کد خبر : 50901

فولکس واگن به دنبال مشتری برای فروش بوگاتی

فولکس واگن به دنبال مشتری برای فروش بوگاتی

بنا بر گزارش‌ها، فولکس‌واگن در حال مذاکره برای فروش بوگاتی است. چند رسانه‌ اروپایی خبر داده‌اند که قرار است بوگاتی به ریماک، سازنده خودروهای اسپرت الکتریکی در کرواسی فروخته شود.

به گزارش خودروتک ، ریماک، حدود ده سال پیش توسط مهندس جوانی به نام ماته ریماک تاسیس شد. این شرکت علاوه بر فروش یک سوپرکار الکتریکی با چند خودروساز بزرگ از جمله پورشه و هیوندای همکاری می‌کند.

پورشه که عضو دیگری از گروه خودروسازی فولکس‌واگن است، ۱۵ درصد سهام ریماک را در اختیار دارد و ماهنامه انگلیسی کار (Car) می‌گوید که در ازای فروش بوگاتی، سهم پورشه در ریماک بیشتر خواهد شد.

نشریات آلمانی هم خبر گفتگوها برای فروش بوگاتی را تایید کرده و می‌گویند فولکس‌واگن می‌خواهد قرارداد را تا پایان سال ۲۰۲۰ نهایی کند.

فولکس‌واگن، بوگاتی را در سال ۱۹۹۸ خرید. با حمایت کارخانه آلمانی، بوگاتی مدل ویرون را ساخت که سریع‌ترین ماشین جهان در زمان خود شد. بوگاتی اما تا یکی دو سال گذشته کارخانه‌ای زیان‌ده بوده و به نظر می‌رسد فولکس‌واگن دیگر آماده پرداخت هزینه‌های این شرکت نیست.

مجله کار می‌گوید که فولکس‌واگن برای تامین سرمایه برای ساخت ماشین‌های الکتریکی، می‌خواهد شرکت‌های دیگری در زیرمجموعه‌اش را هم بفروشد. لامبورگینی، سئات، استودیوی طراحی ایتال‌دیزاین و کارخانه موتورسیکلت‌سازی دوکاتی شرکت‌هایی هستند که گفته می‌شود در فهرست فروش فولکس‌واگن قرار دارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها