کد خبر : 83094

استعلام جی پی اس های وایزر در سامانه همتا امکان‌پذیر شد

اطمینان از ارتباط مداوم و آنلاین دستگاه‌های جی پی اس خودرو و موتور سیکلت وایزر توسط سیم‌کارت، با استفاده از استعلام آن از سامانه‌ همتا، افزایش یافته است.

ماژول دریافت سیگنال‌های GPS در دستگاه‌های ردیاب خودرو، نقش بسیار موثری را در عملکرد این دستگاه‌ها دارند و به همین جهت است که در خرید یک دستگاه جی پی اس خودروی با کیفیت، از بهترین ماژول‌های GPS از تامین‌کنندگان معتبر دنیا استفاده می‌شود.

اما این تمام ماجرا نیست و دستگاه‌های ردیاب برای امکان ارتباط با مالک خودرو و ارسال اطلاعات به سرورهای مرکزی، لازم است به سیم‌کارت مجهز شوند و به همین علت یک سیم‌کارت رایگان در تمامی دستگاه‌های وایزر قرار گرفته است. کلیه قابلیت‌های ارتباطی دستگاه‌های وایزر مانند ارسال موقعیت مکانی و هشدارها در بستر اینترنت و پیامک و حتی تماس صوتی، با استفاده از سیمکارت‌های عادی همراه اول و ایرانسل امکان‌پذیر هستند.

تمام این قابلیت‌ها در کشور ایران در صورتی فعال می‌شوند که دستگاه حاوی سیمکارت بتواند همچون یک گوشی موبایل، در شبکه‌ مخابراتی ایران رجیستر شود. در غیر این صورت، این امکانات ارتباطی از طریق سیمکارت غیر فعال می‌شوند.

این محدودیت رجیستری سال‌هاست برای جلوگیری از واردات قاچاق گوشی‌های تلفن همراه به کشور برقرار شده و شرکت‌های واردکننده ملزم هستند پس از واردات به کشور، شناسه منحصربه‌فرد تلفن همراه (IMEI) را در سامانه‌ رجیستری تلفن همراه به نام "سامانه همتا" ثبت کنند. در صورت عدم رعایت این موضوع تلفن همراه پس از مدت کوتاهی قابلیت آنتن‌دهی خود را از دست خواهد داد.

در طول زمان این محدودیت برای سایر تجهیزات سیم کارت خور از جمله تبلت و در مقاطعی دستگاه‌های جی پی اس نیز اعمال شده و کلیه تجهیزاتی که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده‌اند دچار اختلال شده و استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

یک خبر خوب: دستگاه‌های وایزر در سامانه همتا ثبت شده‌اند.

با توجه به انجام کلیه امور قانونی و تعامل‌های انجام شده با سازمان‌های ذی‌ربط توسط برند وایزر، کلیه دستگاه‌های جی پی اس این برند پس از ایجاد دسترسی های لازم در سامانه همتا ثبت شد و کد IMEI آن‌ها برای تأیید وضعیت و اطمینان از فعالیت‌های دائمی در ایران قابل استعلام است.

این استعلام از طریق مراجعه به سایت سامانه‌ی همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir قابل انجام است و خریدار برای این موضوع می‌تواند، کد IMEI که در ۳ محل مختلف یعنی روی جعبه، کارت گارانتی و پشت دستگاه جی پی اس درج شده است را در این سامانه وارد کرده و نتیجه را مشاهده کند.

نام شرکت گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا، مالک برند وایزر، به‌عنوان وارد کننده این دستگاه‌ها در نتیجه‌ی استعلام قابل مشاهده خواهد بود.

مسلماً این استعلام می‌تواند باعث اطمینان خاطر خریداران از کاربرد طولانی‌مدت دستگاه، بدون هرگونه وقفه و مشکلات احتمالی خواهد بود.

در انتها خاطر نشان می‌شود، شرکت کاوشکام آسیا، از سال ۱۳۹۵ اقدام به عرضه‌ی سیستم امنیتی هوشمند خودرو و موتور سیکلت با برند وایزر کرده که ردیاب‌های فعال آن در سال ۱۴۰۱ از خودروهایی در ایران به ارزش بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان در برابر سرقت حفاظت کرده است.

/// پایان خبر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها