کد خبر : 66081

علت توقف فروش فوق العاده خودرو با قیمت قطعی مشخص شد

علت توقف فروش فوق العاده خودرو با قیمت قطعی مشخص شد

یک ماهی می شود که طرح فروش فوق العاده خودرو از سوی سایپا و ایران خودرو اعلام نشده و طرح های اعلامی اخیر به پیش فروش خودرو اختصاص داشته است. اکنون علت این توقف فروش فوق العاده از سوی دبیر انجمن خودروسازان اعلام شد.

به گزارش خودروتک، فروش فوق العاده خودرو همواره از محبوبیت و متقاضی بسیار بیشتری نسبت به پیش فروش خودرو برخوردار است. علت آن هم در تحویل سریعتر خودرو حداکثر سه ماه پس از ثبت نام و همچنین قطعی بودن قیمت خودرو ثبت نامی است.

با این حال مدت نسبتا طولانی نزدیک به یک ماه از آخرین طرح اعلامی فروش فوق العاده خودرو می گذرد و خبری از طرح جدید نشده است. ردپای این توقف این مدل فروش خودرو به انباشت معوقات خودروسازان باز می گردد. موضوعی که احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان آن را اعلام کرد.

بر این اساس خودروسازان تا زمان به صفر رساندن معوقات خود اجازه برگزاری فروش فوق‌العاده ندارند.

تعهد تحویل نشده خودروسازان در شرایطی است که سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان فصل بهار در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های خود نگه داشته و آنها را عرضه نکرده‌اند. آماری که برآورد می شود اکنون به 140 هزار دستگاه رسیده باشد. کارشناسان دلیل اصلی این مساله را نبود قطعات مورد نیاز به‌ویژه قطعات الکتریکی عنوان می‌کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها