کد خبر : 83216

آیا بیمه دزدی باتری ماشین را پوشش می دهد؟

آیا بیمه دزدی باتری ماشین را پوشش می دهد؟

یکی از پوشش های اصلی بیمه بدنه، جبران خسارت باتری و لاستیک تا 50 درصد ارزش نو است. لذا اگر شما خرید بیمه بدنه را انجام داده باشید، بیمه می تواند هزینه باتری ماشین دزدیده شده و هر گونه آسیب مربوط به آن را پوشش دهد. در غیر این صورت، شما مسئولیت جایگزینی باتری دزدیده شده و پرداخت هزینه آسیبی که دزد ممکن است در هنگام برداشتن آن ایجاد کند را خواهید داشت.

چه کاری باید انجام دهید وقتی کسی باتری ماشین شما را دزدید؟

اولین کاری که باید انجام دهید، ثبت گزارش پلیس است. شاید باتری شما را به دست نیاورید، اما گزارش کردن این حادثه به پلیس منطقه شما اطلاع می‌دهد که برای پیدا کردن مجرمان به دنبال هستند، به خصوص اگر چنین دزدی‌ها به شدت رایج شده باشند.

دریافت خسارت سرقت باتری از بیمه بدنه

اگر هزینه تمام شده بیمه برای شما بیشتر از هزینه تعمیرات باتری باشد، بهتر است از بیمه ادعای خسارت نکنید. با این کار هم سابقه عدم دریافت خسارت را حفظ کرده و هم بهای کمتری برای خسارت خود میپردازید. اما اگر دزد علاوه بر باتری، به بدنه خودرو نیز آسیب رسانده باشد، صورت حساب تعمیرات ممکن است بسیار بیشتر باشد. در این صورت، ممکن است دریافت خسارت از بیمه گزینه مناسبی باشد. اما پیش از دریافت خسارت باید هزینه باتری جدید را تعیین کرده و برای هر تعمیرات دیگری یک پیشنهاد قیمت بگیرید. مجموع را با میزان پیشنهادی بیمه خود مقایسه کرده و تصمیم بگیرید که می خواهید خسارت را از بیمه دریافت کنید یا خیر.

چرا باتری ماشین به سرقت می رود؟

دزدی باتری ماشین به علت سادگی، از جمله دلایلی است که این کار را برای دزدان جذاب می‌کند. چند دلیل اصلی برای این سادگی عبارتند از:

  1. فرآیند ساده: دزدی باتری ماشین نیازی به ابزارهای پیچ و مهره یا مهارت فنی خاصی ندارد. بسیاری از باتری‌ها به راحتی قابل دسترسی و جدا شدن هستند، بنابراین فرآیند دزدیدن نسبتاً ساده و سریع است.
  2. نیاز به تجهیزات کم: برای دزدی باتری ماشین نیازی به تجهیزات پیچ و مهره یا ابزارهای پیچ‌گوشتی پیشرفته نیست. اغلب سارقان با استفاده از قیچی‌ها و ابزارهای ساده‌ای که به راحتی قابل دسترسی هستند، باتری را جدا می‌کنند.
  3. کمبود امنیت: بسیاری از ماشین‌ها امنیت کافی برای جلوگیری از دزدی باتری ندارند. عدم وجود سیستم‌های حفاظتی مناسب می‌تواند فرآیند دزدی را برای سارقان آسان‌تر کند.
  4. مخفی بودن: باتری ماشین در مکان‌هایی قرار دارد که معمولاً از دید دیگران پنهان است. این امر به سارقان امکان می‌دهد تا بدون توجه دیگران، به آن دستبرد بزنند.

به همین دلایل، دزدی باتری ماشین به عنوان یک فعالیت ساده و با ریسک کم، مورد توجه دزدان قرار می‌گیرد.

چگونه باتری ماشین را ایمن کنیم؟

در راهنمای خرید باتری سایت خودروتک، نکات مهمی ارائه شده است. از جمله این که برای پیشگیری از سرقت باتری خودرو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از بست باتری: نصب بست باتری باعث می‌شود سرقت باتری خودرو برای سارقان دشوارتر شود. بست‌های با تعداد بالا و با استفاده از پیچ‌های قوی می‌توانند امنیت بیشتری را فراهم کنند.
  2. استفاده از محافظ ضدسرقت باطری: نصب محافظ ضدسرقت باطری، مانع از جدا شدن باتری و سرقت آن توسط سارقان می‌شود.
  3. قفل کاپوت: نصب قفل کاپوت باعث می‌شود که کاپوت خودرو قفل شده و دسترسی به باتری و سایر قطعات آن برای سارقان محدود شود.
  4. انتخاب دوستان با دقت: از افرادی که به طور قطعی از اعتماد کردن به آن‌ها اطمینان دارید به عنوان دوست استفاده کنید تا از رفاقت با سارقان جلوگیری کنید.
  5. نصب ردیاب خودرو: نصب ردیاب خودرو به شما امکان می‌دهد تا مکان خودروی خود را ردیابی کنید و در صورت سرقت، باتری ماشین را بازیابی کنید.

این روش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا امنیت باتری خودرو را افزایش دهید و از سرقت آن جلوگیری کنید.

خرید بهترین بیمه بدنه برای سرقت باتری

عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه، از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. برای خرید بهترین بیمه بدنه برای سرقت باتری، بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

ضمناً، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌هایی کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملاً بی‌طرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها