کد خبر : 74932

دارم درباره 2 بازیکن پرسپولیس هشدار می‌دهم

دارم درباره 2 بازیکن پرسپولیس هشدار می‌دهم

محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید: همین الان هم هشدار می‌دهم عدم تمدید قرارداد برخی بازیکنان فعلی می‌تواند پرسپولیس را در فصل آینده با مشکلات بیشتری مواجه کند.

به گزارش خبرورزشی، میلاد سرلک و مهدی ترابی دو بازیکنی هستند که با وجود اصرار باشگاه پرسپولیس هنوز قرارداد خود را تمدید نکرده اند. این درحالیست که یحیی گل محمدی اصرار زیادی به تمدید قرارداد دو هافبک کلیدی خود دارد. در همین ارتباط اما محمد پنجعلی کاپیتان پیشین تیم ملی و پرسپولیس نظرات جالبی دارد.

 به نظر شما چرا این فصل پرسپولیس نسبت به ۵ فصل گذشته کمی نزول کرد و حالا در فاصله ۶ هفته مانده به پایان لیگ برتر در رده دوم جدول ایستاده است؟

من یک جایی از قول خود یحیی گل محمدی خواندم که گفته بود «تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید کمتر از بقیه تیم‌ها گل بخورد» و این یک حرف طلایی است. پرسپولیس الان چند گل خورده است؟

 ۱۷ گل و چهارمین خط دفاع برتر لیگ است؟

 همین دیگر! پرسپولیس در فصول گذشته همواره بهترین خط دفاع را داشت. الان استقلال با ۸ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ و صدرنشین شده است. رمز موفقیت پرسپولیس در سال‌های گذشته همین کم گل خوردن نسبت به تیم‌های دیگر بوده است ضمن آن که یک نکته ای را باید بگویم.

بفرمایید؟

 ما سال گذشته می‌توانستیم قرارداد دو بازیکن کلیدی خود یعنی محمد حسین کنعانی زادگان و احمد نوراللهی را تمدید کنیم. کنعانی زادگان یکی از ستون‌های اصلی خط دفاع ما بود و احمد نوراللهی هم به عنوان هافبک دفاعی نه تنها کمک حال خط دفاع بود بلکه گل‌های زیادی نیز به ثمر رساند اما هر دو را به آسانی از دست دادیم.

 ولی این دو بازیکن تصمیم خود را برای بازی در قطر و امارات گرفته بودند؟

 تا جایی که من می‌دانم پرسپولیس می‌توانست با پولی که خرج خرید یکی از بازیکنان جدید خود در تابستان سال گذشته کرد  احمد نوراللهی را حفظ کند یا اینکه محمد حسین کنعانی زادگان را نگه دارد اما دست دست کردند تا کار از کار بگذرد.

 شما معتقدید جدایی این دو بیشترین لطمه را به پرسپولیس زد؟

شک نکنید! من همین الان هم هشدار می‌دهم عدم تمدید قرارداد برخی بازیکنان فعلی می‌تواند پرسپولیس را در فصل آینده با مشکلات بیشتری مواجه کند.

 منظورتان بیشتر کدام بازیکن است؟

می‌دانیم قرارداد چند بازیکن با پرسپولیس تمام می‌شود اما میلاد سرلک و مهدی ترابی دو ملی پوش این تیم هستند و باید به هرشکل ممکن قرارداد آنها را تمدید کرد. این اتفاق باید پیش از پایان فصل بیفتد وگرنه همان اتفاق نوراللهی و کنعانی زادگان تکرار خواهد شد. آن ماجرا باید برای باشگاه پرسپولیس درس عبرت شود.

 اما شنیدیم مهدی ترابی شرط دارد و طلب خودش را می‌خواهد تا بعد تمدید کند. البته میلاد سرلک اصلا راضی به تمدید نیست.

 متأسفانه یکی از مشکلات بزرگ پرسپولیس و باشگاه‌های ایرانی همین موضوع است. اینکه یک بازیکن به پرسپولیس یا تیم‌های دیگر می‌رود، رشد می‌کند، ملی پوش می‌شود و مشتری خارجی پیدا می‌کند اما یک دلار هم به این تیم نمی‌رسد. چرا؟

 این موضوع مربوط به امروز نیست و سال‌هاست باشگاه‌های ایرانی نمی‌توانند قرارداد حرفه ای با بازیکنان منعقد کنند. این همه باشگاه‌ها معاون حقوقی و وکیل دارند ولی همیشه این بازیکنان هستند که بند جدایی و تبصره در قرارداد خود می‌گذارند.

 دقیقا مشکل همین جاست. در فوتبال حرفه ای دنیا عرف است که یک بازیکن خریداری می‌شود تا منافع آن تیم تأمین شود. برای فروش یک بازیکن باشگاه‌ها برنامه دارند و همین جور مفتی بازیکن را از دست نمی‌دهند.

برخی‌ها نیز معتقدند بازیکن حرفه ای حق دارد به آینده خودش هم فکر کند. وقتی پیشنهادی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومانی از کشورهای عربی می‌رسد طبیعی است بازیکن به فکر آینده خودش باشد. این طور نیست؟

درست است اما به هرحال منافع دو طرف باید لحاظ شود. اگر مهدی ترابی شرط پرداخت مطالبات قدیمی‌اش را دارد باید باشگاه هر چه زودتر این اقدام را انجام داده و قراردادش را تمدید کند. با میلاد سرلک هم باید زودتر مذاکره کرد و درصورت عدم تمایل او از حالا به فکر جانشین باشند.

بسیارخوب، شما بی تعارف چند درصد شانس برای قهرمانی پرسپولیس قائل هستید؟

درصد نمی‌توان تعیین کرد اما بازیکنان پرسپولیس باید در ادامه مسابقات لیگ برتر با تمرکز کامل و دقت بیشتری بازی کنند. درهمین بازی با هوادار اگر موقعیت‌های تیم ما گل می‌شد فاصله امتیازی با استقلال به عدد ۴ می‌رسید. این فرصت به وجود آمد و باز هم ایجاد خواهد شد و باید بچه‌ها استفاده کنند. امیدوارم پرسپولیس با همان روحیه و جنگندگی تا پایان فصل مسابقات خود را ادامه داده و هرگز نومید نشوند. ما پرسپولیسی‌ها مثل ۵ فصل گذشته همچنان به قهرمانی امیدوار هستیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها