کد خبر : 70943

قهرمانی دراماتیک مکس ورستپن در فرمول یک 2021 با نقش آفرینی پسر شوماخر و راننده ایرانی الاصل

قهرمانی دراماتیک مکس ورستپن در فرمول یک 2021 با نقش آفرینی پسر شوماخر و راننده ایرانی الاصل

گرندپری ابوظبی از ساعت ۱۶:۳۰ دیروز در پیست یاس مارینا آغاز شد و در پایان این مکس ورستپن از ردبول بود که با عملکرد فوق العاده درخشان خود توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. ورود سیفتی کار (خودرو ایمنی) در یک دور مانده به آخر در پی تصادف نیکولاس لطیفی کار دست لوییس همیلتون داد و در دور آخر، مکس ورستپن با لاستیک سافت (نرم) وارد مسابقه شد و در دور پایانی مقتدرانه از همیلتون گذشت تا در یک اتفاق تاریخی توانسته باشد لوییس همیلتون را شکست دهد.

به گزارش خودروتک، در واقع این لاستیک های نرم بود که به دلیل چسبندگی بیشتر امکان حرکت تیزتر در پیچ ها را برای وراستپن فراهم آوردند. البته رانندگان فرمول یک با لاستیک سافت نمی توانند لپ های طولانی رانندگی کنند چرا که این لاستیک ها زود ساییده می شوند و باید تعویض شوند.

سال ها پس از دوئل های مایکل شوماخر با رانندگانی همچون میکا هایکنن ، فرناندو آلونسو و دیمین هیل ، در فصل 2021 دنیای فرمول یک ، یکبار دیگر شاهد یک دوئل مهیج در مسابقه آخر بود. جایی که لوئیس همیلتون مدافع عنوان قهرمانی و مکس ورستپن راننده جوان ردبول با امتیاز مساوی به آخرین مسابقه فصل رسیدند. 

شروع مسابقه با عملکرد فوق العاده درخشان همیلتون آغاز شد. استارت طلایی ستاره مرسدس باعث شد تا رده اول از همان ابتدا در اختیار او قرار بگیرد و همان دورهای ابتدایی بود که مکس خیلی سریع در تلاش برای گذر از همیلتون بود که یکباره در پی یک برخورد همیلتون از مسیر انحرافی گذشت و پیشی گرفت که در این لحظه بود فیا نشان ریسینگ کنترل را اعلام کرد. در ادامه مسابقه همیلتون به شدت از حریف خود پیشی گرفت اما استراتژی و پلن B ردبول باعث شد تا مسابقه شکلی دیگر به خود بگیرد.

ردبول سرجیو پرز را به پیت نفرستاد تا در رتبه اول قرار بگیرد و از این راننده فوق العاده مکزیکی استفاده کرد تا مکس را به همیلتون نزدیک کنند. طی چند و رفت آمد و رقابت عجیب و غریب میان سرجیو پرز و همیلتون، فاصله مکس به یک ثانیه ای همیلتون رسید و پس از آن پرز کنار کشید و راهی پیت شد. مکس به همیلتون رسیده بود اما رانندگی بی نظیر ستاره مرسدس باعث شد تا فاصله زیادی ایجاد شود و به نظر همه چیز برای قهرمانی همیلتون آماده بود.

در دور ۵۳ به یکباره شرایط عوض شد. میک شوماخر و نیکولاس لطیفی در حالی که شوماخر در حال گذر از لطیفی بود، باعث شد تا حادثه ای ایجاد شود. حادثه شدیدی که باعث آتشسوزی شد و سیفتی کار وارد عمل شد و به یکباره شرایط تغییر کرد. استراتژی بی نظیر کریستین هورنر و ردبول و تصمیم دقیق آنها باعث شد تا مکس به پیت بیاید و لاستیک سافت استفاده کند. در پی صحبت های مدیر فیا با ردبول در نهایت آنها تصمیم گرفتند تا همیلتون اول و مکس دوم باشد.

مسابقه در دور پایانی از سر گرفته شد، استارت همیلتون همه را شوکه کرد اما مکس بی نقص رانندگی کرد و در شروع دور آخر از همیلتون گذشت و موفق شد تا پایان همان دور این رده را حفظ کند و قهرمان مسابقات فصل ۲۰۲۱ فرمول یک شود.

در رتبه سوم اما کارلوس ساینز از فراری قرار گرفت.

مکس ورستپن پس از پایان آخرین گرندپری فصل که با قهرمانی او تمام شد، در خصوص مسابقه برگزار شده گفت:

غیرقابل باور است. من تا پایان مسابقه به مبارزه ادامه دادم، فرصت را در دور آخر داشتم و پیروز شدم این دیوانه کننده است. گاهی معجزه رخ می دهد، لوییس یک راننده و رقیب شگفت انگیز است. آنها (همیلتون و تیم مرسدس) رقابت را سخت کردند و فکر می کنم هرکس که مسابقات را دیده لذت برده باشد. دو تیم با هم رقابت کردیم و البته روزهای سختی داشتیم اما فکر می کنم این هم بخشی از ورزش است. همه می خواهند پیروز شوند و البته امروز می توانست هر اتفاق دیگری بیفتد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها