کد خبر : 1372

اختصاصی خودروتک؛

تنها 10 دستگاه، هرکدام 2.6 میلیون دلار

تنها 10 دستگاه، هرکدام 2.6 میلیون دلار

جدیدترین محصول کمپانی آپولو، ابرخودرویی است به اسم IE. کابوسی ترسناک برای فراری‌ها و لامبورگینی‌ها. خودرویی که حتی طراحی اش ترسناک است.

به گزارش خودروتک، سال 2017 بود که کمپانی آلمانی Apollo خبر از طراحی یک کوپه منحصر به فرد برای گوشمالی رقبای ایتالیایی داده بود. بعد از آن بود که خبر همکاری آپولو با شرکت HWA به گوش رسید. این همان مجموعه‌ای بود که با همکاری مرسدس‌بنز مدل رؤیایی CLK GTR را تولید کرد. اواسط سال جاری میلادی بود که مدیر اجرایی شرکت از پایان یافتن مراحل تست محصول جدید خود خبر داد و آن را یک پروژه کاملاً موفق نامید.

آپولو IE

سرانجام آپولوی جدید به اسم IE برای آزمون‌های نهایی در پیست واقعی مسابقه دیده شد. خودرویی بی‌اندازه جسور و خشن که حداقل در نگاه اول از نظر بصری برنده است. برای این خودرو یک پیشرانه 6.3 لیتری در نظر گرفته شده است. نیروگاهی که خروجی‌اش را 780 اسب‌بخار با 760 نیوتن‌متر گشتاور اعلام کرده‌اند. این موتور دیوانه‌کننده روی شاسی فیبر کربنی 1250 کیلوگرمی، قدرت مانور فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. گفته می‌شود از این خودرو تنها 10 دستگاه تولید می‌شود که قیمت پایه هرکدام نیز چیزی حدود 2.6 میلیون دلار خواهد بود.

آپولو IE

نسخهٔ قدیمی آپولو با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری ساخت آئودی، به لطف استفاده از دو توربوشارژر، در نسخه‌های مختلف قدرت ۶۴۱، ۶۹۰ و ۷۸۹ اسب‌بخار فراهم می‌کرد. این محصول که تماماً به‌صورت دست‌ساز در دنکندورف آلمان تولید می‌شد و حتی در ارزان‌ترین مدل به قیمت ۸۴۰ هزار دلار با وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹ ثانیه داشت؛ ضمن اینکه قادر به ثبت نهایت سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت بود.

آپولو IE

آخرین اطلاعاتی که از عملکرد آپولو IE منتشر شده است، شامل زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون ظرف ۲.۷ ثانیه، نهایت سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت، وزن خالص ۱۲۵۰ کیلوگرم و تقسیم وزن ۴۴.۵ درصد جلو و ۵۵.۵ درصد در عقب می‌شود.

آپولو IE

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها