کد خبر : 77584

تغییرات گسترده در خودروهای بوگاتی

تغییرات گسترده در خودروهای بوگاتی

در سال گذشته رویدادی غافلگیر کننده مبنی بر ادغام شرکت های بوگاتی و ریماک منتشر شد که برای بسیاری از فعالان حوزه خودرو عجیب بود. به تازگی این مجموعه خبر از تولید محصولات جدید خود با تکیه بر فناوری خودروهای الکتریکی داد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت خودروسازی بوگاتی همواره یک سازنده خودروهای لوکس و پرقدرت شناخته می شده و به تازگی با ادغام این شرکت با مجموعه ریماک که از زیر شاخه های فولکس واگن است، شاهد تغییراتی اساسی در سیاست و آینده این شرکت هستیم.  به تازگی میت ریماک (Mate Rimac) به عنوان مدیرعامل و مجموعه خودروسازی پورشه به عنوان شریک فنی کلیدی این طرح  معرفی شده اند.

پیش از این، جزئیات کمی در مورد هدف بوگاتی - ریماک منتشر شده و اگرچه مشخص بود که گروه فولکس واگن تمایلی به سرمایه‌ گذاری در ابعاد میلیاردها دلار در بوگاتی‌ های جدید الکتریکی نداشت اما به نظر می رسد ماموریت کلیدی میت ریماک کنترل بهتر هزینه های توسعه مدل است.

وی در این رابطه می‌ گوید:  بوگاتی به عنوان یک خودرو، بسیار موفق بوده و شاید این موضوع برای مردم عجیب باشد که تولید این خودرو چقدر سودآور است. متاسفانه بوگاتی در زمینه توسعه خودروها کمتر موفق بوده است. ساخت بوگاتی شیرون و  بوگاتی ویرون که همان موتور W16 و گیربکس هشت سرعته را دارد، بیشتر از هزینه ‌ای که ما برای توسعه ریماک نورای خود از ابتدا صرف کردیم، تمام شد.

 

به گزارش سیناپرس، ریماک در ادامه توضیحات خود می گوید که سیاست عمومی مجموعه فولکس واگن برون سپاری بسیاری از کارها به شرکت های دیگر است. در این شرایط ما با یک انتخاب روبرو بودیم: میلیارد ها دلار در خودرو های برقی سرمایه گذاری کرده یا ساخت مدل های فعلی بوگاتی را با تمام مشکلات عملی که به همراه داشت، ادامه دهیم. 

در این شرایط ایده ادغام با ریماک مطرح شد و متخصصین این سیاست را یک ترکیب برد – برد محسوب می کنند.  این ادغام یک پیروزی بزرگ برای فولکس واگن محسوب می شود زیرا این شرکت توانست برندی مطرح  با سابقه ۱۱۳ ساله را در اختیار گرفته و اکنون با تلاش برای مدیریت هزینه ها اعلام شد نسل های جدید بوگاتی و با تکیه بر خودروهای الکتریکی به زودی وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها