کد خبر : 77387

درصد افزایش حقوق بازنشستگان قرار است بیشتر شود؟

درصد افزایش حقوق بازنشستگان قرار است بیشتر شود؟

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایطی در دولت تصویب شد که این میزان افزایش حقوق نظر بخشی از جامعه بازنشستگان را تامین نکرده است.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله در این این سازمان تصویب شده و سپس در دولت نیز به تصویب رسیده و در نهایت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عملیاتی می شود. امسال اما میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محل اختلاف نظر شده است. امروز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری نشستی خبر داد که ممکن است خروجی آن بالا رفتن درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شود.

ابراز امیدواری در خصوص تغییرات مثبت افزایش حقوق بازنشستگان

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: هفته آینده نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای تعاون و اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم کمک به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است تا بر اساس ضوابط و مقررات قانونی در کشور و با رعایت شان و منزلت این عزیزان به حل مشکلات معیشتی و حقوق متناسب با شرایط اقتصادی اقدام شود

وی افزود: امیدواریم با توجه به پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس نتایج مثبتی در این بخش برای بازنشستگان تامین اجتماعی حاصل شود.

این بخش از ابراز امیدواری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص «نتایج مثبت» این نشست اکنون این گمانه زنی را ایجاد کرده است که خروجی این نشست ممکن است مجاب شدن دولت برای افزایش بیشتر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

فرمول کنونی تصویب شده برای افزایش حقوق بازنشستگان

براساس آنچه اکنون مصوب شده و قرار است اجرایی شود، میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که حداقل حقوق را دریافت می کنند قرار است 57 درصد افزایش یابد که بالاتر از نرخ تورم هم هست و این گروه برندگان اصلی افزایش حقوق امسال به حساب می آیند.

اما افزایش حقوق سایر سطوح تا سقف 10 میلیون تومان به میزان 10 درصد بعلاوه 650 هزار تومان مصوب شده است که مشمولان این بخش انتظار افزایش بیشتر حقوق خود را دارند.

فرمول و میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها