کد خبر : 82794

9 نکته درباره امنیت کیف پول دیجیتال

9 نکته درباره امنیت کیف پول دیجیتال

 از نظر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارز‌های دیجیتال، امنیت کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین مواردی است که همواره به آن توجه دارند. درواقع، کیف پول‌های ارز دیجیتال همانند صندوق اماناتی است که جز صندوق‌دار، شخص دیگری نباید به آن دسترسی پیدا کند.

ارتقای امنیت کیف پول دیجیتال با توجه به نوع آن متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. هکرها در دنیای مجازی نقش دزدها را بازی می‌کنند، از همین رو، حتماً باید به فکر ارتقای امنیت دارایی خود باشید. بالاخره آن را یک‌شبه به‌دست نیاورده‌اید! در این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که هنگام انتخاب کیف پول به‌کارتان می‌آیند. در ضمن، اگر به‌دنبال بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، کلیک کنید.

امنیت در کیف پول‌های ارز دیجیتال از چه اهمیتی برخوردار است؟

پس از خرید ارز دیجیتال، اولین قدم آن است که بستری امن برای نگهداری آن فراهم کنیم. هرچه‌قدر کیف پول دیجیتال شما امن‌تر باشد، دارایی شما بیش‌ازپیش از نفوذ هکرها در امان خواهد بود. هر فرد با توجه به نوع فعالیت خود، می‌تواند یک یا چند کیف پول دیجیتال داشته باشد. اگر می‌خواهید کیف پولی امن داشته باشید، نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم را در نظر بگیرید و در انتخاب خود دقت بسیار بالایی داشته باشید.

چگونه امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود را بالا ببریم؟

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، امنیت کیف پول یکی از مهم‌ترین عواملی است که دارایی شما را در مسیر سرمایه‌گذاری حفظ می‌کند. در این بخش، قصد داریم به تعدادی از نکات ایمنی در رابطه با چگونگی ارتقای امنیت کیف پول‌های دیجیتال بپردازیم. همچنین اگر به‌دنبال صرافی آنلاین ارز دیجیتال هستید، کلیک کنید.

۱- انتخاب کیف پول سخت‌افزاری

با توجه به این‌که هرروز اخبار متعددی در رابطه با هک شدن سیستم‌های نرم‌افزاری و شکاندن قفل‌های امنیتی در حوزه ارزهای دیجیتال دریافت می‌کنیم، جهت افزایش امنیت دارایی دیجیتال خود باید آن‌ را در کیف پول‌های سخت‌افزاری ذخیره کنیم. تنوع کیف پول‌های دیجیتال به‌قدری بالا است که بسیاری از خریداران سرگردان شده‌اند.

از آن‌جایی‌که کیف پول‌های سخت‌افزاری به سرور متصل نمی‌شوند و آفلاین هستند، هکرها نمی‌توانند به آن نفوذ کنند. بنابراین، کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری در مقایسه با نسخه‌های نرم‌افزاری امن‌تر هستند.

h2

۲- تهیه نسخه پشتیبان، روشی مطمئن برای حفظ ارزهای دیجیتال

معمولاً کاربران می‌توانند از کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند. این امر باعث می‌شود تا کاربران از خطراتی مانند افشای اطلاعات، سرقت، خرابی دستگاه‌های کامپیوتری یا ویروسی شدن سیستم دور بمانند و هیچ‌گاه اطلاعاتشان به‌طور کلی از بین نرود.

دقت داشته باشید اگر آدرس خصوصی کیف پول دیجیتال یک کاربر پاک شود یا از بین برود، سرمایه آن رسماً نابود ‌شده است و بازگشتی در کار نیست. به همین دلیل است که تهیه نسخه پشتیبان همواره از اهمیت بسیاری برخوردار است و از رخ دادن مشکلات متعددی در آینده جلوگیری می‌کند.

بهره‌گیری از چند دستگاه متفاوت برای ذخیره اطلاعات بهترین روش تهیه نسخه پشتیبان است. مثلاً، اطلاعات را در حافظه فلش، هارد، سی. دی. و حتی بر روی یک کاغذ یادداشت کنید و در یکی از امن‌ترین صندوق‌های امانات قرار دهید. در این صورت، امنیت کیف پول‌ ارز دیجیتال خود را که محافظ سرمایه شما است، بیمه کرده‌اید.

۳- اتصالات اینترنتی امن

یکی از مواردی که امنیت سیستم شما را به خطر می‌اندازد، استفاده از اینترنت رایگان و عمومی در فروشگاه‌ها، متروها و فرودگاه‌ها است. جالب است بدانید هکرها در چنین شرایطی دام بزرگی پهن کرده‌اند، چراکه افراد ساده‌لوح ‌را به استفاده رایگان از امکانات و شرایط موجود ترغیب می‌کنند و سپس، زمینه هک یا سرقت اطلاعات کیف پول‌های دیجیتال را فراهم می‌کنند.

حساب کاربری که به اینترنت عمومی متصل است، اطلاعات آن در معرض خطر نابودی قرار دارد، درنتیجه، امنیت کیف پول‌ ارز دیجیتال نیز به خطر می‌افتد. یکی از اقداماتی که از نفوذ هکرها به محیط کاربری شما جلوگیری می‌کند، ایجاد شبکه خصوصی است. این کار را می‌توانید با فعال کردن وی.‌ پی. ان. انجام دهید. علاوه‌براین، مواردی ازجمله غیرفعال کردن بلوتوث، ایجاد نکردن هات اسپات با سیستم‌های ناامن و عدم اتصال به اینترنت مشترک امنیت کیف پول ارز دیجیتال شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

h3

۴- جلوگیری از ورود ویروس‌های اینترنتی به سیستم‌های ذخیره

تبریک، شما یک ساعت برنده شدید! این جمله برایتان آشنا نیست؟ کارشناسان حوزه کامپیوتر و فعالان بازار ارزهای دیجیتال اظهار داشته‌اند که هرگز بر روی لینک‌های تبلیغاتی، ناشناس و فریبنده کلیک نکنید. چنین صفحاتی را معمولاً هکرها طراحی‌ کرده‌اند که ورود به آن‌ها ویروس‌های مخرب و بدافزارها را فعال می‌کند.

۵- خطر فیشینگ

یکی از مواردی که در دنیای ارز دیجیتال رایج شده است، کلاه‌برداری فیشینگ از طریق ایمیل و تبلیغات گوگل (Google Ads) است. از آن‌جایی‌که کلاه‌برداری‌های فیشینگ خیلی رواج پیدا کرده‌اند، هرگاه از سوی شرکت‌ کیف پول موردنظر خود ایمیلی دریافت کردید، ابتدا مطمئن شوید که از طرف شرکت اصلی آن ایمیل را دریافت کرده‌اید. برای این منظور، می‌توانید آدرس ایمیل و دامنه آن را بررسی کنید و ببینید از نظر املایی درست است یا خیر.

۶- خاموش کردن به‌روزرسانی خودکار

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می‌کند امنیت کیف پول خود را ارتقا دهید، خاموش کردن به‌روزرسانی خودکار است. اشکالاتی که نرم‌افزار کیف پول دارد می‌تواند ضررهای بسیاری را بر کاربر تحمیل کند. بهترین کار آن است که پس از انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزار کیف پول، ۲ تا ۳ روز صبر کنید تا مطمئن شوید نسخه جدید مشکلات اساسی دارد یا خیر. از نظرات سایر کاربران نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

۷- احراز هویت دو مرحله‌ای

اگر کیف پول دیجیتال شما از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برخوردار است، آن را فعال کنید. فرآیند احراز هویت را به شیوه‌های متفاوتی می‌توان انجام داد. نرم‌افزار گوگل آثنتیکیتر (Google Authenticator) از کد ۶ رقمی استفاده می‌کند که هر دقیقه تغییر می‌یابد و تنها مختص شما است. یکی دیگر از روش‌های احراز هویت، استفاده از اثر انگشت است. هرکدام از روش‌های احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید، امنیت کیف پول دیجیتال خود را ارتقا بخشیده‌اید.

۸- بررسی قفل‌ها

بررسی این‌که آیا هنگام استفاده از کیف پول‌های تحت وب، نشان امنیتی اس. اس. ال. (SSL) در پنجره آدرس مرورگر وب وجود دارد یا خیر، امری بسیار مهم است. اس. اس. ال. مخفف عبارت Secure Sockets Layer و به‌معنای لایه اتصال امن است. دقت داشته باشید که آدرس وب‌سایت به جای HTTP باید با HTTPS آغاز شود. همچنین علامت قفل نیز باید در کنار URL دیده‌ شود.

۹- استفاده از رمز عبورهای پیچیده و متفاوت

به‌کارگیری ترکیبات پیچیده، ایجاد تنوع در کاراکترها و ارقام، امنیت کیف پول ارز دیجیتال شما را افزایش خواهد داد. رمز عبور شما باید ترکیبی نوآورانه و جالب باشد که از طرفی بتوانید به‌خوبی آن را حفظ کنید و از طرفی دیگر، بقیه افراد و هکرها نتوانند آن را حدس بزنند. همچنین رمز عبوری را که برای کیف پول خود استفاده می‌کنید نباید در حساب‌های دیگر به‌کار برده باشید.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، به انتخاب شما درزمینه کیف پول‌های دیجیتال کمک کرده باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها