کد خبر : 4404

آئودی رقیب ب ام و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس را رو کرد

آئودی رقیب ب ام و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس را رو کرد

پس از لو رفتن چند تصویر از سری جدید آئودی A6 در مرداد ماه گذشته، ارباب حلقه‌ها به‌صورت رسمی رقابت با مرسدس‌بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 را برای سال جدید استارت زد.

به گزارش خودروتک، طول نهایی خودرو چیزی نزدیک به 5050 میلی‌متر شده، یعنی A6 لانگ حتی از پرچم‌دار شرکت یعنی A8 هم طویل‌تر است.

نسخه جدید آئودی A6 به صورت L (مخفف Long به‌معنی خودروهای با فاصله‌محوری طویل‌تر) در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شد. این سدان تشریفاتی که براساس آخرین ویرایش‌های نسل پنجم این خانواده موسوم به C8 طراحی شده با افزایش 100 میلی‌متری فاصله‌محوری به 3024 میلی‌متر رسیده است. این در حالی است که طول نهایی خودرو چیزی نزدیک به 5050 میلی‌متر شده است. این یعنی A6 لانگ حتی از پرچم‌دار شرکت یعنی A8 استاندارد (که در چین عرضه نمی‌شود) هم طویل‌تر است. فاصله محوری این خودرو 2988 میلی‌متر اعلام شده است.

شرکت اعلام کرده که برای این خودرو از دو نوع پیشرانه 2 لیتری TFSI استفاده خواهد کرد. نمونه پایه می‌تواند 187 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در حالی که نمونه بهینه‌سازی شده قابلیت تولید 221 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. البته هنوز هم برای مشتریان خاص آن پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل که 340 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور دارد، کنار گذاشته شده است.

این خودرو در کارخانه مشترک فولکس‌واگن و فاو چین ساخته خواهد شد و اوایل سال 2019 به دست مشتریان چینی خود می‌رسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها