کد خبر : 57705

تنها مدل پراید که هیچوقت در بازار ایران روی بورس نیفتاد + عکس

تنها مدل پراید که هیچوقت در بازار ایران روی بورس نیفتاد + عکس

پراید سفری یکی از اولین و شاید هم اولین تغییری بود که در ایران روی پراید انجام گرفت.

به گزارش خودروتک، پراید به عنوان بخشی جدا نشدنی از تاریخ صنعت خودرو ایران مدل های متنوعی را در طول 27 سال تولید به خود دید.

یکی از این مدل ها هم پراید سفری بود که در واقع نسخه استیشن پراید به حساب می آمد. پراید سفری در سال 1378 تولید شد و با اینکه پیش بینی می شد به دلیل داشتن فضای بار بیشتر بتواند استقبال بازار را به خود جلب کند، در عمل شکست خورد. پراید سفری تا میانه های دهه 80 هم تولید شد و تغییراتی همپای بقیه پرایدها در بدنه آن ایجاد شد اما هیچوقت به یک خودرو پرتیراژ و روی بورس تبدیل نشد.

شاید علت اصلی را باید در بی میلی بازار ایران به خودروهای استیشن جستجو کرد. اتفاقی که پیش از این برای پیکان استیشن و پژو 405 استیشن نیز رخ داده بود و تیراژ تولید آنها هیچوقت حتی نزدیک به تیراژ سدان ها نیز نبود. یا در بُعدی دیگر هیچوقت مدل های استیشن بنز و ب ام و که در اروپا طرفداران زیادی دارند، در ایران توجهی را به خود جلب نکرده و وارد نشدند.

قیمت پراید سفری در حال حاضر بسته به مدل و کارکرد آن بین 35 تا 50 میلیون تومان است. البته اغلب آنها به دلیل مدل پایین بودن کارکردهای چند صد هزار کیلومتری را دارند.

پراید سفری پراید استیشن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها