کد خبر : 71772

وانت های کوچک با سوخت هیدروژن

وانت های کوچک با سوخت هیدروژن

تیمی از طراحان و مهندسین بریتانیایی در یک پروژه آزمایشی موفق به ساخت نوعی وانت بار الکتریکی با سلول های مبتنی بر سوخت هیدروژنی شدند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، تیمی از طراحان تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی (EAV) مستقر در آکسفورد شایر موفق به ساخت وانت بارهای الکتریکی مبتنی بر سوخت هیدروژنی شدند که با نام  eCargo معرفی و بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، قرار است این وسایل نقلیه سبز و ویژه حمل بار در سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار گیرند.

گفتنی است این پروژه برای کمک به جمع آوری بینش جدید در مورد استفاده از وسایل نقلیه مبتنی بر سلول های سوختی هیدروژنی برای حمل بار در فضای شهری راه اندازی شده است. به گزارش خبرگزاری sinapress، سخنگوی مجموعه  EAV در این رابطه می‌ گوید هدف توسعه این وسایل نقلیه جدید و متفاوت، بر طرف کردن  نگرانی ‌های موجود در مورد وزن وسایل نقلیه برقی و مشکلات باتری آن ها و همچنین ارزیابی تأثیر واقعی آنها بر محیط‌ زیست است.

به گزارش سیناپرس، آدام بارمبی، مدیر عامل و بنیانگذار EAV در رابطه با موضوع فوق گفت:  این یک واقعیت ساده است که صنایع با کمبود مواد خام برای تولید باتری مواجه هستند. مجموعه ما بر کاهش وزن محصولاتمان تمرکز دارد، بنابراین ما انرژی کمتری مصرف می‌کنیم و در نتیجه به باتری کمتری نیاز داریم.

وانت های EVAH2Cubed eCargo که در این پروژه آزمایشی مورد استفاده قرار دارد، از پیل سوختی در پیشرانه خود استفاده کرده و از برق تولید شده برای شارژ تعداد کمی باتری استفاده می کند. در این وانت ها از سوخت هیدروژنی نیز استفاده شده و هیچ نوع انتشار آلاینده ای در آن وجود ندارد.

گفتنی است پیش از این گرانت شاپس، وزیر حمل ‌و نقل بریتانیا در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی گفته بود که بریتانیا رهبری جهانی را در توسعه حمل‌ و نقل مبتنی بر نیروی هیدروژن بر عهده خواهد داشت. 

به گزارش سیناپرس، نایجل گوردون استوارت، رئیس اجرایی مجوعه  EAV نیز در رابطه با این وانت های سبز اعلام کرد: استفاده از سلول های سوختی هیدروژنی در خودروهای سبک وزن در هیچ کجا به اندازه محیط شهری موثر نیستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها