کد خبر : 52832

سریع ترین خودروهای حال حاضر دنیا

سریع ترین خودروهای حال حاضر دنیا

خودروی «SSC تواتارا» رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را با حضور داوران گینس به نام خود زد و توانست رکورد خودروی بوگاتی را بشکند.

به گزارش خودروتک به نقل از خراسان: خودروی «SSC تواتارا» با رسیدن به سرعت باورنکردنی ۵۳۱ کیلومتر بر ساعت و با حضور داوران گینس توانست رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را که در اختیار شرکت بوگاتی بود، بشکند و به نام خودش ثبت کند.

بوگاتی با تقویت یک محصول خاص، پیش از این توانسته بود به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که حالا جای خودش را به یک خودروی سوپر اسپرت ساخت آمریکا داده که از سال ۲۰۱۱ تاکنون تولید شده است. گذشته از سرعت بالا، شتاب این خودرو هم در رسیدن به این سرعت، اعجاب‌آور است.

این خودرو از حالت سکون کمتر از دو دقیقه زمان نیاز داشته تا به این سرعت دست پیدا کند و همه عاشقان سرعت را انگشت به دهان بگذارد. این رکوردشکنی بهانه‌ای شد تا علاوه بر آشنایی بیشتر با این خودرو از دیگر رکوردداران سرعت در دنیای خودروسازی بگوییم. در پرونده امروز زندگی‌سلام با خودرو‌هایی آشنا خواهید شد که سرعت‌شان و البته قیمت‌شان، هوش را از سرتان خواهد برد. با ما همراه باشید.

 

هیولایی با موتور وی‌شکل

نام: اس‌اس‌سی تاتورا

کشور سازنده: آمریکا

حداکثر سرعت: ۵۳۱ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۲ میلیون دلار

اس‌اس‌سی تواتارا (SSC Tuatara) نام یک خودروی سوپر اسپورت ساخت آمریکا ست که از سال ۲۰۱۱ تاکنون تولید شده است. در آن سال، قیمت این خودرو نزدیک یک میلیون دلار بود و با سرعت ۵۱۴ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع‌ترین خودرو‌های جهان تا سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شد، اما در آن سال، جای خودش را به بوگاتی داد. بعد از آن اتفاق، ناامید نشده و در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰ «شلبی تواتارا» توانست این خودرو را به سرعت ۳۳۰ مایل بر ساعت (۵۳۱ کیلومتر بر ساعت) رسانده و این رکورد شگفت‌انگیز را در گینس به ثبت برساند و رسما لقب سریع‌ترین خودرو‌ی جهان را به نام خودش بزند. موتور این هیولای سریع، یک موتور وی‌شکل هشت سیلندر است که قدرت آن به هزار و ۷۵۰ اسب بخار می‌رسد. موتور این خودرو پنج هزار و ۹۰۰ سی‌سی حجم دارد و برای تقویت آن از چندین توربوشارژ و مواد خاص استفاده شده است. گفته شده که از این خودرو فقط ۱۰۰ دستگاه تولید و تحویل مشتری خواهد شد. قیمت این خودرو اکنون ازیک میلیون و ۶۲۵ هزار دلار شروع می‌شود و حداکثر قیمت آن دو میلیون دلار برای نوع آپشن‌دار با پنل نیروی نگهدارنده به سطح جاده است تا در سرعت‌های بالا، خطری جان راننده و سرنشینان را تهدید نکند.

۲۵ برابر قوی‌تر از پراید!

نام: بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس

کشور سازنده: فرانسه

حداکثر سرعت: ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت

قیمت:سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

تقریبا یک سال پیش بود که بوگاتی با ثبت یک رکورد خارق العاده به اولین خودروسازی تبدیل شد که محصولش از مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۲ کیلومتر بر ساعت) عبور کرد. در این رکوردشکنی نسخه‌ای ارتقا یافته از شیرون توانست سرعت باورنکردنی ۳۰۴.۷۷۳ مایل (معادل ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر) در ساعت را در پیست اهرا-لیسن فولکس واگن ثبت کند. پس از این رکوردشکنی بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند که بوگاتی برای ارائه نسخه‌ای هیجان انگیزتر از شیرون دورخیز کند و قصد دارد با ثبت رکوردی استثنایی به پیشواز معرفی آن برود که تا این لحظه، درست از آب درنیامده است. مدیرعامل این شرکت گفته که از این خودرو، کلا ۳۰ دستگاه تولید خواهد شد که یک مورد آن در روز رونمایی، پیش فروش شده است! بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس نیروی خود را از موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربوی معروف دریافت می‌کند و قدرت این موتور به ۱۵۷۸ اسب بخار رسیده است. برای این‌که درک بهتری از این عدد داشته باشید، باید بدانید که هم اینک نسخه‌های مختلف سایپا ۱۱۱ قدرت ۶۳ تا ۷۱ اسب بخار دارند. شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس از رینگ‌های منیزیمی و بدنه‌ای با فیبرکربن خام بهره می‌برد.

خودرویی با ضریب درگ پایین

نام: هنسی ونوم اف‌فایو

کشور سازنده: آمریکا

حداکثر سرعت: ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت

قیمت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

آبان سال ۹۶ بود که شرکت هنسی از محصول جدید خود رونمایی کرد که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و تا قبلش ادعا می‌شد که می‌تواند به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، اما پا را فراتر از آن گذاشت و رکورد ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد. در این محصول مانند خودروی قبلی هنسی، بیشترین تمرکز سازنده بر دست یابی به سرعت بالاست. محصول قبلی هنسی از شاسی و بدنه تقویت‌شده لوتوس استفاده می‌کرد، اما ونوم اف‌فایو از یک بدنه کاملا جدید ساخته‌شده از الیاف کربن برخوردار است. همچنین ارتفاع این خودرو بسیار کم است؛ به‌طوری‌که ضریب مقاومت آن در برابر هوا (ضریب درگ) تنها ۳۳/۰ است. برای مقایسه بهتر باید بدانید محصول قبلی این شرکت دارای ضریب درگ ۴۴/۰ و بوگاتی شیرون دارای ضریب درگ ۳۸/۰ است. این خودرو می‌تواند تنها در ۱۰ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و در عرض ۲۰ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در خور ذکر است از این خودرو تنها ۲۴ دستگاه تولید شد و با احتساب مالیات و دیگر عوارض، قیمت هر دستگاه به ۶/۱ میلیون دلار خواهد رسید. ضمن این‌که امکان سفارش ۶۰۰ هزار دلار آپشن هم وجود دارد که در صورت سفارش آن‌ها، قیمت این خودرو به بیشتر از ۲/۲ میلیون دلار خواهد رسید.

سوئد هم بیکار ننشسته!

نام: کوینیخزگ آگرا

کشور سازنده: سوئد

حداکثر سرعت: ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت

قیمت:دو میلیون و ۵۵۵ هزار دلار

کوینیخزگ آگرا خودرویی موتور وسط اسپرت، تولید شده توسط شرکت سوئدی کونیگزگ است که از سال ۲۰۱۱ تولید می‌شود. گرچه این خودرو سن نسبتاً بالایی دارد، اما شما نمی‌توانید به رکورد‌های جهانی سرعت اشاره کنید و نامی از آن نیاورید، خودرویی که توانست عنوان بهترین خودروی سال را در سال ۲۰۱۱ از چندین مجله معتبر حوزه خودرو در جهان کسب کند. از ویژگی‌های جذاب بصری این خودرو رنگ بدنه آبی، ترمز‌های کربن سرامیکی و رینگ‌های فیبر کربن بسیار سبک‌وزن است. همین طرح آبی‌رنگ به کابین نیز راه یافته و کابینی شکیل با آلکانترا و عناصر فیبر کربنی به وجود آمده است. کوینیخزگ آگرا به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۱۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتون متر مجهز است. با توجه به وزن ۱۲۹۵ کیلوگرمی این خودرو در ۴۴/۳۶ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ در صورتی که بوگاتی شیرون که از لحاظ حداکثر سرعت در رده بعدی قرار دارد، برای رسیدن به این سرعت حدود ۵/۵ ثانیه بیشتر زمان نیاز دارد. البته که این عملکرد فوق‌العاده با هزینه بسیار بالا و باورکردنی همراه است و قیمت آن بیشتر ازدومیلیون و ۵۰۰ هزار دلاراست. هر چند قیمت این خودرو برای ثروتمندان مشکلی ایجاد نکرده است، زیرا خبرگزاری‌ها ادعا می‌کنند بیش از نصف ظرفیت تولید این خودرو تا کنون فروخته شده است.

رکورددار با گیربکس ساده دستی

نام: هنسی ونوم جی تی

کشور سازنده: آمریکا

حداکثر سرعت: ۴۳۴ کیلومتر بر ساعت

قیمت:یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

هنسی ونوم جی‌تی یکی از سریع‌ترین خودرو‌های جهان است که همواره رقابت داغی با دیگر رقبا برسر تصاحب عنوان سریع‌ترین خودروی جهان داشته است. ونوم جی‌تی به پیشرانه هشت سیلندر ۷ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که از طریق جعبه دنده دستی ۶ سرعته، توان خروجی ۱۴۵۱ اسب بخار و ۱۲۸۷ پوند فوت گشتاور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پیش از رکوردشکنی این خودرو در سال ۲۰۱۶ میلادی که رکورد ۴۳۴ کیلومتر بر ساعت را به جا گذاشت، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ویتس موفق شده بود با سرعت ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را به نام خود ثبت کند. هنسی در سال ۲۰۱۵ تنها سه دستگاه از این خودرو را با برچسب نسخه رکوردار جهان با قیمت ۱.۳ میلیون دلار به فروش گذاشت. این نکته مهم را فراموش نکنید که این خودرو با سادگی تمام به این سرعت دست یافته است و هیچ خبری از سیستم کنترل الکترونیکی فوق پیشرفته و موارد این چنینی و گیربکس فوق هوشمند دو کلاچه نیست، تنها با یک گیربکس ساده دستی این رکورد به ثبت رسیده است. یکی از دلایل قیمت پایین این خودرو نسبت به بقیه رقبا، همین ساده بودن است.

فوق سبک با ۷ دنده

نام: بوگاتی ویرون سوپر اسپورت

کشور سازنده: فرانسه

حداکثر سرعت: ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت

قیمت:دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار

این نسخه بوگاتی با موتور ۸ لیتری خود با ۴ توربوشارژ، ۱۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حاصل این مقدار فراوان از اسب بخار و گشتاور، شتاب صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای و صفر تا دویست ۶.۷ ثانیه‌ای است. مهندسان بوگاتی با تغییراتی در بوگاتی ویرون، این ابرخودرو را تنها در ۳۰ دستگاه تولید کردند. موتور بوگاتی ویرون سوپر اسپرت، همان موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی ویرون است که با بهبود ورودی‌های هوا به موتور، عملکرد آن افزایش یافته است. وزن این خودرو از نسخه اصلی بوگاتی ویرون کمتر و در حدود ۱۸۸۸ کیلوگرم است که این خود باعث سبکی و افزایش سرعت آن شده است. بدنه آن از کربن ساخته شده است که علاوه بر سبکی، امنیت سرنشینان را هم تضمین می‌کند. مصرف سوخت شهری آن ۲/۳۷ لیتر و مصرف جاده‌ای ۹/۱۴ لیتر بوده و دارای ۷ دنده است.

غول کروات

نام: ریماک سی تو

کشور سازنده: کرواسی

حداکثر سرعت: ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت

قیمت: دو میلیون دلار

این ابرخودروی الکتریکی نیروی خود را از چهار موتور مستقل دریافت می‌کند، یعنی هرکدام از چرخ‌ها به یک موتور مجزا متصل شده‌اند. این موتور‌ها در مجموع توانایی تولید ۱۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارند. این غول کروات برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون، فقط به ۱۱.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. وظیفه تامین انرژی لازم برای موتورهایش هم بر عهده یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی گذاشته شده است که می‌تواند تا ۶۵۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. با توجه به پشتیبانی از شارژ سریع، با سی دقیقه شارژ تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های ریماک سی تو این است که می‌توان نقشه پیست‌های مختلف جهان را در سیستم مسیریاب آن بارگذاری کرد تا سیستم در هر پیست اطلاعاتی درباره روش پشت سرگذاشتن پیچ‌ها و مناسب‌ترین زمان برای ترمزگیری را در اختیار راننده بگذارد.

سریع‌ترین بازنشسته

نام: اس اس سی آلتیمیت آئرو

کشور سازنده: آمریکا

حداکثر سرعت: ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت

قیمت:یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

اگرچه ابرخودرو‌های آمریکایی به‌جز تعداد کمی از آن‌ها، چندان در جهان رایج نیستند، اما اگر شرکت‌های آمریکایی قصد تولید آن‌ها را داشته باشند، بهترین آن‌ها را تولید خواهند کرد. آلتیمیت آئرو هم یک ابرخودروی آمریکایی است. خودرویی که زیر کاپوت آن یک موتور شورلت کوروت C۵R دارای سامانه سوپرشارژ قرارگرفته که توانایی تولید ۱۰۴۶ اسب بخار قدرت و همچنین ۱۱۱۳ نیوتون متر گشتاور را داراست. آلتیمیت آئرو که از موتور دوقلوی توربینی بهره می‌برد، ۸ سیلندری بوده و صفر تا ۱۰۰ را تنها در ۷‌/‌۲ ثانیه طی می‌کند. در حد فاصل مارس سال ۲۰۰۷ تا جولای ۲۰۱۰ این خودرو بار‌ها از سوی مقامات کتاب رکورد‌های جهانی گینس مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت که همواره با ثبت رکورد‌های خیره‌کننده به عنوان سرعتی‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شد، اما اکنون جای خود را به خودرو‌های دیگر داده است. اس اس سی آلتیمیت آئرو در زمره آیرودینامیک‌ترین خودرو‌های جهان جای دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها