کد خبر : 34594

فولکس واگن پاسات 2020 رونمایی شد

فولکس واگن پاسات 2020 رونمایی شد

پاسات را نمی توان نمونه ای از خلاقیت های تحسین برانگیز فولکس واگن دانست اما به عنوان یک محصول اقتصادی جذابیت های ویژه خود را ارائه می دهد!

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - سابقه تولید محصولات خودرویی با برند پاسات در گروه فولکس واگن به سال 1972 میلادی باز می گردد و از این منظر یکی از تولیدات باسابقه خودروساز آلمانی محسوب می شود.

تا کنون 8 نسل از این محصول ارائه شده که مدل های مختلفی را شامل می شود.

برخی نمونه ها و فیس لیفت ها نیز بطور اختصاصی برای بازارهای هدف خاص مانند چین تولید شده اند تا تنوع پاسات بسیار زیاد باشد.

 
پاسات 1300 مدل 1973

پاسات 1300 مدل 1973

 

به تازگی مدل 2020 این خودرو توسط فولکس واگن معرفی شده که محصولی بر پایه معماری ماژولار ام کیو بی این برند است. بدین ترتیب شباهت های زیاد این محصول با نمونه های قبلی خود کاملا محسوس است.

پیش از آنکه بخواهیم ویژگی های این مدل را مورد بررسی قرار دهیم باید برچسب قیمتی آنرا مدنظر قرار دهیم تا سطح مناسبی از انتظارات و آنچه که فولکس واگن عرضه کرده شکل بگیرد. مدل پایه پاسات 2020 با قیمت 23 هزار دلار عرضه می شود تا یکی از ارزانترین سدان های سایز متوسط در بازار جهانی باشد.

تصاویری که در این مطلب مشاهده می کنید مربوط به تریم 29500 دلاری پاسات 2020 می شود.

طراحی

پاسات 2020 را نمی توان نمونه ای از خلاقیت های تحسین برانگیز فولکس واگن دانست اما به عنوان یک محصول اقتصادی جذابیت های ویژه خود را ارائه می دهد. یک دماغه ساده متشکل از چراغ های توسعه یافته در خط افق با گرافیک معمولی، گریل(جلو پنجره) نرده ای و لوگوی بزرگ کمپانی در مرکز آن مهمترین رویدادهای این بخش از خودرو هستند. اینجا بامپر(سپر) بسیار ساده است و المان اثرگذاری در آن مشاهده نمی شود.

شکل طراحی درپوش موتور و شیب بیش از حد کمانی آن موجب شده تا خودرو از ستون اول تا ابتدای درپوش موتور مقداری رشد نیافته، به نظر آید.

در نمای جانبی نیز با یک سدان معمولی سرو کار داریم که خطوط و برجستگی هایی را روی بدنه به نمایش گذاشته است. خط شانه و شیب سقف طراحی مناسبی دارند و رینگ ها نیز در 3 اندازه 17، 18 و 19 با توجه به تریم عرضه می شوند که قطعا رینگ بزرگتر اثر مهمی در بهبود نمای جانبی این محصول خواهد داشت.

پاسات 2020 معرفی شد/سدان اقتصادی با امکانات روز (+تصاویر)

پاسات 2020 معرفی شد/سدان اقتصادی با امکانات روز (+تصاویر)

اما در نمای عقب، پاسات 2020 در معرفی خود به عنوان یک سدان باکیفیت و حتی لوکس! عملکرد موفقی دارد. چراغ های توسعه یافته در عرض که فاصله بین آنها را حروف فاصله دار نام برند پر کرده است، بسیار جذاب به نظر می رسند.کمی پایین تر نیز یک بامپر حجیم با خروجی های اگزوز کرومی نمایشی قرار گرفته که این هم تلاشی برای افزایش حس لوکس مدل 2020 است.

 
 
 

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخل کابین این پاسات عملا ارتباط چندانی با عدد 2020 ندارد زیرا یک محیط کلاسیک را ارائه می دهد که اگر از نمایشگر دیجیتال مرکز کنسول آن فاکتور بگیریم ما را به فضای خودروهای دهه 90 میلادی می برد!

کنسول بسیار باریک، دریچه های سیستم تهویه با پوشش نرده ای پلاستیکی و دکمه فلاشر میان آنها، بافت پلاستیک بکار رفته برای خط پایینی کنسول، شکل دنده و ترمز دستی حقیقتا یک مجموعه دهه نودی تمام عیار را تشکیل داده است.

اگر بخواهیم این وضعیت را به برچسب قیمت پاسات ربط بدهیم بازهم چیزی از انتقادها نسبت به فولکس واگن نمی کاهد زیرا محصولات به مراتب ارزانتر از این مانند نیسان ورسا 15 هزار دلاری جذابیت های بیشتری را همراه خود دارد.

از امکانات این محصول می توان به نمایشگر 6.3 اینچی در مرکز کنسول ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، صندلی راننده با تنظیم 8 جهته، نورپردازی داخلی، ورد بدون کلید، پورت یو اس بی برای ردیف عقب، رادیو ماهواره ای، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، بلوتوث و ... اشاره کرد.

 
 
در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نمایشگر نقاط کور دید راننده، نوربالای اتوماتیک، سیستم ناوبری ماهواره ای، هشدار خروج از خط و دستیار رانندگی در خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از عقب و دوربین دید عقب قابل اشاره است.

البته بخشی از موارد فوق الذکر بصورت آپشن روی تریم های مختلف عرضه می شود و قیمت را تغییر خواهد داد.

پیشرانه

پاسات 2020 معرفی شد/سدان اقتصادی با امکانات روز (+تصاویر)

برای این محصول از موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 174 اسب بخار خروجی و گشتاور 206 پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

وزن خودرو برابر با 1508 کیلوگرم است و مصرف سوخت آن برای هر 100 کیلومتر در شهر برابر با 10.2 لیتر، در بزرگراه 6.9 لیتر و در حالت ترکیبی 8.7 لیتر است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها