کد خبر : 21629

90 سال با فراری در دنیای مسابقات اتومبیلرانی

90 سال با فراری در دنیای مسابقات اتومبیلرانی

قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم فرمول‌یک، امسال مراسم 90 سالگی‌اش در دنیای موتوراسپرت را جشن می‌گیرد. به همین مناسبت مراسم باشکوهی در موزه رسمی فراری که در شهر مارانلو ایتالیا قرار دارد برگزار می‌شود که تا پایان ماه بعد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش خودروتک ، گرامیداشت 90 سال حضور فراری در دنیای مسابقات در موزه مارانلو شامل برنامه نمایش خاص‌ترین مدل‌های این شرکت است.

علاقه‌مندان به برند فراری می‌دانند که این برند سال 2017 جشن 70 سالگی خود را جشن گرفته بود ولی حقیقت این است که بخش موتوراسپرت این شرکت که به اسکودریا فراری معروف است، سابقه‌ای طولانی‌تر و قدیمی‌تر از تولید خودروهای جاد‌ه‌ای دارد. حکایت اسکودریا فراری حدود یک قرن پیش استارت خورد. درست زمانی که انزو فراری (که بعدها مالک و موسس برند Ferrari شد) برای شرکت آلفارومئو کار می‌کرد و برای آن‌ها خودروهای مسابقه‌ای می‌ساخت.

انزو سال 1939 آلفا را ترک کرد و با جاه‌طلبی هرچه تمام‌تر قصد ساخت خودروهای مسابقه‌ای برای خودش را کرد. با این حال به دلیل قراردادی که با آلفا داشت نمی‌توانست تا چهار سال ابتدایی تاسیس شرکت از برند و نام خودش روی خودروهای تولیدی استفاده کند. اما انزو، فردی نبود که بتواند این همه مدت را صبر کند. به همین دلیل شرکتی به اسم Avio Costruzioni را تاسیس کرد تا بتواند اولین خودروی تولیدی خود به اسم مدل 815 را برای حضور در فصل 1940 مسابقات طراحی کند.

گرامیداشت حضور فراری در مسابقات در موزه مارانلو

گرامیداشت 90 سال حضور فراری در دنیای مسابقات در موزه مارانلو شامل برنامه نمایش خاص‌ترین مدل‌های این شرکت است، خودروهای کمیابی مثل فراری D50 که توسط راننده اسطوره‌ای این شرکت خوان مانوئل فانخیو رانده شده و به قهرمانی فرمول یک رسیده بود. خودروی دیگر مدل 246 F1 بود که توسط مایک هاتورن به قهرمانی رسید. هم‌چنین در این موزه آلفارومئو 8C 2300 که برای اولین‌بار با لوگوی معروف اسب فراری ساخته شده بود هم به نمایش درمی‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند در این نمایشگاه خودروی فرمول یک F2002 به رانندگی مایکل شوماخر و F2007 به رانندگی کیمی رایکونن را از نزدیک مشاهده کنند. هم‌چنین فراری تعدادی از محصولات منحصربه‌فرد خود مانند 280 GTO، مدل F40 فوق محبوب، F50 زیبا و مدل تاثیرگذار Enzo و LaFerrari را به نمایش گذاشت. شرکت یک نمونه کامل با سایز واقعی از تک محصول مسابقه‌ای خود موسوم به P80/C را نیز در معرض دید عموم قرار داده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها