کد خبر : 8356

مک‌ لارن 600LT اسپایدر وارد بازی شد

مک‌ لارن 600LT اسپایدر وارد بازی شد

اگر از آن دسته افرادی هستید که به خودروهای سوپراسپرت علاقه زیادی دارید، اما سوپراسپرت‌های معمولی رضایت شما را جلب نمی‌کنند و دوست دارید با سقف باز به سرعت‌های بالا دست پیدا کنید، مک‌لارن 600LT اسپایدر بدون شک یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما خواهد بود.

به گزارش خودروتک، اما نکته جالب اینجاست که این سوپراسپرت کانورتیبل در مقایسه با مک لارن 600LT کوپه، فقط 50 کیلوگرم سنگین‌تر است. این افزایش وزن بیشتر به دلیل وجود سیستم برقی مربوط به سقف جمع٬شونده است، چرا که در شاسی مدل اسپایدر تغییری نسبت به مدل کوپه ایجاد نشده است.

مک لارن 600LT اسپایدر علاوه‌بر بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های نسخه کوپه، امکان باز کردن سقف را هم برای شما فراهم می‌کند.

در واقع می‌توان گفت 600LT اسپایدر در کلاس خودش سبکترین خودرو محسوب می‌شود. طبق ادعای مک لارن، وزنِ خشک (Dry Weight) این سوپراسپرت کانورتیبل فقط 1297 کیلوگرم است. وزن خشک، سبکترین حالت ممکن برای یک خودرو محسوب می‌شود. وزن خشک یک خودرو بدون راننده، سرنشین و بار محاسبه می‌شود. به علاوه، هیچ نوع مایعی اعم از سوخت و روغن هم در خودرو وجود نخواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که برای دست یافتن به وزن اعلام شده توسط مک لارن، باید با پرداخت مبلغ اضافی 22,090 دلار، پکیجی تحت عنوان MSO کلاب اسپرت (MSO Clubsport) را برای 600LT اسپایدر سفارش دهید. این پکیج شامل مواردی همچون صندلی‌های مسابقه‌ای بسیار سبک مک لارن سِنا (Senna) از جنس فیبر کربن می‌شود.

از نظر فنی، 600LT اسپایدر تمام خصوصیات نسخه کوپه را دارد. همانند مدل کوپه، شاهد یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل با 3.8 لیتر حجم و دو توربوشارژر هستیم که می تواند حداکثر 592 اسب‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. جعبه‌دنده نیز همانند مدل کوپه، هفت سرعته دو کلاچه است. حتی شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت مدل اسپایدر هم با مدل کوپه یکسان بوده و برابر با 2.9 ثانیه است، اما نسخه اسپایدر برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر برساعت به زمانی معادل با 8.4 ثانیه نیاز دارد که 0.2 ثانیه از مدل کوپه کندتر است. به علاوه، حداکثر سرعت نسخه اسپایدر با سقف بسته برابر با 324 کیلومتر برساعت است که در مقایسه با نسخه کوپه با حداکثر سرعت 328 کیلومتر برساعت، 4 کیلومتر برساعت کمتر است. البته این رقم با سقف باز به 315 کیلومتر برساعت کاهش پیدا می‌کند.

در قسمت عقب مدل اسپایدر همانند مدل کوپه، شاهد سبک طراحی خاصی هستیم که از ویژگی‌های جالب آن می‌توان به دو خروجی اگزوز در قسمت بالا اشاره کرد. نکته دیگر وجود یک بالِ ثابت از جنس فیبر کربن در قسمت عقب است. طبق ادعای مک لارن، این بال در سرعت 250 کیلومتر برساعت 100 کیلوگرم نیروی رو به پایین یا همان دان فورس (downforce) ایجاد می‌کند. برای اینکه این بال بتواند حرارت زیاد تولید شده توسط خروجی‌های اگزوز را تحمل کند، به روکشی سرامیکی مجهز شده است.

اما قطعاً موضوعی که 600LT اسپایدر را به یک سوپر اسپرت استثنایی تبدیل کرده، سقف جمع‌شونده آن است. این سقفِ سه تکه تا سرعت 40 کیلومتر برساعت، فقط با فشردن یک کلید باز یا بسته می‌شود. مقایسه نسخه اسپایدر و کوپه از 600LT در پیست بسیار جالب خواهد بود. اگرچه نسخه کوپه اندکی چابک‌تر است، اما مسلماً برای بسیاری از خریداران احتمالی این سوپر اسپرت، این موضوع در مقابل قابلیت باز و بسته شدن سقف اهمیت چندانی نخواهد داشت.

این سوپر اسپرت کانورتیبل به تعداد محدودی به تولید خواهد رسید، اما مک لارن هنوز اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده است. همچنین همانند مدل کوپه، مدل اسپایدر هم فقط به مدت یک سال تولید خواهد شد. قیمت پایه مک لارن 600LT اسپایدر معادل با 256,500 دلار بوده و فروش آن اواخر امسال آغاز می‌شود، اما با سفارش آپشن‌های اضافی این قیمت بیشتر هم خواهد شد. همچنین مک لارن این امکان را به مشتریان می‌دهد تا با حذف سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع، وزن این سوپر اسپرت کانورتیبل را کمی کاهش دهند. ناگفته نماند که قیمت نسخه اسپایدر نسبت به نسخه کوپه اختلاف زیادی نداشته و 14 هزار دلار بیشتر است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها