کد خبر : 4579

درباره «خودروهای متصل» چه می دانید؟

درباره «خودروهای متصل» چه می دانید؟

دسترسی به فناوری‌های آینده خودرو بسیار هم خوب است اما سؤال اصلی اینجاست که احساس مشتریان نسبت به این تغییرات چیست؟ آیا آن‌ها آمادگی رویارویی با این فناوری‌ها را دارند؟

به گزارش خودروتک، تحقیقات نشان از آن دارد که بسیاری از دنبال‌کنندگان فناوری‌های خودرو تمایل چندانی به استفاده از خودروهای تسلا نشان نداده‌اند، در واقع مشتریان از پرداخت‌های مکرر برای عوارض جاده‌ای، پارکینگ و سایر هزینه‌های کاربری خودرو خسته شده‌اند، آیا واقعا می‌خواهیم هزینه‌های ارائه‌ی خدمات را هم به آن‌ها اضافه کنیم؟

اطلاعات جمع‌آوری شده از مشتریان نشان از آن دارد که دنبال کردن اخبار نسل‌های آینده‌ی خودروهای متصل و یا بدون راننده، به علایق شخصی آن‌ها برمی‌گردد که دو سر منشاء اصلی دارد:

۱- امنیت در رانندگی و ۲- علاقه‌مندی به اخبار فناوری

اگر رضایت گروه‌های پیشروی مشتری را بتوان جلب کرد به ناچار جریان بازار نیز به همان سمت هدایت خواهد شد. پذیرش احساسی فناوری امروزه به شدت تحت تأثیر امنیت و آرامش قرار گرفته‌است. موضوع اصلی این است عکس‌العمل مشتریان در مقابل رانده شدن چیست! آیا ترس بیشتری از اینکه رانده شویم نخواهیم داشت؟

اولویت تولیدکنندگان خودرو همیشه ایمن بودن آن‌ها بوده است و همچنان خواهد بود. به هر رو اتصال بین خودروها نگرانی‌های جدیدی را در بازار مصرف‌کنندگان ایجاد خواهد کرد. ماشین‌ربایی توسط هکرهای توانمند می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های سرنشینان باشد! تصور کنید مقصد خود را انتخاب کرده‌اید ولی ناگهان از گاراژ سارقان سر در میاورید!!!! بازاریابان وظیفه‌ی سنگینی دارند که مشتریان را متقاعد کنند که ابزارهای امنیتی کافی آن‌ها را در طول مسیر حمایت می‌کند. در حال حاضر امنیت سایبری برای خودروهای متصل و خودران در وضعیت عالی نیست! اکثر خودروسازان با توجه به سبقه‌ی توسعه  فناوری خود تا امروز نتوانستند در موضوع امنیت سایبری توانمند شوند.

خودروسازان تا به امروز برای فروش خودروهای خود بر ارتباط احساسی با مشتری و فروش ویژگی‌های خاص محصول خود تمرکز داشته‌اند. مواردی از جمله سرعت، عملکرد، مصرف سوخت و تجربه‌ی رانندگی! اما در دنیای امروز لازم است تا داستان دیگری برای فروش محصولات خود آماده کنند. درصد بالایی از سهم بازار آینده‌ی خودرو عادت دارند که ابزارهای زندگی‌شان همه‌کار بکنند. این نسل جوان عادت دارند که تلفن همراه با لپ تاپ با ساعت و… هماهنگ و متصل باشد، مسلما در سلیقه‌ی خرید خودروی ایشان هم این اتصال بسیار اثرگذار و مهم است. یکی از مسائل مهم که لازم است بازاریابان از امروز به فکر آن باشند، نحوه‌ی تعامل با مشتری و فرایند خرید محصولات جدید است.

آیا از نظر مشتری، پرداخت برای خودرو هم مانند فیسبوک یا نرم‌افزارهای کاربردی خواهد بود یا بعد از بررسی‌های لازم محصول توسط مشتری به صورت حضوری فقط پرداخت به صورت آنلاین صورت خواهد گرفت؟ سؤالی که ذهن طراحان مدل کسب وکار را به خود مشغول کرده این است که آیا جنرال موتورز بهتر ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری مشتریان آینده را می¬شناسد یا اپل؟ درصد بالایی به قطعیت می‌گویند اپل!

منبع: آینده خودرو

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها