کد خبر : 39706

فناوری خیره کننده جنرال موتورز برای حل معضل باتری خودروهای برقی

فناوری خیره کننده جنرال موتورز برای حل معضل باتری خودروهای برقی

جنرال موتورز یکی از خودروسازان پیشرو در حوزه خودروهای الکتریکی است و تنوع محصولات برقی این شرکت روز به روز گسترده‌تر می‌شود. برندهای زیرمجموعه جنرال موتورز پرتعداد هستند و به این خودروساز بزرگ آمریکایی اجازه پوشش کامل بازار را می‌دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، جنرال موتورز به تازگی منبع ذخیره انرژی جدیدی برای محصولات خود معرفی کرده که ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری دارند و باعث افزایش برد خودرو می‌شوند.

این منبع انرژی جدید باتری اولتیوم نام دارد که قرار است به سکوی پرتاب خودروهای برقی جنرال موتورز تبدیل شود. باتری‌های جدید با هربار شارژ قادر هستند به برد ۶۴۵ کیلومتری دست یابند و از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند.

اما باتری اولتیوم با سایر باتری‌ها چه تفاوتی دارد؟ به گفته جنرال موتورز این باتری از سلول‌های الکتریکی بزرگ و کیسه‌ای شکل تشکیل شده که می‌توان چیدمان آن‌ها را به صورت افقی یا عمودی تعیین کرد. قابلیت‌های گفته شده به طراحان اجازه می‌دهد تا از این نوع باتری برای خودروهای مختلف استفاده کنند و با توجه به ساختار خودرو آن را شخصی‌سازی کنند. البته جنرال موتورز اطلاعات کاملی در خصوص باتری اولتیوم منتشر نکرده و جزئیات پکیج انرژی جدید همچنان نامشخص است.

باتری اولتیوم

مارک روس رئیس جنرال موتورز در این باره می‌گوید:

هزاران متخصص، مهندس و طراح جنرال موتورز در حال کار برای اجرای یک نوآوری تاریخی در این شرکت هستند. آن‌ها در آستانه ارائه یک محصول الکتریکی هستند که قادر است رضایت میلیون‌ها مشتری را جلب کند.

فرآیند ساخت باتری اولتیوم جنرال موتورز با همکاری بخش فناوری های شیمیایی شرکت ال جی صورت می‌گیرد که سابقه درخشانی در ساخت باطری‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی دارد. طراحی منحصر به فرد باتری اولتیوم به این قطعه کمک می‌کند تا توانی بین ۵۰ الی ۲۰۰ کیلووات را ارائه دهد. قابلیت شارژ سریع متناوب نیز می‌تواند به سرعت باتری را تا سطح ۲۰۰ کیلووات شارژ کند. البته پلتفرم‌های جنرال موتورز قابلیت استفاده از پکیج‌های باتری تا ظرفیت ۸۰۰ ولت را دارند و بنابراین می‌توان از باتری‌های بزرگتری در خودروهای جنرال موتورز بهره گرفت.

عرضه باتری اولتیوم از سوی جنرال موتورز با معرفی پلتفرم الکتریکی این شرکت همراه شده است. ساختار ماژولار جنرال موتورز قرار است شکل دهنده نسل سوم خودروهای الکتریکی این شرکت باشد که کاراتر بوده و مقرون به صرفه تر از گذشته هستند. پلتفرم الکتریکی جنرال موتورز سطح وسیعی از محصولات این شرکت را شامل می‌شود و از خودروهای جمع و جور گرفته تا سدان‌های لوکس براساس این پلتفرم ساخته خواهند شد. محصولات جدید برندهای این شرکت شامل زیرمجموعه‌های کادیلاک، بیوک، شورولت و جنرال موتورز تا سه سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها