کد خبر : 43249

اولین خودروهای عضلانی برقی

اولین خودروهای عضلانی برقی

ساخت خودرو های عضلانی - برقی آن قدر جذاب شده است که تمام برند های تولید کننده این نوع خودرو ها با تمام قوا وارد میدان شده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در دنیای برقی‌ها حضور همه آزاد است. چه عضلانی باشید و چه سدان و یا هاچبک. فرقی نمی ‌کند که چه نوع خودرویی باشد چرا که در آینده نه‌ چندان دور به دلیل کمبود منابع سوخت‌های فسیلی کم‌ کم  باید جا را به برقی ‌ها داد.

اما دراین ‌بین حضور خودروهای عضلانی در لباس خودرو های برقی  از همه جذاب‌ تر به نظر می ‌رسد. همه ما به عضلانی‌ها با آن موتورهای  8سیلندر نابودگرشان عادت کردیم و حالا برایمان سخت خواهد بود که به‌جای موتورهای بنزینی در این خودرو ها موتورهای برقی را مشاهده کنیم.

اما این روند مدت‌ها است که آغاز شده و در این مدت ما شاهد حضور چند عضلانی برقی در بازار بوده‌ایم. البته تعداد عضلانی ‌های برقی با کانسپت هایی که هرچند وقت یک ‌بار از آن‌ها منتشر می‌شود بیشتر هم می‌شود. در این مطلب قصد داریم به اولین خودروهای عضلانی – برقی تاریخ صنعت خودروسازی جهان اشاره‌ کنیم.

 

eCOPO Camaro Concept

 

 اولین خودرو این لیست یک کامارو است. البته این کامارو با بقیه کامارو ها یک تفاوت عمده دارد. توان این خودرو توسط یک موتور 800 ولتی تامین می‌شود. تا به اینجا هیچ‌ کس موفق به آزمودن این خودرو نشده اما طبق ادعای خود شورلت این موتور می‌ تواند بین 400 تا 500 اسب بخار توان تولید کند. البته موتوربرقی این  خودرو مانند موتورهای برقی دیگر  یک ‌تکه نیست و از چند بلوک جدا تشکیل‌ شده است. البته حجم تمام این باتری‌ها یکی است و وزن هرکدام در حدود 80 کیلوگرم است. این مطلب که این موتور از چند بلوک تشکیل ‌شده است هنوز در حد حدس و گمان است. اما آنچه که از نقشه‌ های ساختاری این خودرو مشخص شده نشان می ‌دهد بر روی هر چرخ یک بلوک قرارگرفته. این موضوع به ‌احتمال ‌زیاد تائید می ‌کند که این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می ‌کند. یعنی هرکدام از چرخ ‌ها از نیروی پیشرانه اختصاصی خود بهره می ‌برند. این خودرو تا به اینجا محل ابداعات جدید شرکت شورلت است. در مورد ظاهر این خودرو مطلب خاصی وجود ندارد. البته که با نگاه به تصاویر این خودرو می ‌توان متوجه تغییرات هرچند جزیی در آن نسبت به مدل معمولی شویم ولی در کل طراحی اصلی هیچ تغییر خاصی نسبت به طراحی معمولی این خودرو ندارد. هنوز این خودرو به ‌صورت رسمی معرفی نشده است اما انتظار داریم این خودرو در اواسط سال 2021 رونمایی شود. کانسپت های این خودرو در سال 2018 رونمایی شدند ولی هنوز که هنوزِه مدل رسمی از آن عرضه نشده است. باید دید که شورلت می ‌تواند با این خودرو در جنگ تماماً عیار خود با فورد موفق ظاهر شود یا نه.

 

 

1969 Chevy Camaro EV

 

برخلاف نمونه قبلی این کامارو خیلی وقت است که ساخته ‌شده است. نمونه اصلی این خودرو از یک موتور غول ‌آسا 6.5 لیتری بهره می ‌برد. این خودرو فعلی حاصل کار شرکت شورلت نیست. این خودرو توسط یک شرکت تایوانی به نام xing ساخته ‌شده است. این شرکت درزمینهٔ ساخت باتری فعالیت دارد. البته این شرکت تنها داخل کاپوت را تغییر داده و حتی به داخل اتاقک این خودرو دست نزده و طراحی به همان فرم اصلی خود باقی‌ مانده است. البته تایوانی ‌ها موتور این خودرو را به ‌صورت کاملاً برقی طراحی کرده‌اند. این موتور توانی برابر 320 اسب بخار دارد. این موتور از طراحی ساده ‌تری نسبت به موتورهای حرفه‌ای این زمینه برخوردار است. این خودرو به ‌صورت آزمایشی تولید شده است و به ‌هیچ‌ وجه ویژگی تجاری برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

 

Zombie 222

 

این‌ یکی واقعاً خاص و بی ‌نظیر است. درواقع این خودرو یک فورد ماستانگ مدل 68  است. تبحر شرکت Blood Shed Motors در تبدیل خودروهای قدیمی به خودروهای به ‌روز هیولا شکل است. این خودرو از پکیج زامبی 222 بهره می ‌برد. با استفاده از این پکیج این خودرو به بک خودرو الکتریکی تبدیل‌ شده است. اما نکته حیرت‌انگیز این خودرو به موتور بسیار قدرتمند آن برمی‌ گردد.  Blood Shedعلاقه عجیبی به ساخت خودروهای توانمند دارد. ازاین‌ رو در این خودرو از یک موتور الکتریکی بسیار قدرتمند استفاده کرده است. مشخصات فنی این موتور مشخص نیست اما آنچه ما از آن می‌دانیم در واقع  به توان آن بر می گردد. این موتور توانمند می ‌تواند برای این خودرو 800 اسب بخار توان تولید نماید. برای اینکه بفهمید تا چه حد این عدد بی‌ نظیر است کافی است بدانید که تمام ماستانگ های ساخته‌ شده فعلی توانی بیش از 600 اسب بخار ندارند. زامبی 222 به‌ شدت سریع است. مهندسان سازنده این خودرو تقریباً هر آنچه در این خودرو به کار نمی‌آمده را حذف کرده‌اند به‌ طوری ‌که در داخل اتاقک فقط  صندلی راننده وجود دارد و بقیه جاها فضای باز است. این خودرو می ‌تواند 0 تا 100 را در 1.9 ثانیه بپیماید. این عدد حتی از شتاب خودرو بوگاتی ویرون هم بالاتر است. حداکثر سرعت این خودرو به بیش از 290 کیلومتر بر ساعت می‌ رسد. از این خودرو تنها 10 عدد تولید شده است. از قیمت دقیق این خودرو اطلاعات چندانی در اختیار نداریم اما می‌توان انتظار داشت قیمت این خودرو بی ‌نظیر بیش از 1 میلیون دلار باشد.

 

 

1962 Chevy E-10 Electric Truck

 

تا قبل از سال 2019 این خودرو تنها یک کانسپت بود که ازنظر بسیاری صرفاً یک شوخی بود. آخر چه کسی حاضر بود تا وانت مدل 1962 شورلت را برقی کند. اما این اتفاق در نیمه‌های سال 2019 به واقعیت بدل شد و شورلت به‌ طور کاملاً سربسته به معرفی این خودروعجیب پرداخت. این وانت در قسمت طراحی یک افتضاح کامل و سر راست است. شکی نیست که همه طراحی اصلی این خودرو را نسبت به این مدل ترجیح می‌ دهند. اما دلیل این طراحی هنوز مشخص نیست. شاید تجاری نبودن این خودرو اولین دلیل این اتفاق باشد. می ‌توان این وانت را کم ‌و بیش و با کمی چشم ‌پوشی اولین وانت برقی جهان بنامیم. اما اوضاع در قسمت پیشرانه این وانت کاملاً متفاوت است. این خودرو از دو باتری 400 ولتی استفاده می ‌کند. در این خودرو یک سیستم تبدیل هم استفاده ‌شده که می‌ تواند جریان تولیدی این دو باتری را به چرخ‌های این خودرو انتقال دهد. اگر می ‌خواهید بدانید توان معادل 2 باتری 400 ولتی چند اسب بخار است باید بدانید این خودرو 450 اسب بخار توان تولید می ‌کند. نمونه اصلی این خودرو که ساخته سال 1962 است 0 تا 100 را در 14 ثانیه طی می ‌نمود اما این مدل می ‌تواند 0 تا 100 را در تنها 5 ثانیه طی کند که از این لحاظ می ‌تواند با بسیاری از خودروهای گران ‌قیمت و مدعی بازار در این زمینه رقابت کند. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که موتور نمونه اصلی یک نمونه 8 سیلندر بوده که صدای جذابی تولید می ‌کرده. سازندگان این خودرو برای القای حس رانندگی با یک موتور V8 به راننده از یک مبدل صدا در این خودرو استفاده کرده که حتی صدای استارت مدل اصلی را هم تولید می‌ کند. به‌ هرحال این خودرو یک طرح صرفاً آزمایشی بود و هیچ روزی نمی‌توانیم آن را در خیابان‌ ها ببینیم.

 

 

Mustang Lithium

 

تا حالا از خود پرسیده‌اید که قوی ‌ترین ماستانگ تولید شده در تاریخ چه نوع خودرویی است. البته که خیلی ‌ها با خود می ‌گویند این چه سؤالی است. مشخص است که قوی‌ ترین ماستانگ تاریخ یک خودرو بنزینی با یک موتور غول‌آسا است. اما واقعیت این‌ چنین نیست. اولین ماستانگ الکتریکی تاریخ یک خودرو کاملاً پنهان است. تا به‌ حال کسی موفق به دیدن این خودرو در خیابان‌های هیچ کشوری نشده است. تنها مکان هایی که این خودرو به‌ صورت کاملاً محدود حضورداشته است دریکی دو تا نمایشگاه و البته پیست‌های تست رانندگی بوده است. می‌توان اطمینان داشت که فورد این خودرو را صرفاً برای تحقیقات و آزمایش این نوع خودروها توسعه داده است. همان ‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم قوی ‌ترین ماستانگ تولید شده تاریخ که به دست خود فورد تولید شده است همین خودرو است. این خودرو از یک باتری حجیم 800 ولتی بهره می‌ برد. این باتری از یک سیستم تقویت ‌کننده ولتاژ نیز بهره می‌ برد تا به این صورت توان تولیدی این خودرو معرکه به 900 اسب بخار برسد. این توان از بسیاری از خودروهای مطرح دیگر جهان هم بالاتر است. در مورد امکانات و ظاهر این خودرو باید بگوییم هیچ تغییری بین نمونه های گران‌ قیمت ماستانگ های بنزینی و این خودرو وجود ندارد. البته تا به‌ حال خبری مبنی بر فروش این خودرو اعلام‌ نشده است اما به نظر می ‌رسد با معرفی خودرو MUSTANG E در سال قبل نباید منتظر این خودرو برای فروش در بازارها باشیم.

 

Charge Cars Mustang

 

ابتدا بگویم که Charge cars  چیست؟ این نام متعلق به یک کمپانی انگلیسی است که عمده فعالیتش درزمینهٔ تولید خودروهای برقی است. البته این کمپانی هنوز خودرویی اختصاصی نساخته و صرفاً به برقی کردن خودروهای دیگر کمپانی‌ ها می ‌پردازد. البته نه هر خودرویی. بهترین و جذاب ‌ترین محصول این شرکت که تا به امروز ساخته ‌شده است یک ماستانگ 1967 است. البته که این خودرو توسط مهندسان این شرکت دستخوش تغییرات بسیار جدی شده است. اولین تغییری که در این خودرو بسیار به چشم می ‌آید تغییر در پیشرانه این خودرو است. این خودرو از یک باتری 64kwh استفاده می ‌کند. این باتری توانمند به کمک یک موتور الکتریکی می‌تواند 538 اسب بخار توان تولید نماید. این عدد برای این خودرو بسیار خوب به نظر می‌ رسد. این پیشرانه توانمند باعث شده است که ماستانگ بتواند در کمتر از 4 ثانیه 0 تا 100 را بپیماید. در مورد ظاهر این خودرو باید بگوییم که با اینکه فرم اصلی این خودرو حفظ‌ شده ولی این ظاهر کاملاً مدرنیزه شده که الحق باعث ایجاد یکی از زیبا ترین ماستانگ های تاریخ شده است. برخلاف تمامی مدل‌های بالا که به‌ صورت تجاری تولید نمی ‌شدند این خودرو فوق ‌العاده به‌ صورت سفارشی  به  فروش می ‌رود و قیمت این خودرو در حدود 365 هزار دلار است. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از این خودرو به دست آورید می‌ توانید به سایت این شرکت charge.cars مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها