کد خبر : 19575

آئودی نسخه 2020 مدل های S7 و S6 را رونمایی کرد

آئودی نسخه 2020 مدل های S7 و S6 را رونمایی کرد

از زمان عرضه‌ی مدل‌های کنونی آئودی A6 و A7 ما در انتظار مدل‌های قدرتمند‌تر S6 و S7 بوده‌ایم.

به گزارش خودروتک ، پیش از این مدل S6 در حال آزمایش در اطراف پیست نوربرگ رینگ در قالب بدنه‌های سدان و واگن مشاهده شده بود و اکنون بالاخره هر دو ورژن سدان و واگن این خودرو در کنار مدل S7 Sportback رونمایی شده‌اند.

کمپانی آئودی از دو مدل کاملاً جدید S6 و S7 TDI که تنها در اروپا به فروش خواهند رسید پرده برداری کرده است.

این دو خودرو به جای برخورداری از موتور هشت سیلندر توربو دو قلو با خروجی قدرت ۴۵۰ اسب بخار که در مدل‌های کنونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند از یک موتور دیزلی سه لیتری شش سیلندر جدید که به یک سیستم هیبرید معتدل ۴۸ ولتی و یک کمپرسور الکتریکی متصل است (مشابه نمونه‌ی استفاده شده در مدل‌های A6 و A7) بهره می‌برند.

این موتور دیزلی قادر به تولید ۳۴۹ اسب بخار قدرت می‌باشد که تنها ۱۹ اسب بخار بیشتر از خروجی قدرت موتور شش سیلندر بنزین سوز موجود در مدل‌های A6 و A7 محسوب شده اما با این وجود گشتاور در موتور جدید به رقم چشمگیر ۵۱۶ پوند فوت رسیده است.

سوپر شارژر برقی به کار رفته در کنار توربو شارژر بنزینی، اعمال قدرت فوری در دور در دقیقه‌های پایین را برای حذف هرگونه اثر تاخیر در توربو ممکن می‌سازد.

مدت زمان لازم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت در این تنظیمات تنها برابر با ۵٫۰ ثانیه بوده (۵٫۱ ثانیه در مدل‌های S7 و S6 Avant) در حالیکه میانگین راندمان سوخت در تمامی مدل‌ها برابر با ۳۲ مایل بر گالن (طبق معیار‌های آمریکا) برآورد شده است.

اگرچه کمپانی آئودی برای توضیح مصرف سوخت ورژن دیزلی از معیار‌های آمریکا استفاده کرده اما نسخه‌ها‌‌ی قابل فروش در بازار آمریکا به یک موتور ۲٫۹ لیتری شش سیلندر توربو شارژ ( به احتمال زیاد مشابه موتور موجود در مدل‌های RS4 و RS5) که توان تولید حدوداً ۴۵۰ اسب بخار قدرت را داشته مجهز خواهند بود.

این موتور همچنین به یک سیستم سوپر شارژ الکتریکی و یک سیستم هیبرید معتدل متصل خواهد بود اما با این حال کمپانی آئودی هیچگونه جزئیاتی را در رابطه پرفورمنس این خودرو‌ها منتشر نکرده است.

انتظار می‌رود اعلام جزئیات خودرو‌های قابل فروش در آمریکا هفته‌ی آینده و در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۹ به وقوع بپیوندد.

کمپانی آئودی در رابطه با طراحی خودرو‌های جدید خود نیز با اضافه کردن چرخ‌های بزرگ‌تر، ظاهر تهاجمی‌تر در قسمت جلو و عقب خودرو، و آینه‌ بغل‌های نقره‌ای نمادین کمپانی آئودی در مدل‌های S این شرکت باعث افزایش جذابیت آن‌ها شده است.

در داخل، صندلی‌ها به لطف وجود آپشن دوخت الماسی شکل ظاهر اسپورت‌تری به خود گرفته‌اند که از طرفی به تزئین اتاق دست کم گرفته شده‌ِ‌ی این خودرو ساز‌ می‌پردازد.

مدل S6 Avant به طور بخصوص خودروی محبوب ما محسوب می‌شود که بر اساس شایعات برای نخستین بار از سال ۲۰۰۳ وارد آمریکا خواهد شد، اگرچه ارائه‌‌ی هر سه سبک بدنه در بازار آمریکا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

از طرفی مدل‌های RS6 و RS7 نیز هر یک با توان تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت بالاتر از مدل‌های ذکر شده قرار می‌گیرند.


منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها