کد خبر : 48227

تصویب قانون برای آینده خودروهای پرنده

تصویب قانون برای آینده خودروهای پرنده

نیوهمشیر اولین ایالتی است که اجازه استفاده از خودروهای پرنده در خیابان ها و جاده ها را صادر کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، الان دیگر یک دهه از زمانی که وعده گسترش و متداول شدن خودروهای پرنده می گذرد. اما هنوز نه ساخت آن به تولید انبوه رسیده و نه خیابان ها امروز مملو از این خودروها شده اند. با این حال برخی از مردم دنیا دوست دارند که اولین نفری باشند که یک نوآوری را به دنیا عرضه می کنند و حالا هم ایالت نیوهمشیر هم اولین ایالاتی است که اجازه استفاده از خودروهای پرنده و حضور آنها را در خیابان ها و جاده ها صادر کرده است.

بر اساس قانون ایالاتی 1182، که به لایحه جتسان Jetson معروف بوده و حالا دیگر به خاطر تصویب به قانون تبدیل شده است استفاده از خودروهای پرنده در مسیرها و جاده های عمومی قانونی شده است. هر چند این قانون به تصویب رسیده اما دریغ از یک خودروی پرنده که مشمول این قانون باشد!

باید این نکته را یادآوری کرد که منظور این قانون این نیست که این خودروها هر وقت اراده کردند از جاده ای که در آن هستند پرواز کنند و از روی بزرگراه ها به حرکت خود ادامه دهند. بر اساس این قانون، خودروهای پرنده، زمانی که به زمین نشسته اند، اجازه تردد شبیه به خودرو در بزرگراه را خواهند داشت. اگر هم این خودروها قصد پرواز داشته باشند باید حتماً در فرودگاه اقدام به پرواز کنند. به بیان دیگر صعود و نشستن خودروهای پرنده در خیابان ها و جاده های عمومی همچنان ممنوع است.

با این که هنوز کسی خودروی پرنده ای را مورد استفاده قرار نداده، اما دو رقیب سر سخت در حال تلاش برای عرضه ی این خودروهای پرنده اند. یکی از این دو ترافوگیا است. کمپانی خودروسازی چینی جیلی، استارت آپی به نام ترافوگیا Terrafugia را خریداری کرده است و چند سالی است که با 100 مهندس به شکل بسیار فشرده و سخت کوشانه در حال پیگیری ساخت این وسایل نقلیه شهری پرنده است.

خودروی پرنده NEC

رقیب دوم، سامسون اسکای Samson Sky‌ است. این استارت آپ که فعالیت خود را در اروگان آمریکا آغاز کرده روی سویچبلید Switchblade‌ کار می کند که در سال 2019 آماده پرواز بود. اما حالا چرا تولید انبوه آن شروع نشده، این شرکت حاضر به اظهار نظر نیست.

حتی اگر روزی روزگاری خودروهای پرنده به زندگی واقعی مردم رخنه کنند، به احتمال زیاد با آن تصوری که ما از خودروهای پرنده در ذهن داریم فاصله بسیار زیادی دارند.

تا زمانی که برخاستن و نشستن این خودروهای پرنده، عمودی نباشد، بعید است رغبتی در مردم ایجاد کند،‌ چون در حال حاضر خودروهای پرنده برای برخاستن و نشستن نیاز به فرودگاه دارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها