کد خبر : 68629

شارژ بی سیم خودروهای برقی در خیابان + عکس

شارژ بی سیم خودروهای برقی در خیابان + عکس

یک شرکت انگلیسی به تازگی آزمایش دوازده ماهه ای را برای بررسی کارآیی یک پد القایی آغاز کرده است که می تواند وسایل نقلیه الکتریکی را به صورت بی سیم با استفاده از فناوری اصلاح شده Renault Zoes شارژ کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، یکی از مشکلات خودروهای الکتریکی، شرایط شارژ آن ها است که معمولا امری زمان بر بوده و نیازمند فضای خاصی در پارکینگ است. به تازگی یک شرکت انگلیسی با ارائه شارژرهای وایرلس موسوم به Char.gy، این مشکل را برطرف کرده است.

این شرکت فعال و متخصص در حوزه شارژ خودروهای برقی با هدف ایجاد دسترسی آسان و امکان شارژ خودروهای الکتریکی در فضایی غیر از مراکز ویژه شارژ و گاراژ خانه ها، فناوری پد شارژی را توسعه داده است که خودروها می توانند در خیابان و بدون نیاز به اتصال توسط کابل، شارژ شوند.

این راه حل جدید شارژ به این معنی است که در آینده نزدیک، کسانی که از شارژ خصوصی از طریق گاراژها، جاده ها یا سایر گزینه های پارکینگ خارج از خیابان استفاده نمی کنند، می توانند خودروهای خود را به طور کارآمد و بدون کابل در خیابان های عمومی شارژ کنند.

این زیرساخت به معنای عدم وجود کابل شارژ است که به طور بالقوه برای کاربران جاده یا پیاده رو خطرناک است. این سیستم تنها زمانی فعال می شود که یک خودروی الکتریکی روی آن پارک کند. شرکت سازنده این فناوری می گوید که محصول جدید و فناورانه شارژر بی سیم، از طریق یک پد شارژ القایی الکتریکی نصب شده در زمین عمل می کند. این سیستم به طور گسترده در میلبروک آزمایش شده است.

این پدها توسط دانشگاه وارویک و متخصصان فناوری برق بی سیم IPT توسعه یافته و در آن از فناوری مشابهی استفاده می شود که در حال حاضر در مسیر شماره هفت اتوبوس های منطقه میلتون کینز استفاده شده است.

در این مطالعه از ده مدل رنو Zoe ارائه شده توسط شرکت اشتراک خودرو Hiyacar استفاده می شود که هر کدام مجهز به یک کیت شارژ القایی هستند. عموم مردم می توانند یکی از این اتومبیل ها را با مبالغی اندک به صورت ساعتی یا روزانه اجاره کنند و البته کابل شارژ معمولی این خودروها همچنان قابل استفاده است.

اولین نسخه آزمایشی سیستم شارژ وایرلس خودرو در حال حاضر در مارلو واقع در باکینگهام شایر در حال استفاده است.به گزارش سیناپرس، انتظار می رود ۹ مکان دیگر در اطراف باکینگهام شایر و میلتون کینز برای این آزمایش مورد استفاده قرار گیرد. دانشگاه میلتون کینز، تحقیقات خود را بر اساس بازخورد رانندگان در مورد این پروژه و با هدف سنجش موفقیت آن جمع آوری می کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها