کد خبر : 75357

دسته گل های مدیرعامل سابق پرسپولیس

دسته گل های مدیرعامل سابق پرسپولیس

این روزها پرسپولیس درگیر پرونده‌هایی است که مربوط به مدیریت گذشته این باشگاه می‌شود.

به گزارش ایلنا، باشگاه پرسپولیس این روزها با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می‌کند که در مسیر این تیم در لیگ برتر و جام حذفی و سایر موارد تاثیر منفی شدیدی گذاشته و هنوز هم این مشکلات مرتفع نشده و هر روز خطر درگیری با این پرونده‌های مالی و بدهی‌ها برای این باشگاه وجود دارد. 

این مشکلات اکثراً در دوره‌های مدیریتی قبلی ایجاد شده ولی حالا بعد از گذشتن بیش از یک سال هنوز یقه این باشگاه را گرفته و هرروز سنگین‌تر هم می‌شود. 

درحالیکه در سال‌های اخیر همواره صحبت از حضور مدیران ورزشی و از جنس فوتبال در این رشته می‌شود و ناجی فوتبال را مدیران خاک خورده در آن معرفی می‌شوند ولی حداقل پرسپولیس از ورزشی‌ترین مدیر سال‌های اخیر خودش خاطره خوشی ندارد و مشکلات زیادی در دوره کوتاه نشستن محمدحسن انصاری فرد بر صندلی مدیریت باشگاه ایجاد شده که همچنان برقرار است. 

مدیر اسبق سرخ‌پوشان که در بازه زمانی 5 شهریور 1398 تا 20 اسفند 1398 به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس در این باشگاه حضور داشت در مدت فعالیت خود با اشتباهات مدیریتی‌اش اتفاقات تلخ و هزینه‌های گزافی را به پرسپولیس تحمیل کرد.

به برخی از این موارد می‌پردازیم:

* بدهی 950 هزار دلاری به رادو

سنگربان کروات پرسپولیس‌ این باشگاه را در فیفا محکوم به پرداخت 950 هزار دلار کرده است. گلری که قراردادش توسط انصاری فرد بسته شد و این هزینه برای یک گلر نیمکت نشین غیر منطقی بود.

* مشکل بزرگ سرمربی آرژانتینی

گابریل کالدرون، مربی اسبق پرسپولیس از عدم پایبندی مدیران پرسپولیس برای پرداخت حقوقش استفاده کرد و با فسخ یکطرفه قرارداد خود موفق شد در فیفا 580 هزار یورو از سرخ‌پوشان بگیرد که البته این پایان این موضوع نبود؛ چراکه این مبلغ با معوقات دستیاران کالدرون؛ خواکین آلبرتو و اینیگو والنسیا، هزینه دادرسی در دادگاه عالی ورزش و سود سالیانه به 800 هزار دلار رسید و عدم پرداخت این مبلغ در زمان مقرر باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان شد.

* مورد عجیب استوکس

یکی دیگر از این نفرات استوکس بود، مهاجم بدسابقه که آخرین بدعهدی او در تراکتور مقابل چشم مدیران پرسپولیس بود ولی به آن توجهی نشد و اشتباه تکرار شد. 

مهاجم ایرلندی با عقد قراردادی 6 ماهه به مبلغ 270 هزار دلار به پرسپولیس تهران پیوست. مهاجم اسبق تراکتور که حین عقد قرارداد 150 هزار یورو از پول خود را دریافت کرده بود بعد از دیدار با الشارجه امارات در لیگ قهرمانان آسیا  دیگر به ایران برنگشت و این بازیکن سرخ‌پوشان را به پرداخت 83 هزار یورو محکوم کرد.

* پرونده اوساگونا‌

سومین قرارداد انصاری فرد با بازیکنان خارجی هم کم برای این باشگاه دردسرساز نبود. 

کریستین اوساگونا، مهاجم اهل نیجریه که هیچ‌وقت گل‌های زده‌اش در یک فصل فوتبالی بیش از 6 گل نبوده است با مبلغ 250 هزار یورو به جمع سرخ‌پوشان پیوست و بعد از جدایی‌اش با شکایت از پرسپولیس آنها را محکوم به پرداخت مبلغ 96 هزار دلار کرد.

* قرارداد با آتیه داده پرداز

قرارداد طولانی مدت همکاری با شرکت آتیه داده پرداز به مدت 5 سال هم گاف مدیریتی دیگر انصاری فرد بود.  قراردادی که یکی از دلایل اصلی اختلاف کادر مدیریتی پرسپولیس با هیات‌مدیره این باشگاه بود.  باشگاه پرسپولیس در ازای این توافق به درآمد سالیانه 110 میلیارد رسیدند که برای اداره باشگاه پرسپولیس مبلغی کم و ناچیز بود و آنها را ناچار به تعویق در پرداخت معوقات کادرفنی، بازیکنان و بدهکاران می‌کرد. مدیر اسبق سرخ‌پوشان که در بازه زمانی 5 شهریور 1398 تا 20 اسفند 1398 به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس در این باشگاه حضور داشت در مدت فعالیت خود با اشتباهات مدیریتی‌اش اتفاقات تلخ و هزینه‌های گزافی را به پرسپولیس تحمیل کرد. گابریل کالدرون، مربی اسبق پرسپولیس از عدم پایبندی مدیران پرسپولیس برای پرداخت حقوقش استفاده کرد و با فسخ یکطرفه قرارداد خود موفق شد در فیفا 580 هزار یورو از سرخ‌پوشان بگیرد که البته این پایان این موضوع نبود؛ چراکه این مبلغ با معوقات دستیاران کالدرون؛ خواکین آلبرتو و اینیگو والنسیا، هزینه دادرسی در دادگاه عالی ورزش و سود سالیانه به 800 هزار دلار رسید و عدم پرداخت این مبلغ در زمان مقرر باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان شد.

* بدهی هشت میلیاردی به شهر خودرو

جذب یحیی گل محمدی از شهر خودرو هم داستان خاص خودش را دارد که مبلغی حدود هشت میلیارد هزینه روی دست پرسپولیس گذاشت و البته پرداخت نشد تا تبدیل به یک بدهی سنگین برای این باشگاه شود. پرسپولیس همچنان درگیر پرونده گل محمدی و رضایت نامه او از باشگاه مشهدی است. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها