کد خبر : 7824

کانسپت جدید لکسوس LC روباز معرفی شد + فیلم

کانسپت جدید لکسوس LC روباز معرفی شد + فیلم

در روزهای مانده به افتتاح نمایشگاه خودرو دیترویت، لکسوس از مدل مفهومی کروک LC رونمایی کرد تا احتمال رونمایی از مدل نهایی در سال جاری، قوت بگیرد.

به گزارش خودروتک، با گذشت حدود یک سال از منتشر شدن شایعاتی درباره‌ی طرح جدید لکسوس، سرانجام خودروساز ژاپنی سقف مدل LC grand tourer را برداشت تا طی روزهای آینده در نمایشگاه بین‌المللی خودروهای آمریکای شمالی در دیترویت از نسخه‌ی مفهومی لکسوس LC کانورتیبل رونمایی شود. لکسوس به‌طور رسمی نسخه‌ی تولیدی این مدل را تائید نمی‌کند، اما اعلام کرد چنین محصولی می‌تواند جهت‌گیری آینده‌ی این شرکت را در خط تولید نشان دهد. به این معنی که احتمالاً در آینده‌ی نامشخص می‌توانیم محصولات روباز را در نمایندگی‌های فروش لکسوس ببینیم. 

Lexus LC Convertible / لکسوس LC کانورتیبل

تا زمانی‌که چشم شما به سقف نیفتاده باشد، خودروی مفهومی لکسوس LC کانورتبیل در حقیقت با مدل کوپه کنونی یکسان است. بااین‌حال هنگامی که سقف برداشته شود و شیشه جلو را نیز در نظر بگیریم، زیبایی آن دو چندان خواهد شد. طراحان لکسوس با برداشتن سقف مجبور شدند که قسمت عقب مدل روباز را به شکلی متفاوت طراحی کنند. بخش پشتی صندلی‌های عقب،‌ طراحی ظریفی دارد و قیمت مرکزی دم خودرو صاف است؛ اما بریدگی‌های زاویه‌دار آن را با سپر عقب متناسب و هماهنگ می‌کنند.

Lexus LC Convertible / لکسوس LC کانورتیبل

این خطوط بریدگی در عقب نشان می‌دهند که سقف باید کجا قرار می‌گرفت، اما در طرح روباز دیگر نیاز به قرارگیری سقف در آن نقطه وجود ندارد. اد هلویگ، سخنگوی لکسوس در این زمینه گفت: هم‌اکنون این فقط یک خودروی مفهومی روباز است، بنابراین هنوز هیچ طرحی برای سقف وجود ندارد؛ هر چند که فضای آن برای قرارگیری سقف تاشو به اندازه‌ی کافی بزرگ به نظر می‌رسد.

در فضای داخلی لکسوس LC کانورتیبل، ترکیبی از صندلی‌های چرم سفید و داشبورد سیاه دیده می‌شود. دوخت زردرنگ کمی نیز به داخل کابین اضافه شده است تا بر جذابیت آن بیفزاید.

Lexus LC Convertible / لکسوس LC کانورتیبل

لکسوس هنوز جزییات فنی سیستم محرکه را ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد از پیشرانه‌های ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر یا ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر هیبریدی کنونی زیر کاپوت آن استفاده شود. اگرچه ممکن است برداشتن سقف باعث، اندکی کاهش در وزن مدل روباز شود، اما اضافه شدن مکانیزم سقف تاشوی برقی، نهایتا بر وزن خودرو اضافه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا تفاوت کمی از نظر شتاب و مصرف سوخت با نسخه‌ی کوپه داشته باشد.

Lexus LC Convertible / لکسوس LC کانورتیبل

خودروساز ژاپنی هچنین قصد دارد در نمایشگاه خودروی دیترویت از لکسوس RC F Track Edition به‌عنوان نسخه‌ای اسپرت از کوپه سری RC رونمایی کند.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها