کد خبر : 19038

بزرگان هالیوود جدال فورد و فراری را به تصویر می کشند

بزرگان هالیوود جدال فورد و فراری را به تصویر می کشند

خبر خوش برای علاقمندان خودرو و البته سینما این است که یکی از جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ماجراهایی که در مسابقات اتومبیلرانی اتفاق افتاده، اکنون دست‌مایه ساخت یک فیلم سینمایی شده است، فیلمی که تا نمایش آن زمان زیادی باقی نمانده است.

به گزارش خودروتک ، این فیلم با حضور ستاره‌هایی نظیر مت دیمون و کریستین بیل روایتگر تلاش‌های شرکت فورد برای ساخت GT40 با هدف شکست فراری در مسابقات لمان 1966 است.

فیلم Ford V. Ferrari قرار است ماجرای رقابتی را به تصویر کشد که بیش از 50 سال پیش میان دو شرکت خودروسازی رخ داده است. اگر از جزئیات این ماجرا خبر ندارید بهتر است.

در نیمه اول دهه 1960 میلادی شرکت فراری در مسابقات لمان پیشتاز بود و البته شرکت فورد نیز به عنوان یکی از ثروتمندترین‌های صنعت خودروسازی، به کسب چنین جایگاهی نظر داشت. در آن سال‌ها فورد حتی تا پای خرید فراری نیز پیش رفت اما فراری در دقیقه 90 از انجام این معامله سرباز زده و از پای میز مذاکره گریخت.

این رفتار فراری مدیر و مالک شرکت فورد را چنان خشمگین کرد که از مهندسان شرکت تحت امر خود خواست شروع به طراحی و ساخت خودرویی اسپرت کنند که بتواند در مسابقه لمان فراری را کنار بزند. انجام چنین کاری مطمئناً ساده نبود اما به لطف یاری رساندن بسیاری از متخصصان از جمله کارول شلبی، در نهایت فورد موفق به ساخت مدل GT40 شد. این خودروی اسپرت به صحنه مسابقات وارد شده و برای چهار سال پیاپی برای فراری دردسر ساز شد که مهمترین رقابت اتفاق افتاده میان آن‌ها را می‌توان سال 1966 دانست.

کارول شلبی و راننده مسابقه پس از پیروزی بزرگ فورد

کارول شلبی و کن مایلز پس از پیروزی تاریخی فورد

اکنون و پس از 53 سال، نشریه Entertainment Weekly نگاهی به فیلم ساخته شده از این ماجرا انداخته، فیلمی که مت دیمون در نقش شلبی و کریستین بیل در نقش راننده بریتانیایی مسابقات یعنی Ken Miles ظاهر شده‌اند. هردوی افراد نامبرده یعنی شلبی و کن مایلز در پروژه ساخت فورد GT40 کاملاً دخیل بوده‌اند.

شلبی در هنگام ساخت خودرو با کارخانه همکاری داشت درحالی‌که مایلز بیشتر وقت خود را پشت فرمان این خودرو گذرانده و البته یکی از سه راننده‌ای بود که در خط پایان مسابقه معروف سال 1966 پشت فرمان GT40 بودند. خب اکنون شاید بپرسید که با انتشار این نوشته، حتماً پایان فیلم لو رفته اما باید بدانید که در اشتباه هستید زیرا کلیات این مسابقه مهم چیزی نیست که افراد از آن بی‌خبر باشند بلکه حماسه اصلی ماجرایی است که در حین این رقابت اتفاق افتاده است.

عبور همزمان 3 فورد GT و غلبه بر فراری در مسابقات لمان 1966

عبور همزمان 3 فورد GT از خط پایان در پیروزی تاریخی لمان 1966

آن‌طور که از تصاویر پیش‌نمایش این فیلم دریافت می‌شود، نتیجه کار بسیار جذاب شده و تماشای آن برای علاقمندان دنیای خودرو بسیار واجب است. شاید زرق و برق و صحنه‌های هیجانی فیلم در حد فیلم‌های ابرقهرمانی که این روزها طرفداران زیادی دارند نباشد اما داستان و قدرت بازیگران و همچنین هیجان این فیلم برای تماشاگران به اندازه کافی گیرا و جذاب خواهد بود. نمایش فیلم فورد برابر فراری از تاریخ 24 آبان آغاز خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها