کد خبر : 22461

پورشه تایکان در چین رویت شد

پورشه تایکان در چین رویت شد

نمونه‌ای آزمایشی از پورشه تایکان برای نخستین بار به چین آمده تا در پیست اختصاصی این شرکت در مرکز تجربی پورشه (PEC) مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خودروتک ، پیش از آن‌که پورشه تایکان در ماه سپتامبر به بازار جهان معرفی شود، در حدود شش میلیون کیلومتر در مسیرها و شرایط مختلف رانده شده تا توانایی‌های خود را به اثبات برساند.

خودروی موردبحث که بخش‌هایی از بدنه آن همچنان زیر پوشش‌های استتاری قرار دارد، در سه هفته اخیر در سه نقطه مختلف جهان برای انجام تست و بررسی حضور پیدا کرده است: چین، بریتانیا و ایالات متحده. بازار هرکدام از این سه کشور برای تایکان به عنوان اولین خودروی تمام برقی اسپرت ساخت پورشه اهمیت فراوانی دارد.

پورشه در هرکدام از کشورهایی که تایکان مدتی مهمان آن‌ها بوده برای پوشش سقف آن طرحی مناسب فرهنگ و تاریخ آن کشور طراحی کرده و البته همانطور که انتظار می‌رود برای کشور چین یک طرح گرافیکی از اژدها انتخاب شده است. در هنگام حضور تایکان در شانگهای، راننده ماهر چینی یعنی آقای Li Chao پشت فرمان این خودرو قرار گرفته است. آقای Li Chao که غیر از رانندگی حرفه‌ای دستی در دنیای تجارت نیز دارد، از سال 2012 تاکنون در مسابقه پورشه کررا کاپ آسیا شرکت می‌کند و در سال 2018 در میان تمام شرکت‌کنندگان رتبه دوازدهم را به دست آورد.

آقای Li Chao در صحبت‌های خود از فرمان‌پذیری بالای این خودرو تمجید کرده و پورشه تایکان را در عین دارا بودن ویژگی‌های اسپرت، بسیار راحت توصیف کرده که البته این مزیت نیز به لطف مهندسی عالی شاسی تایکان به دست آمده که راحتی یک سدان بزرگ را با فرمان‌پذیری یک خودروی اسپرت ترکیب کرده است. وی در ادامه به نقش مهم پایین بودن مرکز ثقل خودرو و فرمان‌پذیری محور عقب در به دست آمدن قابلیت بالای فرمان‌پذیری اشاره کرده است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت پورشه تایکان کمتر از 3.5 ثانیه بوده و در زمان کمتر از 12 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت این خودروی اسپرت برقی رقمی بیش از 250 کیلومتر برساعت است.

پورشه در نظر دارد قابلیت‌های تایکان را در چند رویداد خودرویی به رخ رقبا بکشد: اولین حضور این خودرو در فستیوال سرعت گودوود در تاریخ 4 تا 7 جولای خواهد بود. پس از آن در بخش پایان فصل مسابقه قهرمانی فرمول E در نیویورک در تاریخ 13 و 14 جولای حضور خواهد یافت. بد نیست بدانید قرار است رانندگان معروفی چون مارک وبر و نیل جانی پشت فرمان پورشه تایکان قرار بگیرند.

تست نسخه آزمایشی پورشه تایکان در مرکز پورشه در شانگهای

پیش از آن‌که تایکان در ماه سپتامبر به بازار جهان معرفی شود، در حدود شش میلیون کیلومتر در مسیرها و شرایط مختلف رانده شده تا توانایی‌های خود را به اثبات برساند. در شرکت پورشه در هنگام تست و بررسی خودروهای جدید تفاوتی میان مدل‌های برقی با نمونه٬های عادی وجود ندارد.

به غیر از تست قابلیت‌های فنی، امکان استفاده از این خودرو به صورت روزمره در شرایط جوی گوناگون نیز بررسی می‌شود تا قابلیت استفاده از این خودرو در کشورهای مختلف به اثبات برسد. غیر از این، عواملی چون دوام کیفیت اجزای کابین، کنترل دما برای سیستم انتقال قدرت و مهمتر از همه شرایط شارژ شدن باتری در شرایط گوناگون نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

مرکز PEC به عنوان اولین مرکز تجربی پورشه در آسیا و ششمین در جهان، در 26 آوریل 2018 افتتاح شده است. این مجموعه همچنین دسترسی مستقیم به پیست 5.5 کیلومتری بین‌المللی شانگهای دارد. در این مرکز قابلیت‌های مختلف خودروها (حتی توانایی پیمودن مسیرهای خارج از جاده) تحت بررسی قرار می‌گیرد. 300 میلیون نفر از جمعیت چین پس از طی مسیر سه ساعته با خودروی شخصی خود می‌توانند به این مرکز برسند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها