کد خبر : 82534

کمپین عجیب تولیدکننده بزرگ لوازم‌خانگی

اسنوا واردکننده خودرو می‌شود؟

اسنوا واردکننده خودرو می‌شود؟

به تازگی در سطح شهر بیلبوردهای تبلیغاتی بحث‌برانگیز شرکت SNOWA به چشم می‌خورد. «بحث‌برانگیز» از این حیث که آنچه می‌بینیم، پوشش محرمانه یک ماشین است. کارشناسان می‌گویند با توجه به آزادسازی واردات خودرو، شرکت‌هایی صنعتی مانند اسنوا که در حوزه لوازم‌خانگی در بازار ایران شناخته‌شده هستند، حالا سودای ورود به دنیای خودرو را دارند.

ممنوعیت جنجالی واردات خودرو بعد از سه سال پر فراز و نشیب، در نهایت در تابستان سال جاری لغو شد تا خودرو دوستان بتوانند سرانجام پشت فرمان خودروهای تازه‌وارد و جدید بنشینند. اگرچه آنطور که آمار می‌گوید حدود 27 هزار دستگاه خودرو برای ورود به کشور ثبت‌سفارش شده ولی از این میزان کمتر از 200 دستگاه از گمرکات موفق به ترخیص شده‌اند. ابهام در تعیین تعرفه، بحث شیوه قیمت‌گذاری و مهم‌تر از همه ساز و کار فروش وارداتی‌ها در بورس کالا ازجمله عوامل بی‌میلی واردکنندگان به عرضه مدل‌های جدید برشمرده می‌شود.

اما در این میان نکته‌ای که بیش و پیش از همه جلب‌توجه می‌کند، نام‌های نوظهور در لیست واردکنندگان قرار گرفته است. خروج شرکت‌های نامدار خصوصی و عرض‌اندام خودروسازان بزرگ دولتی، فضای آینده بازار خودرو را بار دیگر به سمت «چینی‌تر شدن» گرایش داده است؛ به عبارت دیگر از بخش عمده‌ای از برندها و مدل‌های وارداتی از سوی چین صادر شده‌اند. یکی دو مدل کره‌ای هم تنها برای جذب مشتریان قدیمی در لیست وارداتی‌ها دیده می‌شوند. با این حال هنوز خبر جدی از حضور مدل‌های اروپایی در دست نیست.

 

اسسس

همه این ابهامات و حواشی هنوز نتوانسته جای جنجالی‌ترین اتفاق روند جدید واردات خودرو را بگیرد؛ اسنوا.

از لوازم‌خانگی تا واردات خودرو

برند SNOWA را اغلب در حوزه لوازم خانگی و به‌ویژه یخچال و فریزر می‌شناسیم. شرکتی ایرانی که با توجه به تمکن مالی می‌تواند کاندیدای جدی ورود به حوزه مونتاژ خودرو باشد. اما کمپین تبلیغاتی جدید این شرکت خبر از یک اتفاق جدید می‌دهد. آن گونه که از تصاویر تبلیغات بصری و بیلبوردهای این برند برمی‌آید، این شرکت گویا سودای حضور در دنیای واردات خودرو را در سر می‌پروراند.

 

اسسس

با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های اخیر واردات خودرویی وزارت صمت مبنی برای عرضه مدل‌های خارجی تا زیر 10.000 یورو، می‌توان پیش‌بینی کرد که اسنوا در اولین آزمون خودرویی خود سراغ مدل‌های سبک و به اصطلاح اقتصادی مناسب برای اقشار مختلف می‌رود. این گمانه‌زنی با شعار تبلیغاتی «این ماشین کم‌مصرف است» و «این ماشین  دو در است» رنگ و بوی جدی‌تری به خودش می‌گیرد.

البته اسنوا اولین شرکت غیرخودرویی نیست که احتمالاً وارد اتمسفر خودرویی می‌شود. سال‌ها شاهد بودیم که فامیلی موتور از زیرمجموعه‌های شرکت گلرنگ اقدام به واردات محصولات هوندای ژاپن کرد. چندی پیش هم ادعای جنجالی تولید خودرو از سوی شرکت زر ماکارون حسابی خبرساز شده بود.

کمپین تبلیغاتی اسنوا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این یعنی باید صبر کرد و منتظر ماند تا ببینیم اسنوا قصد دارد گام‌های نخست خود در واردات خودرو را چگونه بردارد.  

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها