کد خبر : 41290

وانت کمیاب مینی کلاسیک در حراجی (تصاویر)

وانت کمیاب مینی کلاسیک در حراجی (تصاویر)

نکته قابل توجه اینکه این مدل وانت مینی کلاسیک کاملا سالم است و حتی امکاناتی دارد که نسخه تولید کارخانه از آن‌ها بهره نمی‌برد. مثلا کف فضای بار با چوب زیبایی پوشیده شده و در آن یک تایر پیرلی یدکی نگهداری می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، حراجی RM در شهر الکارت ایندیانا در ماه می امسال چندین خودرو جذاب را به فروش خواهد گذاشت. بین آن‌ها یک سوبارو ۳۶۰ پلیس هم وجود دارد که در کنارش وانت آستین مینی محصول ۱۹۷۲ هم دیده می‌شود.

وانت مینی در سال ۱۹۶۱ رونمایی و روی پلتفرم ون مینی ساخته شد. این وانت با فضای بار روباز و درب عقب، نمادی از یک کوپه کاربردی با طول ۳.۴ متر و وزن تقریبی ۶۸۰ کیلوگرم است.

تعداد ۵۸ هزار دستگاه وانت مینی طی سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۳ تولید شدند.

وانت مینی

این نمونه خاص در اوایل دهه ۷۰ ساخته شده و از موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با دو کاربراتور بهره می‌برد. این موتور که در کنار یک گیربکس چهارسرعته دستی قرار گرفته توان ۶۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۴ نیوتون متر تولید می‌کند. شاید این ارقام جذاب به نظر نرسند اما تجربه رانندگی با آن قطعا جذاب است.

وانت مینی

نکته قابل توجه اینکه این مدل وانت مینی کلاسیک کاملا سالم است و حتی امکاناتی دارد که نسخه تولید کارخانه از آن‌ها بهره نمی‌برد. مثلا کف فضای بار با چوب زیبایی پوشیده شده و در آن یک تایر پیرلی یدکی نگهداری می‌شود. کابین با رنگ قرمز تزئین شده و دارای صندلی‌های چرمی و فرمان مانتنی است. البته ضبط کلاریون و اسپیکرهای بلاپانکت زیاد جذاب نیستند، اما به راحتی می‌توان آن‌ها را جدا کرد تا ظاهر کلاسیک این وانت مینی حفظ شود.

وانت مینی

هنوز قیمتی برای این وانت‌مینی تعیین نشده، اما فروشنده گفته قصد دارد آن را به هر قیمتی بفروشد. گفتنی است که وانت‌ها معمولا خودروهای چندان پرطرفداری در میان کلکسیونرهای خودروهای کلاسیک محسوب نمی‌شوند، اما در سال‌های اخیر سلیقه طرفداران خودروهای کلاسیک نیز تا حدی تغییر کرده است و شاهد افزایش قیمت خودروهای شاسی‌بلند و وانت‌بارهای قدیمی هستیم. بنابراین خودروهایی مانند این وانت‌مینی نیز به شکلی حائز اهمیت شده است که حراجی مانند RM نیز می تواند به محل مناسبی برای عرضه چنین خودرویی تبدیل شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها