کد خبر : 82775

شرکت در مزایده موتور سیکلت چگونه است؟

شرکت در مزایده موتور سیکلت چگونه است؟

مزایده موتور سیکلت فرایند فروش موتور مزایده ای نو، دست دوم و اسقاطی است. به منظور خرید موتور مزایده ای علاوه بر آگاهی و اطلاع از شرایط برگزاری مزایده لازم است تا اطلاعاتی در خصوص موتورسیکلت، قیمت بازار، اطلاع از جزئیات انواع موتور سیکلت و ... داشته باشیم. حتی برای این کار می­توان از متخصص در این زمینه مشاوره گرفته شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایده موتورسیکلت تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایده موتورسیکلت چیست؟

مزایده یک نوع حراج است. مزایده فرایندی است که طی آن کالا از سوی فروشنده به بالاترین قیمت به خریدار واگذار می­گردد. اگر کالای مورد نظر موتورسیکلت باشد، مزایده موتورسیکلت انجام خواهد پذیرفت. به منظور مزایده هر کالایی از جمله مزایده موتورسیکلت، لازم است تا ابتدا قیمت پایه کالا تعیین شود. منظور از قیمت پایه کف قیمتی است که مزایده از آن قیمت شروع می­شود. فرایند قیمت گذاری بر موتورسیکلت و تعیین قیمت پایه از طریق کارشناسان مربوطه انجام می­پذیرد.

اطلاعات لازم برای شرکت در مزایده موتورسیکلت

به منظور شرکت در هر مزایده ای از جمله مزایده موتورسیکلت لازم است تا اطلاعاتی چون استان برگزاری مزایده، قیمت پایه، تاریخ انتشار آگهی مزایده ، مهلت شرکت در مزایده مشخص گردد.

انواع موتور در مزایده موتورسیکلت می­تواند به صورت نو، دست دوم یا اسقاطی باشد و لازم است تا این شرایط در آگهی مزایده اعلام گردد. افراد به منظور خرید موتورسیکلت مزایده ای می­توانند از آگهی های مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار مطلع شده یا از طریق سایت های معتبر مزایده و مناقصه از آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص مزایده موتورسیکلت و دیگر موارد اطلاع و آگاهی به دست آورند.

b2

نکات لازم در خرید موتور مزایده ای

در خرید موتور مزایده ای لازم است تا خرید مدل های معروف انجام پذیرد. علت این امر آن است که به خصوص زمانی که موتورسیکلت دست دوم باشد، در صورتیکه مدل معروف و پرکاربردی انتخاب نشده باشد، بعد از مدتی موتورسیکلت دارای هزینه های سنگین می­شود.

توصیه می­گردد که برای خرید و فروش موتور مزایده ای، موتوری مورد خرید قرار گیرد که لوازم و ابزار آن به راحتی تأمین گردد. به منظور خرید موتور مزایده ای لازم است در مزایدات معتبر شرکت کرده و در مزایده از کارشناس مخصوص موتورسیکلت برای تشخیص عیوب احتمالی موتورسیکلت استفاده کنید. نفر فنی یا متخصص موتورسیکلت بهتر است مواردی چون وزنه فرمان، اگزوز، پدال دنده و ترمز، گلگیر عقب و جلو، فلاپ های بغل و باک را بررسی نماید. به خصوص در موتورهای دست دوم، تست کردن موارد فوق احتمال خرابی موتورسیکلت را به حداقل ممکن می­رساند.

یکی از موارد مهم در مزایده موتورسیکلت آن است که از قیمت روز موتورسیکلت مورد نظر باخبر باشیم. لازم به ذکر است برنده مزایده فردی که به خرید منتج شده نبوده، بلکه فردی است که پایین تر از قیمت بازار موتور مزایده ای را خریداری نموده و به خرید منتج شود.

کارشناس موتور مزایده ای لازم است در خصوص مکانی که موتورسیکلت قرار داشته است نیز اطلاع داشته باشد. پر واضح است که موتور مزایده ای دست دوم روستا با موتور مزایده ای دست دوم شهری متفاوت است. این دو کارکرد و استهلاک متفاوت دارند و بنابراین در شرایط یکسان قیمت متفاوتی دارند، همواره قیمت موتور مزایده ای روستایی از موتور مزایده ای که در شهر رفت و آمد داشته پایین تر است.

نکات لازم در قیمت دهی موتورسیکلت دست دوم

موتور مزایده پس از خرید حتی اگر نو باشد، افت قیمت پیدا می­کند. تقریباً قیمت موتور بعد از خروج از کارخانه 15 درصد افت داشته و به ازای هر سال نیز 10 درصد از قیمت آن کاسته می­شود. کارکرد موتورسیکلت در حالت عادی در یک سال 10000 کیلومتر بوده و کارکرد بیش از این کیلومتر از قیمت موتورسیکلت خواهد کاست.

اطلاع از فرایند موتور مزایده ای

به منظور اطلاع از فرایند مزایده موتورسیکلت می­توان از روزنامه های کثیرالانتشار و سایت های اینترنتی بهره گرفت. مزایده گزار حداقل می­بایست یک بار آگهی مزایده را در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار محلی چاپ نماید و در صورت عدم وجود روزنامه از الصاق آگهی در محافل عمومی می­تواند استفاده کند.

در آگهی مزایده موتورسیکلت لازم است مشخصات کامل موتورسیکلت به همراه زمان، ساعت و مکان برگزار مزایده به همراه قیمت پایه یا کف قیمت مزایده موتورسیکلت درج گردد، تا شرکت کنندگان بتوانند در زمان لازم و با آگاهی کامل در مزایده موتورسیکلت شرکت نمایند.

برنده مزایده موتورسیکلت می­بایست حداقل 10 درصد از قیمت برنده شده را به مجری برگزاری مزایده پرداخت نموده و حداکثر تا یک ماه بعد لازم است تا باقیمانده مبلغ را به مزایده گزار پرداخت نماید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها