کد خبر : 83174

توربو شارژ و نکات مهم در خرید آن

 

 

توربو شارژ با هدف طراحی خودرو های کم حجم ‌تر و قدرتمند تر طراحی شده است و اساس کار توربو شارژ به این صورت است که با تزریق هوای بیشتر به محفظه احتراق موجب افزایش راندمان موتور می‌ شود. توربو شارژ موجب افزایش فشار هوای ورودی به سیلندر می ‌شود که در پی آن احتراق بهتر صورت گرفته و توان موتور بالا می ‌رود. در موتور های معمولی هوای ورودی به سیلندر با حرکت پیستون و در فشار جو ایجاد می‌ شوند. این میزان از حجم هوای ورودی به سیلندر می ‌تواند در سرعت‌ های پایین موجب احتراق با کیفیت شود اما در سرعت‌ های بالا این میزان حجم هوای ورودی به سیلندر کافی نبوده و در نتیجه راندمان موتور کاهش پیدا می ‌کند به همین سبب موتور های توربو شارژ طراحی شده‌ اند که با کمک سیستم توربو شارژ ، حجم هوای ورودی به سیلندر افزایش یابد. با استفاده از توربو شارژ ، عملکرد خودرو در سرعت ‌های بالا بسیار بهتر خواهد بود.

توربو شارژ

خرید توربو شارژ با قیمت ارزان

در صورتی که نیاز به خرید توربو شارژ دارید و می‌ خواهید انواع توربو شارژ را برای خودروی خود تهیه کنید به شما پیشنهاد می‌ کنیم از طریق فروشگاه توربو شارژ سنتر، انواع توربو شارژ را با مناسب ‌ترین قیمت خریداری نمایید. مرکز توربو شارژ سنتر دارای سابقه ی طولانی در زمینه واردات و توزیع انواع توربو شارژ می ‌باشد. در صورت نیاز به تهیه انواع توربو شارژ مورد نظر خود از طریق این مجموعه می‌ توانید خرید آسان را تجربه نمایید. دلیل قیمت ارزان توربو شارژ‌ های ارائه شده توسط این مجموعه ، عرضه مستقیم این قطعه می ‌باشد. بنابراین شما با مراجعه به سایت توربو شارژ سنتر می توانید خرید توربو شارژ با قیمت ارزان را به صورت اینترنتی انجام دهید.

فروش توربو شارژ با کیفیت بالا

فروشندگان زیادی در حوزه فروش توربو شارژ فعالیت دارند اما قطعات ارائه شده توسط هر یک از فروشندگان از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت است. همین موجب شده توربو شارژ‌ ها با کیفیت مختلف به دست مصرف کنندگان برسد از طرفی کیفیت این قطعه در خودرو بسیار مهم است و بر روی عملکرد کلی خودرو تاثیر می گذارد. در این مقاله مرکز توربو شارژ سنتر را به شما معرفی کردیم و گفتیم که این مجموعه انواع توربو شارژ ‌ها را با مناسب ‌ترین قیمت ارائه می ‌نماید. کیفیت محصولات این مجموعه بسیار عالی بوده و شما قطعات اصلی را با کمترین هزینه خریداری خواهید کرد. بدین ترتیب برای خرید توربو شارژ با کیفیت می ‌توانید به سایت توربو شارژ سنتر مراجعه کرده و از طریق سایت انواع توربو شارژ را تهیه نمایید. توربو شارژ ‌ها در فروشگاه توربو شارژ سنتر در دسته بندی ‌های مختلف در نظر گرفته و شما متناسب با مدل خودرو می‌ توانید توربو شارژ مناسب را تهیه کنید.

توربو شارژ

روش کار توربو شارژ

 توربو شارژ شامل بخش‌ های توربین ، کمپرسور، پوسته ،میله شافت و خنک کننده می‌ باشد. هر یک از این اجزا در کارکرد توربو شارژ نقش مهمی دارند و این سیستم به صورت ساده طراحی شده تا بتواند بدون دریافت انرژی از خودرو به خوبی کار کند. استفاده از سیستم توربو شارژ در بسیاری از خودرو های امروزی مشاهده می‌ شود و خودرو هایی که دارای سیستم توربو شارژ هستند طرفداران بیشتری دارند زیرا موتور این خودرو ها قدرتمندتر است. همانطور که اشاره کردیم استفاده از کمپرسور به منظور افزایش حجم هوای ورودی به سیلندر و در نتیجه احتراق بهتر انجام می‌ گیرد. در توربو شارژ، توربینی در نظر گرفته شده که در مسیر گاز های خروجی اگزوز قرار گرفته است. در واقع توربو شارژ با کمترین میزان دریافت انرژی کار می‌ کند. در واقع انرژی دریافتی توربو شارژ همان گاز های خروجی اگزوز هستند که بلا استفاده می‌ باشند و این انرژی موجب کارکرد کمپرسور خواهد شد. انرژی حاصل از گاز های خروجی موتور موجب به حرکت درآوردن توربین می شود. توربین که در مسیر گازهای خروجی موتور قرار گرفته است از طریق انرژی حاصل از این گاز ها به چرخش در می‌آید. از طرفی کمپرسور سیستمی است که هوا و سیالات را به صورت متراکم در می‌آورد و می ‌تواند هوای ورودی را به صورت متراکم درآورده و آن را به محفظه احتراق انتقال دهد. بدین ترتیب توربو شارژ هوای بیشتری را به سیلندر می‌رساند و احتراق بهتری صورت خواهد گرفت.

استفاده از توربو شارژ‌ ها

سیستم توربو شارژ طوری طراحی شده است تا بتواند راندمان موتور را بالا ببرد. از طرفی قیمت توربو شارژ بسیار مناسب است. بنابراین طراحان خودرو توانستند با بهره گیری از توربو شارژ ها ، با قیمت توربو شارژ که ارزان است بتوانند موتور را تقویت نمایند. استفاده از تکنولوژی در طراحی و ساخت خودرو ها بسیار مهم بوده و توربو شارژ ‌ها توانستند افزایش کارایی خودرو را ایجاد کند. استفاده از توربو شارژ به عنوان قطعه ‌ای تقویت کننده برای موتور، موجب افزایش دو برابری حجم هوای ورودی به سیلندر شده و در بالا بردن راندمان موتور در حدود ۲۵ تا ۴۰ موثر می ‌باشد. توربین توربو شارژ در نزدیکی اگزوز نصب می‌شود و محل نصب آن بسیار مهم است تا بتواند از گاز های خروجی اگزوز انرژی دریافت کند. توربین و کمپرسور بر روی یک محور قرار دارند و کمپرسور در نزدیکی محفظه احتراق می ‌باشد تا بتواند هوای متراکم را به سیلندر انتقال دهد. با توجه به اینکه توربو شارژ برای کارکرد خود نیاز به انرژی گاز های خروجی اگزوز دارد زمانی که این گاز ها کمتر هستند یعنی زمانی که سرعت خودرو کم است انرژی برای چرخاندن پره‌ های توربین بسیار کم است و در نتیجه توربو شارژ عملکرد خاصی نخواهد داشت اما با بالا رفتن سرعت خودرو، گاز های خروجی شدت یافته و در نتیجه موجب چرخش توربین و کارکرد توربو شارژ می‌ شود به همین جهت است که توربو شارژ در دور های بالای موتور استفاده می‌ گردد.

توربو شارژ

مزایا و معایب توربو شارژ ‌ها

 استفاده از تکنولوژی در طراحی و ساخت قطعات موجب شده که بتوان کارکرد بهتری را از تجهیزات داشت و استفاده از توربو شارژ‌ ها در خودرو ها موجب کارکرد بهتر خودرو شده و در نتیجه مصرف کنندگان رضایت بیشتری دارند. هر سیستمی در خودرو ها که توسط تکنولوژی ساخته شده است دارای مزایا و معایبی است که در ادامه می‌ خواهیم به مزایا و معایب توربو شارژ بپردازیم. از مزایای استفاده از توربو شارژ‌ ها در خودرو ها کاهش سطح آلاینده خودرو می ‌باشد. همچنین افزایش قدرت موتور در کنار کاهش حجم آن از مزیت ‌های اصلی و مهم توربو شارژ می‌ باشد. افزایش سرعت خودرو با صرف انرژی بسیار کمتر از مزیت‌ های استفاده از سیستم توربو شارژ است همچنین این سیستم موجب مصرف سوخت کمتر در خودرو ها می ‌شود. استفاده از توربو شارژ‌ ها در موتور های دیزلی و بنزینی انجام می ‌گیرد. همچنین افزایش راندمان موتور نیز از مزیت ‌های این سیستم است. در کنار تمامی مزایایی که گفته شد می ‌خواهیم به معایب توربو شارژ نیز بپردازیم از معایب توربو شارژ می ‌توان به حساسیت این قطعات اشاره کرد که نیاز به نگهداری دوره‌ ای دارد. همچنین تاخیر اولیه در ورود به مدار موتور توسط توربو شارژ می‌ باشد که در نمونه ‌های پیشرفته مشکل برطرف شده است.

اما اگر توربو شارژ خودروی شما با مشکل مواجه شده است نگران نباشید زیرا شما می ‌توانید از فروشگاه مورد نظر را به راحتی و در زمان کوتاه توربو شارژ تهیه کنید. فروشگاه توربو شارژ سنتر از طریق وب سایت اینترنتی خود امکان خرید اینترنتی را فراهم نموده بنابراین شما برای خرید توربو شارژ می ‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و محصولات و مشخصات آن را مشاهده نمایید و خریدتان را به صورت آنلاین انجام دهید. فروشگاه توربو شارژ سنتر قطعا یکی از بهترین مراکز پخش توربو شارژ در کشورمان است و می ‌تواند بهترین قطعات را در کیفیت اصلی به شما عزیزان ارائه نماید.

https://turbochargecenter.com/

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها