کد خبر : 77184

بدترین خرید خارجی فرهاد مجیدی برای استقلال

بدترین خرید خارجی فرهاد مجیدی برای استقلال

ابتدای فصل بیست و یکم استقلال برای جذب بازیکنان خارجی آستین بالا زد که یکی از خرید‌‎های فرهاد مجیدی رودی ژستد بود.

بازیکنی با ملیت فرانسوی که سابقه بازی در لیگ انگلیس را هم دارد. با توجه به اینکه استقلال در فصول گذشته سابقه درخشانی در همکاری با مهاجمان خارجی داشت، این تصور به وجود آمد که شاید رودی ژستد نیز به مانند مامه تیام و شیخ دیاباته در خط آتش استقلال به مهره‌ای درخشان تبدیل خواهد شد، اما انتظار‌ها برای ظهور یک مهاجم گلزن به مانند این بازیکنان هرگز به سرانجام نرسید و رودی ژستد یکی از گل نزن‌ترین مهاجمان خارجی تاریخ باشگاه استقلال لقب گرفت.

تفاوت ژستد با مهاجمان خارجی ناکامی که در گذشته به استقلال آمدند تنها در این ویژگی بود که فرهاد مجیدی به‌شدت از او حمایت می‌کرد و همین شد که ژستد توانست یک فصل فوتبالی کامل در استقلال به فعالیت خود ادامه دهد. آماری که از ژستد به جای مانده گویای وضعیت اسفبار این بازیکن در ترکیب استقلال است. 

این بازیکن در ۲۳ بازی که برای استقلال به میدان رفت تنها موفق شد دروازه تیم‌های پدیده، هوادار و پرسپولیس را باز کند که به واقع مهم‌ترین گل این بازیکن در دربی ۹۸ به دست آمد و بسیاری آن گل را یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت استقلال در فصل جاری ارزیابی می‌کنند. با وجود این، اما گل ارزشمندی که ژستد در دربی به ثمر رساند نیز برای او حاشیه امنیت ایجاد نکرد تا یک فصل دیگر در استقلال بماند و این مهاجم فرانسوی پیش از آنکه وضعیت مربیگری استقلال روشن شود این باشگاه را ترک کرد. 

گفته می‌شود از چندی قبل از سوی مسئولان باشگاه استقلال به ژستد گفته شده بود باشگاه تمایلی برای ادامه همکاری با وی برای فصل بعد ندارد و این بازیکن هم دیگر دوست نداشت در چنین فضایی با استقلال همکاری کند. به همین دلیل دو طرف خیلی زود بر سر جدایی با هم به توافق رسیدند تا ژستد به اولین بازیکن استقلال تبدیل شود که از این باشگاه جدا می‌شود. 

با جدایی ژستد مشخص نیست کوین یامگا چه وضعیتی با این باشگاه داشته باشد. یامگا نیز در هفته‌های پایانی لیگ عملکرد بسیار ضعیفی در ترکیب استقلال داشت و نتوانست مانند هفته‌های آغازین و میانی در ترکیب تیمش مفید باشد.

 هیچ بعید نیست بعد از ژستد شاهد جدایی یامگا هم باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها