کد خبر : 74933

تعریف و تمجید حریف استقلال از این تیم

تعریف و تمجید حریف استقلال از این تیم

نساجی تا پیش از این برای بقا می‌جنگید اما حالا سهمیه خود را حفظ کرده است؛ ما به حق واقعی خود رسیدیم.

به گزارش ورزش سه، نساجی مازندران فردا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برابر استقلال قرار خواهد گرفت‌. ساکت الهامی در نشست خبری پیش ‌از بازی عنوان کرد: اصلا دوست نداشتم در این شرایط به استقلال بخوریم؛ این سومین بار است که در این فصل با هم بازی می‌کنیم. تیمی که صادقانه بهترین تیم حال حاضر ایران است؛ تیمی که ۲۶ هفته نباخته هیچ بهانه‌ای برای خوب نبودنش وجود ندارد. به مجموعه استقلال، سردار آجورلو و آقای مجیدی تبریک می‌گویم که تیم خیلی خوبی ساخته‌اند.

او ادامه داد: استقلال تیم قابل احترامی است و قطعا فردا بازی سختی خواهیم داشت. خوشحالی من بابت این است که طرفداران دو تیم فوتبال دوست داشتنی کشورمان نساجی و استقلال، فردا زینت بخش بازی خواهند بود. قول می‌دهم که بازی فردا خیلی خوب، تاکتیکی و بسیار زیبا خواهد شد. استقلال نشان داده که در موقعیت دادن به تیم حریف خیلی خساست به خرج می‌دهد. ما هم تیم خوبی هستیم؛ ابتدای صحبت‌هایم گفتم که اصلا دوست نداشتم در این موقعیت به هم بخوریم اما با تمام احترامی که برای تیم استقلال قائل هستم چون بازی در جام حذفی است، باید یک تیم برنده شود و خوشحال می‌شوم اگر آن تیم برنده، تیم ما باشد. کما اینکه جام حذفی با لیگ متفاوت است و این هم می‌دانم که بردن استقلال در این فصل واقعا سخت است.

سرمربی نساجی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نساجی در لیگ به حق خودش نرسیده، چقدر برای قهرمانی در جام حذفی برنامه‌ریزی کرده‌اند توضیح داد: در لیگ نساجی به حق واقعی‌اش رسیده است. سال قبل نساجی تا روز آخر برای سقوط می‌جنگید اما الان ۶ هفته باقی‌ مانده و قطعا تا رتبه‌های بالاتر هم خواهد آمد. ما دور رفت هم همین‌طور بودیم. فکر می‌کنم امسال بهترین نتیجه‌ای که می‌شد برای نساجی متصور شد؛ کسب کردیم. شرایطی که در بازی‌های امسال برایمان پیش آمد، شاید تا به حال برای هیچ تیمی پیش نیامده باشد. اینکه در همه بازی‌ها میهمان باشی و بازی‌ها هم پنج روز یک‌بار بود و این مقداری کار ما را عقب انداخت. در ادامه هم درباره این مسئله صحبت می‌کنم که چرا شرایط جدول این‌طور است و با یک یا دو بازی می‌شود پنج پله صعود کرد.

الهامی افزود: در جام حذفی یا همه چیز هست و یا هیچ چیز نیست؛ این مسابقات حتی نایب قهرمانی هم ندارد و فقط تیم ها زودتر یا دیرتر حذف می‌شوند و هیچکس نمی‌تواند بگوید من نایب قهرمان جام حذفی شدم. جام حذفی فقط یک قهرمانی دارد. تیمی که فردا از این بازی سخت عبور کند، در ادامه مسیر هموارتری به نسبت این مرحله خواهد داشت.

او در واکنش به این سوال که نساجی برای برد در این بازی باید چه کار کند پاسخ داد: برای برد در این بازی باید گل بزنیم و ببریم.

الهامی سپس درباره اینکه این بازی با تقابل‌های استقلال و نساجی در لیگ چه تفاوتی دارد گفت: قطعا شرایط این بازی برای دو تیم متفاوت است و حساسیت بیشتری دارد. دیروز دیدیم تیم‌هایی صعود کردند که کسی فکرش را نمی‌کرد. بازی جام حذفی با لیگ کاملا متفاوت است؛ در جام حذفی هیچ تیمی جای اشتباه ندارد و اگر اشتباه کند جای جبران ندارد ولی در لیگ اگر شما ۵ اشتباه هم بکنی جای جبران دارد. کمااینکه شما مس رفسنجان را دیدید که کسی فکر نمی‌کرد ‌این اتفاق برایش بیفتد یا کمتر کسی فکر می‌کرد این اتفاق بیفتد.

سرمربی نساجی در واکنش به اینکه پیروزی در جام حذفی سال گذشته برابر استقلال در بازی فردا تاثیر خواهد داشت گفت: نه؛ آن بازی تمام شد. استقلال با آن زمان تفاوت زیادی دارد و در حال حاضر یک تیم کامل است و تیم ما هم نساجی است و قطعا بازی کاملا متفاوت است.

الهامی در این خصوص که از نظر او آرای انضباطی دربی ۹۸ نسبت به رای کمیته انضباطی برای او، منصفانه است یا خیر بیان کرد: اجازه بدهید الان صحبت نکنم چون خوب نیست الان و در این موقعیت در مورد مربی تیم دیگری صحبت کنم. انشاالله اگر شرایط مهیا شد در زمان دیگری صحبت می‌کنم. الان باید در مورد بازی فردا صحبت کنیم؛ دو تیم خوب بازی دارند که انشاالله یک بازی تماشاگرپسند باشد.

سرمربی نساجی در خصوص غیبت احتمالی شجاعی، عبدی و اکبر صادقی توضیح داد: ما نساجی هستیم و از روز اول هم که من نساجی را تحویل گرفتم، دنبال این بودیم که یک فوتبال قابل احترامی ارائه بدهیم و فکر می‌کنم تا الان هم موفق بودیم. در بازی فردا هم چه اکبر و مسعود باشند و چه نباشد از این قاعده مستثنا نیست. قطعا این بازیکنان فردا هستند اما بازی کردنشان دست خداست.

او در در خصوص اینکه به نظر می‌رسد نساجی علاوه بر مشکل میزبانی، در بحث زمین تمرین نیز مشکل دارد و در تهران تمریناتش را دنبال می‌کند توضیح داد: در زمین تمرین مشکل نداریم. جا دارد از آقای سیف‌الله‌پور تشکر کنم. درست است روزهای سختی را گذراندیم اما همان روز‌های سخت باعث شد که الان یکی از با کیفیت‌ترین زمین تمرین‌ها را ما داشته باشیم. جای تشکر دارد از آقای مهندس حدادیان و آقای سیف‌الله‌پور که در این زمان سال که زمین ها باید زیر کشت باشد یکی از بهترین زمین‌های تمرین حال حاضر کشور در دست ماست.

او در واکنش به اظهارات فرهاد مجیدی درباره حضور تیم‌های شهرستانی در زمین‌های تمرین تهران گفت: ما زمین اختصاص خودمان را داریم و جای کسی را غصب نکرده‌ایم. ما زمین مرحوم حجازی یا زمین آرارات یا انقلاب را که نگرفته‌ایم؛ آنها این سه زمین را داشته‌اند و ما هم یک زمین را خودمان نگه داشتیم و خودمان هم ساختیم و روزهای سختی هم گذرانده‌ایم. ما که زمین‌های استقلال را نگرفته‌ایم. همه جای دنیا هم همین است. شما هر تیمی را ببینید یک کمپ در جای دیگری دارد. من فکر می‌کنم مشکل از جای دیگری است و حتی خود آقا فرهاد هم نیست. شما وقتی سه زمین داری و حتی یکی از آنها هم الان آماده نیست، گناه من مربی یا نساجی چیست؟ یا اصلا قبلا استقلال چه زمانی در کارگران تمرین می‌کرده که الان بخواهد در کارگران تمرین کند؟ استقلال سه زمین تمرین خیلی خوب دارد و علاوه بر آن یک ورزشگاه هم در یافت آباد دارد. آقای مجیدی هم دوست دارد تیمش زمین خوبی داشته باشد و حق هم دارد ولی ما مقصر این کار نیستیم و اگر هم مقصری باشد مجموعه خودشان است؛ به ما ربطی ندارد.

الهامی در واکنش به اینکه بهتر نیست تیم‌ها به‌خاطر هواداران‌شان در شهر خودشان تمرین کنند گفت: این را در نظر بگیرید که ما در شهرمان زمین مسابقه نداریم؛ زمین تمرین از کجا بیاوریم؟ جا دارد از استاندار‌ و فرماندار جدید که واقعا سنگ تمام‌ گذاشتند تشکر کنم؛ آنها کاری که همه فکر می‌کردند نمی‌شود؛ الان در دو ماه انجام می‌دهند. باید دست تک تک آنها را ببوسیم و از آنها تشکر کنیم؛ همان‌طور که از قبلی‌ها ایراد می‌گرفتیم باید از اینها تشکر کرد. این طبیعت فوتبال است. ضمن اینکه در شهرستان‌ها تیمی هم نیست که با شما بازی کند؛ در تهران اگر تعطیل شود استقلال می‌تواند با ما بازی کند، ما می‌توانیم با پیکان بازی کنیم، پیکان می‌تواند با صنعت نفت بازی کند. الان گل گهر سیرجان کمپ الیاف را اجاره کرده است؛ گناه گل‌ گهر چیست؟

الهامی در پاسخ به اینکه با این شرایط هوادار نمی‌تواند بازیکنان تیمش را ببیند گفت: برای مثال گل گهر هفته‌ای دو سه بار به شهرش می‌رود و برمی‌گردد. من قصد دفاع از گل گهر یا تیم دیگری را ندارم اما من در مورد نساجی می‌گویم هزینه‌ای که ما در تهران می‌کنیم به مراتب سنگین‌تر از شهرستان است اما مالک ما امکانات سخت افزاری مهیا کرده است و بد است که الان استقلال بگوید ما زمین نداریم و چرا تیم‌های دیگر زمین‌ها را گرفتند. برای تیمی مثل استقلال که پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا است بد است که سه زمین دارد اما یکی از آنها آماده نیست. این به بحث پشتیبانی و ساختارسازی برمی‌گردد و حتی به آقای آجورلو هم برنمی‌گردد چون ورزشگاه پاس نوید بر این است که آقای آجورلو چقدر کار کرده است. بحث قبلی بوده و هیچ ربطی به الان ندارد اما مقصر این کار مجموعه خودشان هستند و نساجی یا گل گهر یا شهرخودرو مقصر نیستند.

سرمربی نساجی در پایان در پاسخ به صحبت خبرنگاری که گفت قطعا جایگاه نساجی با توجه به عملکرد خوبی که دارد، بالاتر از این است بیان کرد: انشاالله فصل بعد همین‌طور خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها