کد خبر : 21811

مکس دیوانه فرمول یک اتریش را برد (عکس)

مکس دیوانه فرمول یک اتریش را برد (عکس)

مکس ورستپن راننده هلندی تیم ردبول با یک سبقت فوق العاده در دور 69 گرندپری پرهیجان اتریش قهرمان این مسابقه از رقابت های فرمول 1 شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، رقابت گرندپری اتریش در شرایطی با قهرمانی تیم ردبول به پایان رسید که لوئیز همیلتون صدرنشین جدول کلی مسابقات این جایزه بزرگ را در رتبه پنجم تمام کرد. موضوع مناقشه برانگیز در این مسابقه که با پیشتازی لکلرک راننده تیم فراری دنبال می شد سبقت فوق العاده ورستپن از او بود که یک قهرمانی دیگر را از تیم فراری گرفت.

در عین حال تیم مرسدس با عنوان سومی بوتاس و رتبه پنجمی همیلتون همچنان پیشتاز مطلق این مسابقات است و با 31 امتیاز برتری امید بزرگ قهرمانی به شمار می رود.  این رقابت ممکن بود با توجه به برخورد تایر دو راننده پیشتاز ور اشتاپن و لک‌لرک سرنوشت متفاوتی پیدا کنند اما در نهایت داوران حاضر نشدند که ریسک این تصمیم جنجالی را بپذیرند و قهرمانی به ور اشتاپن 21 ساله رسید که روز درخشانی را پشت سر گذاشت.

سباستین فتل دیگر راننده تیم فراری هم در این جایزه بزرگ به رتبه چهارم رضایت داد. رقابتی که رسانه های جهان آن را به مسابقه خرگوش و لاک پشت تشبیه می کنند چرا که لکرک 69 دور پیشتاز بود اما در نهایت با 2/7 ثانیه اختلاف جای خود را به راننده تیم ردبول داد.

لحظه کلیدی مسابقه فرمول 1 اتریش؛ در این صحنه ور اشتاپن از ردبول ، اجازه ندارد لکلرک راننده فراری وارد پیست شده و توانست از او سبقت گرفته و قهرمان شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها