضیح اضافه‌ دیگری در خصوص عملکرد این سیستم ارائه نشده است، اما به نظر می‌رسد این فناوری برای مشتریان نسبتا جدید جلوه کرده و به مزدا کمک می‌کند تا کراس‌اوورهای بیشتری را به فروش برساند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها