کد خبر : 2743

به درود قهرمان

به درود قهرمان

F4 با قیمت تقریبی 21 هزار یورو، هم‌اکنون بهترین و گران‌ترین سوپربایک ام وی آگوستاست. البته این ایتالیایی، حال خوبی در این روزها ندارد چراکه دیگر نمی‌تواند از قوانین سختگیرانه و جدید اتحادیه اروپا -برای کاهش آلایندگی- عبور کند. اما تا قبل از خداحافظی F4، هواداران این سوپربایک، فرصت خریدن یک نسخه تولیدمحدود از F4 را دارند؛ نسخه‌ای که نامش را Claudio Castiglioni یا اختصارا CC گذاشته‌اند.

به گزارش خودروتک، این موتورسیکلت به افتخار کلودیو کاستیلیونی ساخته شده؛ همان تاجر ایتالیایی که آگوستا را در دهه 90 میلادی، دوباره زنده کرد.“آقای «کلودیو کاستیلیونی» را خیلی‌ها نمی‌شناسند، ولی ایتالیایی‌ها از او به‌عنوان ناجی ام‌وی آگوستا یاد می‌کنند. کلودیو پسر جیووانی کاستیلیونی (Giovanni Castiglioni) است که در دهه 50 میلادی، شرکت کاگیوا (Cagiva) را تاسیس کرد. کاگیوا ابتدا در زمینه ساخت قطعات صنعتی فعالیت داشت تا این‌که کلودیو در اواخر دهه 70 میلادی، رسما آن را به عرصه موتورسیکلت‌سازی آورد. 

با موفقیت‌های کاستیلیونی، کاگیوا توانست در اواسط دهه 80 میلادی، برندهای دوکاتی و موتو مورینی (Moto Morini) را بخرد. اندکی بعد، برند سوئدی هاسکوارنا را هم گرفت و سپس در ابتدای دهه 90 میلادی، مالک اصلی ام‌وی آگوستا شد. در اواخر همان دهه، نخستین محصول از نسل جدید موتورسیکلت‌های ام‌وی آگوستا را به بازار فرستاد؛ محصولی که اتفاقاً از خانواده F4 بود. 

حالا برای زنده‌ نگهداشتن نام کاستیلیونی، ام‌وی آگوستا نسخه ویژه‌ای از F4 خود را با نام این شخص، به بازار فرستاده است. بهبودهای گران‌قیمتی روی این F4 اعمال شده. بدنه‌ آن حالا از فیبرکربن کامل ساخته شده و حتی رینگ‌هایش را هم شرکت BST از فیبرکربن شکل داده است. پیشرانه نیز به شاتون‌های تیتانیومی مجهز شده، ضمن این‌که میل‌لنگ هم سبک‌تر و هم مجدداً بالانس شده است.

سیستم تعلیق همچنان از نوع Ohlins است و کالیپرهای ترمز برمبو از مدل Stylema نیز تغییری نکرده‌اند. آخرین نکته جدید را باید استفاده از کیت اگزوز تیتانیومی SC Project دانست که به لطف آن، حداکثر قدرت F4 از 195 اسب‌بخار در حالت استاندارد، حالا به مرز 212 اسب‌بخار رسیده. البته با اضافه‌شدن محدودکننده دور موتور، تنها 205 اسب‌بخار آن در اختیار موتورسوار خواهد بود. اموی‌ آگوستا تنها 200 دستگاه از F4 کاستیلیونی را به مشتریان خوش‌شانسش تحویل می‌دهد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها