کد خبر : 12216

اسمارت +Forease فانتزی دنیای روبازها

اسمارت +Forease فانتزی دنیای روبازها

عضو جدید خانواده اسمارت‌ها متولد شد. خودرویی که نامش Forease+‌ است و در قالب یک کانسپت چشم‌نواز در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد شد. فوریز پلاس از همان زبان گرافیکی خلاقانه اسمارت بهره می‌گیرد که در دنیای خودروهای برقی یک استثنا به حساب می‌آید.

به گزارش خودروتک، به نظر می‌رسد که اسمارت فوریز پلاس با قوای محرکه تمام برقی از ابتدای سال 2020 روانه بازار شود.

اواخر سال میلادی گذشته نمونه‌ای ابتدایی از این خودرو را در نمایشگاه پاریس دیده بودیم. اما حالا اسمارت با اشاره مستقیم به پسوند پلاس، تاکید دارد که این محصول از نظر طراحی به‌ویژه سقف، یک سر و گردن خاص‌تر است. طبیعتاً برای خودروی روبازی به این کوچکی فضای برای جمع شدن سقف آن در حالت باز بودن وجود ندارد. اسمارت برای این مشکل وزن سقف را تا حد ممکن پایین آورده و کاری کرده است که بتوان آن را به راحتی هرچه تمام‌تر برداشت و فوریز پلاس را در یک چشم به هم زدن تبدیل به یک اسپیدستر خوش خط و خال کرد.

کارشناسان می‌گویند اگرچه این خودرو هنوز هم از نظر بصری جذاب است ولی علیرغم تولید مدل‌های متنوعی که اخیراً از اسمارت دیده‌ایم مانند Forstars و Fourjoy این شرکت حرف جدیدی نداشته است. با این حال هنوز هم استفاده استادانه از چراغ‌های LED در جلو آن هم بدون شیشه، ایده‌ای فوق‌العاده بوده است. ایده‌ای که تاکید ویژه‌ای روی سه بعدی بودن و به عبارت دیگر زنده بودن این خودرو دارد. یک بار دیگر به طراحی فوریز نگاه کنید. حتماً متوجه شده‌اید که این خودرو پنجره جانبی و شیشه عقب ندارد. حتی شیشه جلویی آن نیز به مراتب از نمونه‌های استاندارد شهری کوچک‌تر است.

اسمارت فوریز پلاس

پس از معرفی نسخه برقی معروف‌ترین مدل شرکت یعنی اسمارت EQ Fortwo به نظر می‌رسد که فوریز با قوای محرکه تمام برقی از ابتدای سال 2020 روانه بازار شود.

دایملر مالک برند اسمارت قصد دارد تصمیم دارد تا کلیه تولیدات درون‌سوز اسمارت را به محصولات برقی تبدیل می‌کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها