کد خبر : 20734

نسل جدید هیوندای i10 در راه است

نسل جدید هیوندای i10 در راه است

تصاویر مخفیانه هیوندای i10 مدل 2020 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. به نظر می‌رسد هیوندای برای طراحی این خودرو از نسل جدید سوناتا الهام گرفته است.

به گزارش خودروتک ، تصاویر جاسوسی جدید نسل آینده هیوندای i10 به اینترنت راه پیدا کرد. در ماه ژانویه سال جاری میلادی شاهد انتشار اولین تصاویر مخفیانه این خودروی هاچ‌بک کوچک بودیم و حال تصاویر جدید اطلاعات بیشتری را از آن در اختیار ما قرار می‌دهد. هیوندای برای این خودرو زبان طراحی جدید خود را در نظر گرفته و به نظر می‌رسد برای طراحی آن از نسل جدید سوناتا الهام می‌گیرد.

بر اساس این تصاویر، هیوندای برای جلو پنجره این خودرو از الگوی 6 ضلعی استفاده می‌کند. این جلو پنجره ابعاد بزرگی داشته و در طرفین آن چراغ‌های باریکی قرار گرفته‌اند. استفاده از این طراحی تهاجمی برای یک خودروی اقتصادی تا حدودی تعجب‌برانگیز است؛ با این حال نمی‌توان طراحی آن را بد دانست.

به نظر می‌رسد نسل آینده هیوندای i10 در مقایسه با نسل کنونی خود طول و عرض بیشتری دارد. این موضوع احتمالا به معنای افزایش فضای کابین، به خصوص فضای پای سرنشینان عقب است. بخش پشتی این خودرو به خوبی پوشانده شده است، بنابراین نمی‌توان در رابطه با طراحی این بخش اظهار نظر قطعی کرد. چراغ‌های عقب این هاچ‌بک کره‌ای از چراغ ترمز LED بهره می‌برد.

بر اساس اعلام فرد ثبت کننده این تصاویر، نمونه جدید در مقایسه با مدل قبلی متفاوت است. این مدل برای بازارهای اروپایی در نظر گرفته شده، بنابراین دارای تجهیزات بیشتری بوده و برای تولید آن از مواد باکیفیت‌تری استفاده شده است. مدل کنونی این خودرو با دو موتور تنفس طبیعی به فروش می‌رسد؛ با این حال انتظار می‌رود نسل آینده آن دارای موتور 1.0 لیتری توربوشارژ کیا پیکانتو با امکان تولید 100 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور باشد. گیربکس خودکار جدید به جای جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک نسل کنونی می‌تواند یک تغییر بسیار مثبت باشد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها