کد خبر : 35302

10 شهر زیبایی که در آن خودرو دیده نمی شود (تصاویر)

10 شهر زیبایی که در آن خودرو دیده نمی شود (تصاویر)

شاید باور این موضوع بسیار سخت باشد، اما هنوز هم شهر‌هایی در جهان هستند که در آن‌ها وسایل نقلیه موتوری وجود نداشته باشد، در ادامه با ۱۰ شهر بدون خودرو در جهان آشنا می‌شوید.

به گزارش خودروتک به نقل از نمناک ، مزایای زندگی در یک شهر بدون اتومبیل چیست؟

آلودگی کمتر، صلح آمیز، آرام، فعالیت بدنی بیشتر و حفظ طبیعت.

اما مکان های عاری از ماشین، زیاد نیستند زیرا ما در دنیایی شلوغ زندگی می کنیم. هنوز جاهایی وجود دارد که می توانید نبود کامل وسایل نقلیه موتوری را در آن مشاهده کنید.

موارد معرفی شده در این مطلب 10 مکان برتر بدون ماشین در جهان می باشند.

Fire Island (جزیره آتش) نیویورک، ایالات متحده

جزیره آتش در نیویورک یکی از بهترین مقاصد تابستانی در ایالات متحده است. جزیره آتش دارای برخی از بهترین سواحل کشور، بیابان های بکر و نقاط دیدنی تاریخی است. علاوه بر این جزیره آتش یک منطقه بدون ماشین است. شما نمی توانید یک شیوه زندگی شهری در جزیره آتش را ببینید با اینکه این جزیره بخشی از شهر نیویورک است.

پیاده روی و دوچرخه سواری سیستم اصلی حمل و نقل در جزیره آتش است. همچنین برای دسترسی به جزیره خدمات کشتی و تاکسی های آبی وجود دارد. این سیستم حمل و نقل جزیره آتش را از آلودگی و ترافیک دور می کند.

وسایل نقلیه سرویس و اورژانس در جزیره آتش مجاز است اما فقط در مواقع اضطراری. زیبایی طبیعی بکر جزیره آتش نیز هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند. گشت و گذار، قایق رانی، پیاده روی و مشاهده حیات وحش از اصلی ترین فعالیت های توریستی است که می توانید در جزیره آتش لذت ببرید.

۱۰ شهر بدون خودرو در جهان

فس البالی، مراکش

شهر قرون وسطای فس البالی بزرگترین منطقه شهری بدون خودرو در جهان است. این شهر یک میراث جهانی است و به دلیل میراث باستانیش و خیابان های باریکش مشهور است. در این شهر تاریخی حدود 9400 گذرگاه باریک پیچ خورده وجود دارد. خیابان های باریک در فس البالی استفاده از وسایل نقلیه را محدود می کند.

پیاده روی یا دوچرخه سواری تنها گزینه ای برای گذر از اطراف فس البالی است. اما در بعضی مناطق خیابان به اندازه 2 فوت باریک است. به طوری که حتی دوچرخه سواری در فس البالی نیز دشوار می شود.

۱۰ شهر بدون خودرو در جهان

جزیره لامو، کنیا

جزیره لامو در کنیا یکی از بهترین مناطق شرق آفریقا است. این جزیره بخشی از مجمع الجزایر لامو است. این مقصد زیبا ساحلی منطقه ای بدون خودرو است. الاغ ها سیستم اصلی حمل و نقل در جزیره لامو هستند. قایق ها راه اصلی دسترسی به جزیره لامو هستند.

با قدم زدن یا دوچرخه سواری می توانید این جزیره زیبا را سیاحت کنید. شما می توانید از سکوت عمیق در این جزیره لذت ببرید زیرا هیچ ترافیکی و صدایی وجود ندارد. این جزیره بخشی از مسیر تجاری باستان اعراب و یکی از مراکز تمدن سواحیلی است. به غیر از شواهد تاریخی، می توانید در جزیره لامو از قایق سواری، غواصی، گشت و گذار و جت اسکی نیز لذت ببرید.

۱۰ شهر بدون خودرو در جهان

La Cumbrecita، آرژانتین

این استان آرژانتین یک روستای کاملاً عابر پیاده ای است و تردد هیچ خودرویی در آن مجاز نیست. این روستا به دلیل ساخت سبک آلپایی معروف است. تنها راه برای سیاحت این روستای زیبا پیاده روی است. در Cumbrecita 30 کیلومتر جاده آسفالت شده وجود دارد.

همچنین در La Cumbrecita سیاست های سختگیرانه زیست محیطی وجود دارد. شما باید وسیله نقلیه خود را قبل از ورود به دهکده رها کنید. پیاده روی و کمپینگ اصلی ترین فعالیت های گردشگری در این روستا است.

۱۰ شهر بدون خودرو در جهان

زرمات، سوئیس

زرمات یک دهکده کوچک زیبا در کوهستان آلپ در سوئیس می باشد که در ارتفاعی 1620 متری واقع شده است. در این روستای کوهستانی ورود و تردد اتومبیل ممنوع است. این اقدام برای جلوگیری از آلودگی هوا است. با قطار اکسپرس مشهور جهانی می توانید به روستای زرمات برسید. سفر به زرمات با قطار اکسپرس همچنین منظره ای نفس گیر از مناظر سوئیس، دره های عمیق، دره ها و پل ها را به شما نشان می دهد.

می توانید با قدم زدن در مسیرهای سنگفرش روستا، سنت قدیمی روستای زرمات را ببینید. منظره چشمگیر کوه با شکوه مترهورن جاذبه اصلی در روستای زرمات است. همچنین می توانید در روستای زرمات از اسکی، اسنوبورد، پیاده روی و گشت و گذار لذت ببرید.

جزیره هیدرا، یونان

جزیره ی هیدرای بسیار آرام و زیبا، در دریای اژه در یونان واقع شده است. تردد وسایل نقلیه موتوری در این جزیره کاملاً ممنوع است. این قانون در جزیره نه تنها از آلودگی هوا جلوگیری می کند بلکه زیبایی طبیعی آن را نیز حفظ می کند.

برای سفر در جزیره می توانید اسب، الاغ یا تاکسی های آبی را انتخاب کنید. پیاده روی در مسیرهای ساحلی جزیره هیدرا نیز تجربه آرامش بخش زیادی را به شما ارائه می دهد. جزیره هیدرا همچنین به دلیل غروب های زیبا و آب های فیروزه ای معروف است.

۱۰ شهر بدون خودرو در جهان

جزیره ماکیناک، میشیگان، ایالات متحده

جزیره کوچک ماکیناک در ایالت میشیگان ایالات متحده آمریکا یک تفریحگاه محبوب تابستانی در این کشور است. با هواپیمای کوچک یا قایق می توانید به این جزیره برسید. اما در داخل جزیره شما نمی توانید از ماشین استفاده کنید. استفاده از کلیه وسایل نقلیه موتوری از سال 1898 در این جزیره ممنوع است.

برای دسترسی به جزیره، سه گزینه وجود دارد - کالسکه اسب، دوچرخه سواری یا پیاده روی. اما وسایل نقلیه اضطراری و وسایل نقلیه خدماتی در جزیره مکیناک مجاز است. نبود وسایل نقلیه مدرن در جزیره مکیناک باعث می شود تا هوای آن از آلودگی عاری شود و زیبایی طبیعی را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارد.

سارک، نرماندی، فرانسه

سارک یک جزیره کوچک بدون ماشین است که در جزایر کانال در نرماندی فرانسه واقع شده است. هیچ فرودگاهی وجود ندارد، حمل و نقل به وسیله قایق تنها راه دسترسی به این جزیره است. برای سفر در جزیره می توانید از تراکتور یا دوچرخه سواری و یا اسب سواری را انتخاب کنید.

جزیره سارک حدود 600 نفر را در خود جای داده است. اکثر مردم برای مسافرت در جزیره به دوچرخه و اسب سواری متکی هستند. معلولان همچنین به دوچرخه موتوری در جزیره سارک دسترسی دارند.

گیتهورن، هلند

گیتهورن روستایی آرام در استان اوریجسل هلند است. گیتهورن همچنین به "ونیز هلند" معروف است زیرا مانند شهر ونیز، این روستا توسط کانال ها و پل های کوچک به هم متصل شده است. در آنجا می توانید نبود کامل وسایل نقلیه موتوری را در این روستا مشاهده کنید.

روستای زیبای گیتهورن در پارک ملی وسیع De Weerribbean-Wieden واقع شده است. این روستا خود تعداد زیادی از درختان را در خود جای داده است. نبود ماشین و وجود درختان زیاد، باعث حفظ کیفیت هوا در روستای گیتهورن می شود.

روستای گیتهورن حدود 2620 نفر زندگی می کند. شما می توانید قایق های برقی بدون صدا را جلوی خانه های رنگارنگ روستا مشاهده کنید. برای گشت و گذار در اطراف روستا می توانید قایق یا دوچرخه اجاره کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها