کد خبر : 20736

آخرین مراحل تست پورشه تایکان پیش از رونمایی

آخرین مراحل تست پورشه تایکان پیش از رونمایی

به تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از پورشه تایکان (Taycan) با پوششی عجیب منتشر شده که تقریباً هیچ قسمتی از خودرو پنهان نیست. اما نکته جالب‌­تر این است که در کنار این پوشش عجیب، نام این خودرو هم در قسمت‌­های مختلف بدنه به چشم می­‌خورد. در واقع با اولین نگاه به این خودروی ظاهراً پوشیده شده، متوجه می­‌شوید که پورشه تایکان است.

به گزارش خودروتک ، پیشرانه‌های برقی تایکان نسبت به نمونه‌های مشابه ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری خواهند داشت.

این نمونه آزمایشی جدید از تایکان، در زمینه طراحی نسبت به نمونه­‌های قبلی تغییرات کمتری داشته است. با این حساب، شاهد همان چراغ­‌های جلوی مستطیل شکل با فرمی عجیب هستیم. از نکات دیگری که در این نمونه آزمایشی جلب توجه می­‌کند، کالیپرهای غول­‌پیکر ترمزهای جلو است. اگر کمی با دقت به تصاویر نگاه کنید، متوجه وجود درپوش پورت مخصوص شارژ بر روی گل­گیر جلوی سمت راننده خواهید شد. علاوه‌براین، این نمونه آزمایشی به صندلی مسابقه­‌ای هم مجهز شده است. برخلاف نمونه‌­های آزمایشی قبلی تایکان، در این نمونه خبری از خروجی­‌های اگزوز غیر واقعی نیست.

طبق ادعای این خودروساز آلمانی، پورشه تایکان می‌­تواند در زمانی کم­تر از 3.5 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. علاوه‌براین، برد این خودرو هم 500 کیلومتر اعلام شده است. چنین عملکردی به لطف بهره مندی از دو پیشرانه برقی و یک سامانه برقی 800 ولتی خواهد بود که مجموعاً قدرتی برابر با 592 اسب‌بخار تولید خواهند کرد.

تایکان اولین خودروی برقی تولید انبوه پورشه

خبر هیجان‌انگیز در مورد این خودرو کارکردن همزمان و دائمی دو موتور برقی این خودرو است که مشابه چنین سیستمی را قبلاً در پورشه 919 هیبرید شاهد بودیم که در مسابقات لمان موفقیت‌های بسیاری کسب کرد. پورشه به‌کارگیری چنین سیستمی را مشابه استفاده از توربو در خودروهای متداول می‌داند چراکه در آن نیز قدرت به محض اعلام نیاز از سوی راننده، در اختیار او خواهد بود.

غیر از این روش‌های مبتکرانه، انتظار می‌رود پیشرانه‌های برقی تایکان نسبت به نمونه‌های مشابه ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری داشته باشند. هرچند که هنوز مشخصات دقیق پیشرانه‌ها اعلام نشده ولی پورشه آرایش آن‌ها را بسیار ویژه توصیف کرده است.

کابین پورشه تایکان

تصویری که مشاهده می­‌کنید، تنها تصویر بدون پوشش از فضای کابین پورشه تایکان است. از نکات قابل توجه در این تصویر، می­‌توان به وجود صفحه پشت آمپر دیجیتالی برای راننده اشاره کرد.

پورشه تایکان قرار است تا قبل از پایان سال 2019 رسماً رونمایی شود. البته قرار شده در سال 2020، نسخه استیشنِ مرتفع از این خودرو به نام تایکان کراس‌توریسمو هم معرفی شود که نقش مدل جادارتر از تایکان را ایفا خواهد کرد. همان‌طور که می­‌دانید، تایکان اولین خودروی تمام برقی پورشه محسوب می‌شود. انتظار می­‌رود پس از معرفی رسمی پورشه تایکان، شاهد مدل­‌های برقی بیش­تری از این خودروساز آلمانی باشیم.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها