کد خبر : 81716

بررسی مشکلات جی پی اس خودرو + راه حل

بررسی مشکلات جی پی اس خودرو + راه حل

دستگاه‌های جی پی اس خودرو در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین گجت‌های تامین امنیت وسایل نقلیه شخصی تبدیل شده‌اند. اگرچه میزان تاثیرگذاری این دستگاه‌های کوچک و کاربردی نسبت به سایر لوازم ضد سرقت مانند دزدگیر خودرو، به طرز چشم‌گیری بالاتر است، با این حال همچنان نمی‌توان صد درصد از مشکلات جی پی اس خودرو در امان بود. در این مطلب با 4 مشکل اصلی GPS خودرو و نحوه رفع آن‌ها آشنا می‌شویم. اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید به شما اطمینان می‌دهیم که دریچه جدیدی از تامین امنیت خودرو به روی خود باز خواهید دید.

نگاهی به 4 تا از مهم‌ترین مشکلات جی پی اس خودرو

استفاده از GPS خودرو برای تامین امنیت لوازم نقلیه شخصی در سال‌های اخیر در تمامی جهان فراگیر شده است. با این حال نباید تصور کنید که مشکلات جی پی اس خودرو به دستگاه‌های ردیاب داخلی و کشور ایران محدود می‌شود؛ استارت آپ امنیت سایبری BitSight ادعا دارد یکی از مدل‌های پرفروش جی پی اس خودروی چینی که حدود 1.5 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان درحال استفاده است، بیش از 6 نقص اساسی دارد. با این حال مشکلات جی پی اس خودرو لزوما جزو نقص‌های فنی نیستند. برای مثال یکی از مشکل‌سازترین دلایل سواستفاده سارقان از GPS خودرو، استفاده از رمز رایج 1234 است! اگر در ادامه این مطلب همراه ما باشید، 4 دلیل مهم دیگر را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با رفع آن‌ها، از دست سارقان در امان باشید.

C2apture

1.اختلال در ارسال اطلاعات ماهواره‌ای؛ مهم‌ترین علت کار نکردن جی پی اس خودرو

یکی از ساده‌ترین دلایل کار نکردن جی پی است خودرو، ایجاد اختلال در ارسال و دریافت اطلاعات از ماهواره‌های اطراف زمین است. در یک نگاه کلی، نحوه کار دستگاه‌های ردیاب و GPS خودرو به آن شکل است که از اطلاعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی را از 6 ماهواره اطراف زمین دریافت کرده و به دستگاه موبایل شما ارسال می‌کنند.

بنابراین گاهی ساختمان‌های بلند، آسمان‌خراش‌ها و پارازیت‌های انسانی، سبب از کار انداختن جی پی اس خودرو می‌شوند. با این حال باید دقت داشته باشید که قیمت جی پی اس نیز در کاهش این اختلالات تاثیر دارد. به این شکل که هرچه ردیاب باکیفیت‌تری تهیه کنید، امکان وقوع این اختلالات کم‌تر خواهد بود.

2.از کار انداختن جی پی اس خودرو با قرارگرفتن در نقاط کور

یکی دیگر از مشکلات جی پی اس خودرو، اختلال در رد و بدل کردن اطلاعات با قرارگرفتن در نقاط کور است. البته بد نیست بدانید منظور ما از نقاط کور، فقط بیابان و کوهستان‌های دورافتاده نیست. در یک نگاه کلی هر نقطه‌ بدون آنتن مخابراتی، حتی طبقات زیرزمین پارکینگ‌های طبقاتی نیز نقاط کور به‌شمار می‌آیند. با این حال این مشکل، چند سالی است که با ورود تکنولوژی LBS به دنیای ردیاب‌ها، تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر شما با خرید یک دستگاه جی پی اس برای تعقیب خودرو خود، درگیر هیچ محدودیتی نخواهید بود.

این تکنولوژی که مخفف عبارت Location Based Services است، با دریافت اطلاعات از مرکز اصلی داده‌های ماهواره‌ای، حتی در نقاط کور، خودرو یا وسیله نقلیه شخصی شما را پوشش می‌دهد.

C3apture

3.از کار افتادن منبع تغذیه ردیاب خودرو و کارنکردن دستگاه جی پی اس

سومین مشکل اصلی دستگاه‌های GPS ماشین، از کارافتادن منبع تغذیه یا تمام‌شدن شارژ آن‌ها است. با توجه به نوع ردیابی که برای خودروی خود تهیه می‌کنید، مدت زمان شارژ باتری دستگاه می‌تواند متغیر باشد. در یک نگاه کلی، دستگاه‌های جی پی اس خودرو می‌توانند بین یک هفته الی شش ماه بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید دستگاه ردیاب خودرو، از نظرات کارشناسان و راهنمایی مهندسان فنی این حوزه کمک بگیرید.

4.استفاده از ضد ردیاب‌ها؛ روش اصلی از کار انداختن جی پی اس خودرو

چهارمین و جدی‌ترین علت‌ کار نکردن جی پی اس خودرو، استفاده از دستگاه‌های مختل‌کننده یا ضدردیاب توسط سارقان است. دستگاه ضدردیاب در واقع یک تراشه GPS کوچک است که با نصب در بخش فندکی خودرو و ارسال پارازیت‌های متراکم، در کارکرد دستگاه ردیاب اختلال ایجاد می‌کنند.

متاسفانه در صورتی که سارق به استفاده از دستگاه ضد ردیاب اقدام کند، ردیابی موقعیت جغرافیایی خودروی مسروقه تقریبا ناممکن است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر مایلید برای حفظ امنیت خودروی خود به سراغ خرید ردیاب بروید، به هیچ عنوان از وجود و محل نصب آن با دیگران صحبتی نکنید.

راه رفع مشکلات جی پی اس خودرو چیست؟

تا به اینجا با 4 نمونه از مهم‌ترین مشکلات جی پی اس خودرو آشنا شدیم. اگرچه ممکن است مشکلات دیگری نظیر اختلال در آنتن‌دهی سیم‌کارت شبکه یا حتی بی‌توجهی به نکات ایمنی مختلف مانند خرید قفل فرمان و پدال نیز برای شما ایجاد شود، با این حال بد نیست زمان را بیش از این از دست ندهیم و مستقیما به سراغ روش‌های رفع این مشکلات برویم.

1. ردیاب را به‌عنوان یک مکمل محافظتی ببینید؛ از تهیه قفل فرمان و قفل پدال غافل نشوید.

2. در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به چک‌کردن شارژ و سلامت باتری ردیاب اقدام کنید.

3. ترجیحا از پارک‌کردن خودرو در نقاط کور خودداری کنید.

4. هنگام خرید ردیاب‌های سیم‌کارتی، سیم‌کارت‌هایی با پوشش بالا و شبکه قدرتمند را انتخاب کنید.

علاوه‌بر موارد مطرح‌شده، مهم‌ترین نکته هنگام انتخاب بهترین ردیاب خودرو، مشاوره و درخواست راهنمایی از متخصصان این حوزه است. معمولا انتخاب یک کالای حساس مانند ردیاب خودرو، با جستجو، مطالعه و تحقیق آغاز می‌شود و با دریافت مشاوره از حرفه‌ای‌های این حوزه، به نتیجه‌ای مطلوب ختم می‌شود. اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های خرید و نصب ردیاب خودرو در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

C4apture

ایران رهیاب؛ فروشگاه تخصصی خرید ردیاب شخصی و ردیاب خودرو

آنچه در این مقاله خواندیم، نگاه کاملی به مشکلات جی پی اس خودرو و نحوه رفع آن بود. اگرچه دستگاه‌های ردیاب خودرو نیز می‌توانند دچار مشکلات و عیوب مختلفی شوند، با این حال در دنیای فعلی، همچنان بهترین انتخاب و گزینه برای تضمین امنیت لوازم نقلیه شخصی، تهیه این دستگاه‌های کوچک و کاربردی است.

اگر به‌دنبال یک فروشگاه تخصصی و حرفه‌ای در زمینه خدمات ردیاب خودرو، موتور و ردیاب شخصی هستید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی ایران رهیاب به آدرس Iranrahyab.com است. شما می‌توانید همین حالا با جستجوی آدرس سایت در مرورگر خود، دسترسی مستقیم به خدمات این شرکت خوش‌نام داشته باشید. همچنین اگر نیاز به راهنمایی و دریافت مشاوره در زمینه انتخاب بهترین ردیاب خودرو دارید، مشاوران ایران رهیاب از طریق شماره تلفن 02122410328 همراه شما هستند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها