کد خبر : 54576

خداحافظی فولکس واگن با پاسات

خداحافظی فولکس واگن با پاسات

به گزارش رسانه‌ها فولکس‌واگن قصد دارد پاسات،‌ یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مدل‌هایش را از فهرست محصولاتش حذف کند.

به گزارش خودروتک ، پاسات، پرفروش‌ترین سدان متوسط در اروپا و بعد از شاسی‌بلند اطلس، پرفروش‌ترین مدل کارخانه در آمریکا است. اما فروش مدل‌های سدان در جهان رو به کاهش است و فولکس‌واگن ترجیح می‌دهد که سرمایه‌اش را صرف ساخت خودروهای الکتریکی و شاسی‌بلند کند.

خبرگزاری اتوموتیو نیوز از قول منابعی در فولکس‌واگن نوشته که از سال ۲۰۲۳ این کارخانه در اروپا فقط تولید مدل استیشن را ادامه می‌دهد. پاسات استیشن هنوز در اروپای شمالی خریدار دارد.

دلیل دیگر این تصمیم رقابت پاسات با مدل مشابهی در گروه خودروسازی فولکس‌واگن است. کارخانه اشکودا، عضو دیگر فولکس‌واگن یک مدل سدان به نام "سوپرب" براساس پاسات می‌سازد که قیمت کمتری دارد. محبوبیت این مدل در سال‌های گذشته مخصوصا در اروپای شرقی بیشتر شده و فروش پاسات را مشکل کرده است.

فولکس واگن ID4

در آمریکا هم تولید پاسات از سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد شد و ظرفیت تولید به شاسی‌بلند الکتریکی ID 4 و مدل اطلس داده خواهد شد.

همزمان با حذف پاسات، فولکس‌واگن اولین سدان الکتریکی خود را به بازار خواهد فرستاد. ابعاد این خودرو که براساس کانسپت آی‌دی ویژن (ID VIZZION) ساخته می‌شود، با پاسات یکی است اما فضای اتاقش بسیار بزرگ‌تر است. نام این مدل به احتمال زیاد ID 6 است و به گفته کارخانه می‌تواند با هر بار شارژ‌ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند.

گروه فولکس‌واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید خودروهای الکتریکی را به سه میلیون دستگاه در سال افزایش دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها