کد خبر : 15119

آئودی نسخه های جدید S6 و S7 را رونمایی کرد

آئودی نسخه های جدید S6 و S7 را رونمایی کرد

آئودی برای سال ۲۰۲۰، مدل‌های جدید S6 و S7 را رونمایی کرد. این مدل‌ها در بازار اروپا با پیشرانه‌ی دیزلی و در بازار آمریکا با پیشرانه‌ی بنزینی عرضه خواهند شد.

به گزارش خودروتک ، آئودی مدل‌های اسپرت خود را با کد S تولید می‌کند و این مدل‌های رقیب محصولات ام پاور بی‌ام‌و و AMG مرسدس بنز هستند. برای سال ۲۰۲۰ آئودی برنامه دارد تا ۳ مدل جدید با کد S به بازار عرضه کند. این مدل‌ها S6 سدان، S6 آوانت و S7 اسپرت‌بک هستند و حالا آئودی به‌طور رسمی این خودروها را رونمایی کرده است. آئودی از سال‌ها پیش و اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، از سال ۲۰۱۱ وعده داده بود تا خودروی اسپرت دیزلی با پیشرانه‌ی TDI تولید کند. در سال ۲۰۱۷ نیز بار دیگر این وعده را تکرار کرد تا اینکه بالاخره در نسل جدید این مدل‌ها شاهد تحقق این وعده خواهیم بود.

2020 Audi S6 Sedan TDI

قلب تپنده‌ی مدل‌های بنزینی اسپرت جدید را یک پیشرانه‌ی V6 از سری TDI با حجم موتور ۳ لیتر تشکیل می‌دهد. این پیشرانه به سیستم کمپرسور الکتریکی و سیستم برق ۴۸ ولتی مجهز است تا هم مصرف سوخت پایین و هم عملکرد خوبی داشته باشد.

البته این پیشرانه اولین حضور خود در بازار را تجربه نمی‌کند و قبلا آئودی SQ5 TDI هم در بازار اروپا با این پیشرانه معرفی شده بود. گشتاور تولیدی این پیشرانه به ۷۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد و در دور موتور ۲۵۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید. گرچه رقم گشتاور در تمامی این مدل‌ها یکسان خواهد بود اما قدرت آن‌ها باهم فرق دارد. این پیشرانه در مدل‌های S6 و S7 می‌تواند ۳۴۹ اسب‌بخار قدرت تولید کند درحالی‌که قدرت آن در مدل شاسی‌بلند SQ5 TDI معادل۳۴۷ اسب‌بخار است.

2020 Audi S6 Sedan TDI

در بحث توانایی‌های حرکتی مدل‌ S6 سدان می‌تواند در ۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و مدل‌های S7 و S6 آوانت با یک دهم ثانیه کندتر بودن می‌توانند در ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

درحالی‌که این مدل‌ها قرار است با این پیشرانه‌ی دیزلی در بازار اروپا عرضه شوند اما آئودی برای سایر بازارها نظیر آسیا، ایالات متحده و خاورمیانه این مدل‌ها را با پیشرانه‌ی بنزینی عرضه خواهد کرد. پیشرانه‌ی بنزینی مدل‌های جدید آئودی از نوع V6 با ۲.۹ لیتر حجم موتور است و می‌تواند به یاری سیستم تویین توربو ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه دقیقا با پیشرانه‌ی مدل جدید RS4 آوانت، RS5 کوپه و RS5 اسپرت‌بک مشابه است. آئودی هنوز چیزی در مورد توانایی‌های حرکتی مدل‌های جدید بنزینی نگفته است اما باتوجه‌به وزن بیشتر این مدل‌ها، باید در مقایسه با RS4 و RS5 کندتر باشند.

2020 Audi S7 Sportback TDI

با دقت در تصاویر متوجه تغییرات ظاهری در مدل‌های جدید آئودی خواهید شد که آن‌ها را در مقایسه با مدل‌های عادی متفاوت می‌کند. در انتها هم اشاره کنیم که آئودی هنوز اعلام نکرده که مدل استیشن RS6 آوانت را به بازار آمریکا عرضه خواهد کرد یا نه اما این احتمال وجود دارد که شاهد عرضه‌ی این استیشن قدرتمند در بازار این کشور باشیم.

2020 Audi S7 Sportback TDI

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها