کد خبر : 15944

آئودی سرانجام رقیب جدید مرسدس بنز CLS را معرفی کرد

آئودی سرانجام رقیب جدید مرسدس بنز CLS را معرفی کرد

آئودی S7 Sportback مدل 2020 رونمایی شد. این یعنی بدترین خبر ممکن برای نزدیک‌ترین رقیب این خودرو یعنی مرسدس‌ بنز CLS.

به گزارش خودروتک ، آئودی با معرفی S7 اسپرت‌بک و تجهز آن به پیشرانه دیزلی نشان داد که مدل‌های گازوئیل‌سوز نیز می‌توانند در حد و اندازه مدل‌های بنزینی‌ کارآمد باشند.“

این فست‌بک گازوئیل‌سوز با فناوری توربودیزل موسوم به TDI‌ خواهد توانست مشتریان اروپایی‌اش را راضی نگه دارد. آئودی S7 اسپرت بک فعلا در سری جدید خود با یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل دیزلی وارد میدان شده است. پیشرانه‌ای با 349 اسب‌بخار قدرت و 700 اسب‌بخار گشتاور. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 8 سرعته تیپ‌ ترونیک با فناوری اختصاصی کواترو به به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. اما سوال اینجاست که چرا باید این سدان دیزلی اسپرت تا این اندازه بحث‌برانگیز و هولناک باشد؟

واقعیت آن است که S7 جدید ارباب‌ حلقه‌ها با فناوری EPC (کمپرسور برقی فشار بالا) نوع خاصی از سوپرشارژر را معرفی کرده است. در واقع این سیستم ضعف عمده تمام خودروهای دیزلی که تفاوت فاحش بین قدرت و گشتاور است را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد. بازده این پیشرانه با ثبت رکورد 117.9 اسب‌بخار به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه، خود گویای همه‌چیز است.

آئودی S7 اسپرت بک

واکنش این کمپرسور به قدری سریع است که در کمتر از 250 میلی‌ ثانیه وارد مدار می‌شود و توانایی تحمل 70 هزار دور در دقیقه را نیز دارد؛ اگرچه هیچ پیشرانه خودرویی نمی‌تواند به چنین دوری برسد. بنابراین دیگر تعجبی نخواهد داشت که بفهمیم شتاب صفر تا صد این خودرو 5 ثانیه و سرعت نهایی آن 250 کیلومتر برساعت آن هم «به صورت الکترونیکی محدود شده» است.

آئودی به کمک این اسپرت خانوادگی با یک تیر چند نشان زد. نخست آن‌که نشان داد خودروهای گازوئیل‌سوز نیز می‌توانند در حد و اندازه بنزینی‌ها کارآمد باشند. دلیل دیگر پافشاری این خودروساز آلمانی بر بقای سوخت‌های فسیلی است.

قیمت پایه این خودرو در بازار اروپا 82 هزار و 750 یورو اعلام شده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها