کد خبر : 76625

خبر جدید در مورد زمان تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر جدید در مورد زمان تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار دولت است و در اولین جلسه به تصویب خواهد رسید.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همه ساله اعمال می شود. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با مصوبه شورای عالی کار انجام می شود. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به تصویب هیات دولت برسد. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با ما به التفاوت فروردین هر ساله از اردیبهشت ماه برقرار می شود. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به زودی به حساب بازنشستگان محترم واریز خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستورکار دولت

حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این افزایش حقوق بعد از تصویب اطلاع‌رسانی شده و همزمان با حقوق خردادماه به حساب بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

وی در مورد افراد جا مانده و مستحق دریافت یارانه تصریح کرد: افراد جا مانده از سال‌های گذشته که یارانه‌ای به آنها پرداخت نمی‌شد، با مراجعه به وب‌سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام داده و در صورت تأیید نهایی یارانه اردیبهشت و خرداد را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروهی از خانوارها نیز که قبلاً یارانه دریافت می‌کردند و در این مرحله جز دهک دهم محسوب شده‌اند، با دستور رئیس جمهور به مدت یک ماه پرداختی یارانه آنها انجام شده تا بعد از بررسی امکان برداشت فراهم آید.

عبدالملکی افزود: یک ماه فرصت بررسی و اعلام نتایج را به ما داده‌اند تا بعد از بررسی نهایی و اعلام وضعیت افراد معترض، امکان برداشت مبلغ اردیبهشت به این افراد داده خواهد شد.

وی به سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: همراه با این اعضا معاونان و رؤسای سازمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل سفر کرده و بازدیدهایی را از شهرهای مختلف انجام دادند.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، مقرر شد تا در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های اقتصادی و توسعه کارآفرینی نیز عملیاتی شود.

وی از تکمیل طرح دامداری مصوب با همراهی شستا و سایر پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌آفرین خبر داد و اضافه کرد: با تأمین زمین قرار شد یک‌هزار واحد مسکن کارگری نیز در این استان احداث شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و توزیع ۲۰۰ بسته جهیزیه برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در حوزه اشتغال نیز قرار شد در شهرستان‌های محروم به ازای جذب تسهیلات در نیمه اول، سهم بیشتری در اشتغال خانگی و مشاغل زود بازده پرداخت شود تا از محل این طرح‌ها اشتغال مولد ایجاد شود.

زمان واریز ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان

همچنین درخصوص زمان واریز ما به التفاوت حقوق بازنشستگان در سال 1401 ، مدیر عامل سازمان تامین‌اجتماعی دیروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) گفت: آمادگی کامل داریم به محض تصویب موضوع حقوق بازنشستگان در هیات‌وزیران، در موعد اعلام‌شده مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم و امیدواریم در دو روز پایانی اردیبهشت بتوانیم افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال کنیم. 

به گفته میرهاشم موسوی، همچنین مابه‌التفاوت مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان برای فروردین ماه در خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

آنطور که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده پیشنهاد تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان طبق مواد قانون ۹۶ و۱۱۱ قانون تامین‌اجتماعی است.

بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، قانون کلی برای پرداخت مستمری بازنشستگی این است که مستمری‌ها نباید از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها