کد خبر : 28824

پورشه تایکان نیامده تیون شد

پورشه تایکان نیامده تیون شد

کمتر از یک ماه پیش شرکت پورشه مدل تایکان 2020 را به علاقمندان معرفی کرد اما شرکت هنسی که از سال‌ها پیش به کار تیونینگ ظاهری و فنی در خودروها مشغول بوده اعلام کرده که نسخه ویژه‌ای از این خودرو را عرضه خواهد کرد.

به گزارش خودروتک ، تایکان را می توان اولین خودروی برقی دانست که شانس این را داشته که دست نوازش هنسی بر سر و رویش کشیده شود.

در زمینه مشخصات فنی و قدرت پیشرانه نیز احتمال مقداری افزایش رد نشده زیرا آقای هنسی در اظهارنظری بسیار محتاطانه بیان داشته که امکان اضافه کردن نیروی بیشتر به پیشرانه خودرو وجود دارد.

این شرکت تیونر اهل تگزاس فعلاً در مورد جزئیات فنی نسخه ساخت خود اظهارنظری نکرده اما آقای جان هنسی به عنوان مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که پلتفرم پورشه تایکان مناسب‌ترین گزینه برای ساخت خودروی برقی این شرکت بوده است.

آقای جان هنسی به اختصار بیان کرده که تغییرات فنی مدل مذکور نسبت به پورشه تایکان بسیار جزئی بوده و به تغییر در مواردی همچون رینگ‌ها و تایرهای جدید و سپرهای جلو و عقب با طراحی خشن‌تر محدود خواهد شد اما از اظهارنظر بیشتر در این‌باره خودداری کرده است.

البته می‌توان انتظار داشت که فضای داخلی خودرو نیز مورد بازنگری قرار گرفته و تغییراتی به خود ببیند اما فعلاً در این مورد مطلبی به صورت رسمی بیان نشده است. در زمینه مشخصات فنی و قدرت پیشرانه نیز احتمال مقداری افزایش رد نشده زیرا آقای هنسی در اظهارنظری بسیار محتاطانه بیان داشته که امکان اضافه کردن نیروی بیشتر به پیشرانه خودرو وجود دارد.

بد نیست بدانید وی اضافه کرده که هدف شرکت هنسی اختراع مجدد چرخ نبوده و این شرکت تمایلی به انجام کارهای تکراری ندارد بلکه قصد دارد نسخه‌ای هیجان‌انگیزتر و جالب‌تر از یک خودروی قدرتمند را عرضه نماید.

 

پورشه تایکان تیونینگ هنسی

به هرحال علاقمندان پورشه تایکان نسخه هنسی فعلاً باید صبر پیشه کنند چراکه این تیونر آمریکایی در سال 2020 خودروها را به مشتریان تحویل خواهد داد.

لازم به‌ذکر است که نسخه استاندارد پورشه تایکان به دو پیشرانه برقی مجهز بوده که مجموعاً قدرتی برابر با 671 اسب‌بخار در اختیار راننده قرار می‌دهندو پورشه تایکان با چنین قدرتی می‌تواند ظرف 3.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسیده و پس از آن به حداکثر سرعت 260 کیلومتر برساعت دست یابد. این خودرو با یکبار شارژ مجموعه باتری قادر است در شعاع 450 کیلومتر حرکت نماید.

نسخه توربو S از پورشه تایکان باز هم قدرتمندتر بوده و 751 اسب‌بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل به 2.8 ثانیه کاهش یافته اما رقم حداکثر سرعت بدون تغییر باقی خواهد ماند. با وجود افزایش میزان قدرت پیشرانه، شعاع حرکتی این مدل به 412 کیلومتر محدود می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها