کد خبر : 81946

7 علت کار نکردن جی پی اس خودرو را بدانید

7 علت کار نکردن جی پی اس خودرو را بدانید

7 علت کار نکردن جی پی اس خودرو را بدانید ردیاب‌ها به عنوان یکی از بهترین ابزارهای امنیتی خودرو شناخته می‌شوند. اما گاهی عوامل مختلف مثل پارازیت‌ها، عوامل انسانی یا برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌ش...

 

ردیاب‌ها به عنوان یکی از بهترین ابزارهای امنیتی خودرو شناخته می‌شوند. اما گاهی عوامل مختلف مثل پارازیت‌ها، عوامل انسانی یا برخی سهل‌انگاری‌ها باعث می‌شود که ردیاب به خوبی کار نکند. آشنایی با مشکلات مختلف جی‌ پی‌ اس خودرو، می‌توانند در موارد ضروری کمک‌کننده باشند. در این مطلب به طور کامل در مورد علت کار نکردن جی پی اس خودرو توضیح می‌دهیم و اطلاعات کافی در اختیار شما می‌گذاریم.

مختل شدن ارتباط بین ماهواره‌ها و ردیاب؛ یکی از مهم‌ترین معایب ردیاب خودرو

ماهواره‌ها در 6 مدار مختلف روزی 2 بار به دور زمین می‌گردند. این 24 ماهواره در مورد موقعیت مکانی و زمانی اشیای موجود روی زمین اطلاعاتی در اختیار ما قرار می‌دهند. ماهواره‌ها بسیار قدرتمند و دقیق هستند اما گاهی انسان‌ها با عوامل مختلف روند کار آن‌ها را مختل می‌کنند.

مثلا وجود برج‌ها و ساختمان‌های بلند یا ارسال پارازیت‌های مختلف سبب از دسترس خارج شدن ماهواره‌ها می‌شوند. در نهایت همین باعث می‌شود که گاهی دستگاه‌های جی پی اس به خوبی کار نکنند و موقعیت مکانی را به‌ طور دقیق نشان ندهند.

قرار گرفتن در نقطه کور و آنتن‌دهی نامناسب ردیاب‌ها

بیشتر ما از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده می‌کنیم. گاهی هنگام استفاده از این نرم‌افزارها وقتی وارد تونل یا منطقه‌ای کوهستانی می‌شویم، سیستم موقعیت‌یابی به خوبی عمل نمی‌کند و مسیر دقیق و درست را نمایش نمی‌دهد. در واقع عملکرد انواع جی‌پی‌اس در مسیرهای دورافتاده، کوهستان‌ها، صحراها، معادن یا داخل تونل‌ها و زیرسقف‌ها تا حدودی مختل می‌شود. هنگام استفاده از انواع ردیاب آهنربایی ارزان این مشکل قابل لمس‌تر است.

بنابراین برای حل این مشکل بهتر است یک ردیاب باکیفیت و به‌روز تهیه کنید. ردیابی که به سیستم LBS یا همان تکنولوژی موقعیت‌یابی نقطه‌های کور مجهز باشد. این سیستم خطاهای دستگاه را به شکل قابل‌توجهی کم می‌کند و اطلاعات رسیده از طرف ماهواره‌ها را بعد از برقراری ارتباط برای ردیاب شما می‌فرستد.

 2

تمام شدن باتری ردیاب؛ بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو کجا است؟

ردیاب‌ها به دو دسته سیمی و شارژی تقسیم می‌شوند. ردیاب‌های سیمی مستقیم از برق خودرو تغذیه می‌شوند و نیازی به شارژ باتری ندارند. اما ردیاب‌های آهنربایی و شارژی، با یک آهنربای قوی به بخشی از وسیله نقلیه می‌چسبند و نیاز به شارژ مجدد دارند. مثلا جی پی اس موتور سیکلت زیر باک قرار می‌گیرد و چند مدت یک‌بار باید شارژ شود.

ردیاب‌ها بین یک هفته تا شش ماه قابلیت نگهداری شارژ دارند. اگر می‌خواهید جلوی این علت کار نکردن جی پی اس خودرو را بگیرید باید قبل از رسیدن به موعد تمام شدن باتری، آن را پر کنید. در غیر‌این‌صورت باتری خالی می‌شود و ردیاب از کار می‌افتد.

به کار بردن ضدردیاب‌ها یا مختل‌کننده جی‌پی‌اس؛ جاسازی جی پی اس را جدی بگیرید

ردیاب‌ها باید در جایی مطمئن و کاملا دور از چشم سارقان نصب شوند. اگر دزدان هنگام سرقت به وجود ردیاب روی خودرو شما شک کنند، به احتمال زیاد از ضدردیاب‌ها استفاده می‌کنند. دستگاه‌های ضد ردیاب یک قطعه کوچک هستند که روی قسمت فندکی ماشین قرار می‌گیرند و روی ارسال اطلاعات ماهواره‌ها اختلال ایجاد می‌کنند. این دستگاه‌ها پشت سر هم پارازیت می‌فرستند و همین باعث بروز مشکل روی عملکرد ردیاب می‌شود.

در این‌صورت شما و پلیس به موقعیت مکانی اتومبیل دسترسی نخواهد داشت و نمی‌توانید خودرو دزدیده شده را پیدا کنید.

آنتن‌دهی ناقص سیم‌کارت؛ علت کار نکردن جی پی اس خودرو

برای این‌که ردیاب شروع به کار کند، باید یک سیم‌کارت داخل آن قرار گیرد. اگر به هر دلیلی عملکرد سیم‌کارت مختل شود، ردیاب هم به درستی کار نمی‌کند و قابلیت ارسال موقعیت مکانی نخواهد داشت. در چنین مواقعی باید علت کار نکردن جی پی اس خودرو را در خرابی سیم‌کارت جستجو کنید و دنبال راه حل باشید. به احتمال زیاد با تعویض سیم‌کارت مشکل شما حل خواهد شد. 

سهل‌انگاری و حساب باز کردن بیش از حد روی قابلیت ردیاب‌ها

ردیاب‌ها یکی از ابزارهای امنیتی خودرو به شما می‌روند. اما وسایل ایمنی دیگری هم مثل انواع قفل فرمان، پدال یا دزدگیر برای حفظ امنیت ماشین وجود دارند. برخی افراد فقط از ردیاب برای جلوگیری از سرقت استفاده می‌کنند و میزان اهمیت سایر وسایل را نادیده می‌گیرند.

نبود سایر وسایل امنیتی روی ماشین باعث می‌شود سارقان وسوسه شوند و سراغ اتومبیل شما بیایند. درست است که با وجود جی‌پی‌اس می‌توانید خودرو را بعد از سرقت ردیابی کنید و پس بگیرید. اما به طور کلی به دردسر زیادی می‌افتید و مشکلات مختلفی برای شما و خودرو رخ می‌دهند. بنابراین در کنار ردیاب حتما از ابزارهای امنیتی دیگر هم استفاده کنید و به فکر تهیه قفل فرمان، پدال یا دزدگیر برای اتومبیل خود باشید.

3

خرابی دستگاه جی‌پی‌اس؛ هنگام خرید و نصب ردیاب دقت کنید

گاهی دنبال علت کار نکردن جی پی اس خودرو می‌گردید و متوجه می‌شوید که ردیاب شما به کلی خراب شده است. ردیاب‌ها بسیار محکم هستند اما اگر در نگهداری آن‌ها سهل‌انگاری کنید، از کار می‌افتند و خراب می‌شوند. بنابراین هنگام خرید ردیاب دقت کنید که دستگاه مورد نظر شما باکیفیت و همراه با ضمانت و خدمات پس از فروش باشد. به‌علاوه دستورالعمل‌های نصب و نگهداری ردیاب را به خوبی بخوانید و اجرا کنید. در این صورت کم‌ترین آسیب به ردیاب شما می‌رسد و عمری طولانی خواهد داشت.

خرید ردیاب با کیفیت و با عمری طولانی از جی پی اس خودرو

ردیاب‌ها بیشتر از هر ابزار امنیتی دیگری کاربرد دارند و خودرو شما را در برابر سارقان حفظ می‌کنند. اما این وسایل هم مانند سایر ابزارهای الکترونیکی در برخی از موارد مختل می‌شوند یا به درستی کار نمی‌کنند. در این مطلب علت کار نکردن جی پی اس خودرو را به طور کامل معرفی کردیم. علاوه‌بر آن توضیح دادیم که چطور تهیه یک ردیاب باکیفیت روی کاهش مشکلات و اختلالات جی‌پی‌اس شما موثر است.

بنابراین باید هنگام خرید دقت کافی به خرج دهید و از یک سایت باسابقه مثل جی پی اس خودرو خرید کنید. ردیاب‌های سایت جی پی اس خودرو با کیفیت بالا و ضمانت و خدمات پس از فروش حرفه‌ای، خیال شما را راحت می‌کنند. با خرید از سایت جی پی اس خودرو به نشانی gpskhodro.com ردیابی تست‌شده و با کارایی بالا بخرید و تا مدت‌ها بدون اختلال و مشکل از آن استفاده کنید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها