کد خبر : 74080

قاطعانه می‌گویم پرسپولیس برنده دربی می‌شود

قاطعانه می‌گویم پرسپولیس برنده دربی می‌شود

کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: به ضرس قاطع می‌گویم که پرسپولیس در دربی برنده می‌شود و استقلال توان شکست دادن این پرسپولیس را ندارد.

به گزارش خبر ورزشی، محمد پنجعلی کاپیتان و پیشکسوت پرسپولیس، در آستانه دربی نود و هشتم بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال درباره شرایط این روزهای شاگردان گل‌محمدی و پیش بینی اش از نتیجه بازی اظهاراتی را مطرح کرد.

فاصله شش امتیازی استقلال و پرسپولیس تا چه اندازه روی دربی تاثیر می گذارد؟

 هنوز ۸ بازی و ۲۴ امتیاز تا پایان فصل باقی مانده و حرف زدن درباره قهرمان شدن تیمی از امروز کاملاً اشتباه است. ضمن اینکه جبران تفاضل ۶ امتیاز در شرایطی که هنوز ۲۴ امتیاز تا آخر فصل مانده برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس کار سختی نیست.

وضعیت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

به زعم من و خیلی از کارشناسان فوتبال، تیمی که امروز در ایران بهتر از سایر تیم‌ها فوتبال بازی می کند پرسپولیس است. آن هم با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای لیگ تا امروز گریبان این تیم را گرفته است. شما ببینید در مسجدسلیمان و در دومین هفته که تیم راهی خوزستان شد چطور با قدرت سه امتیاز را گرفت و برگشت. پس مطمئن باشید این تیم این فاصله امتیازی با صدر را از بین می برد.

درباره دربی صحبت نمی‌کنید؟

در مورد دربی باید بگویم اگر پرسپولیس همان تیم همیشگی باشد و کار خودش را انجام بدهد امتیاز کامل را می گیرد. معمولاً در دربی ها فوتبال خاصی بازی نمی‌شود. بیشتر اضطراب و شرایط حاکم بر مسابقه باعث بروز اشتباهات بین نفرات دو تیم می شود. به نظرم هر تیمی کمتر اشتباه کند برنده دربی است.

قاطعانه می گویم پرسپولیس برنده می شود/ استرس دربی بیشتر روی استقلال است/ بازیکن پرسپولیس در دربی مثل صخره خواهد بود

 استقلال  نفرات کم تجربه تری نسبت به پرسپولیس در دربی دارد،آیا این موضوع تاثیرگذار است؟

قطعاً پرسپولیس شرایط بهتری دارد. تجربه دربی کمک می‌کند بازیکن در زمین مسابقه با اعتماد به نفس بالاتری به میدان بیاید. رامین رضاییان هم که برگشته و دارد خوب کار می‌کند. فکر می‌کنم همین حالا باید راحت برای تیم ملی انتخاب شده و به جام جهانی برود. اندازه های او خیلی بیشتر از اینهاست. تازه هنوز در ترکیب تیم جا نیفتاده. بقیه بچه‌های تیم هم همگی باتجربه هستند و قطعاً می‌توانند دربی را با سربلندی به پایان برساند. همین بازی با نفت مسجدسلیمان را ببینید. با سرعت بالا و اشتباه کم و موقعیت‌های بیشتری هم که داشتند رفتند، گلشان را زدند و بعد هم خودشان را خسته نکردند و عقب نشستند تا سه امتیاز را بگیرند. این یعنی یک تیم حرفه‌ای.

خیلی‌ها معتقدند فاصله امتیازی بین پرسپولیس و استقلال فشار و استرس را روی تیم گل محمدی بیشتر می کند. نظر شما چیست؟

اتفاقا برعکس است! امتیاز بالا، فشار را روی تیم استقلال بیشتر می‌کند. چون پرسپولیس امتیاز کمتری دارد و این استقلال است که فشار زیادی را تحمل می کند و نگران است که مبادا پرسپولیس شکستش بدهد.

به طور کلی نتیجه دربی تا چه اندازه به جدول مربوط است؟

به هیچ وجه به جدول ربطی ندارد. بارها شده نتیجه دربی به سود تیمی رقم خورده که پایین تر بوده است. هواداران هم دوست دارند فقط یک طرف، بازی را ببرد و مساوی نشود. یک خواسته از پیشکسوتان پرسپولیس و هواداران دارم.

چه خواسته‌ای؟

اینکه در این مدت فقط از تیم حمایت کنند. وظیفه ما حمایت کردن و وظیفه بچه‌های تیم تلاش و زحمت برای موفقیت پرسپولیس است. در این مدت وقتی به فضای مجازی وارد می‌شوم، می بینم صد جور ارنج مختلف به یحیی می‌دهند و می‌خواهند بازیکنان مورد نظرشان را در تیم قرار بدهد. به خدا هیچ کجای دنیا این طور نیست! من که پیشکسوت باشگاهم به خودم اجازه نمی دهم در این بار نظر بدهم. کادر فنی یک سال با این تیم کار کرده و حتماً بهتر از هر کسی وضعیت بچه‌ها را می‌داند. آنها بهترین تصمیم گیرنده هستند. پس لطفاً روی کادر فنی فشار نگذاریم.

حضور تماشاگران در دربی چقدر به جذابیت بازی کمک می کند؟

طبیعی است که بازی زیباتر شود. اصلا همه جای دنیا دارند فوتبال را از نزدیک می‌بینند غیر از ما! مگر ادعا نداریم که ما بهتر از همه دنیا کرونا را کنترل کرده ایم؟ مگر مثل آن مجری، نمی‌گوییم که "ما خیلی خوبیم"! پس چرا اینقدر مردم را از ورود به ورزشگاه می ترسانید؟ شما را به خدا در این وضعیت بد زندگی، اجازه بدهید لااقل مردم دو ساعت بیایند ورزشگاه و شاد باشند.

قاطعانه می گویم پرسپولیس برنده می شود/ استرس دربی بیشتر روی استقلال است/ بازیکن پرسپولیس در دربی مثل صخره خواهد بود

نتیجه دربی را چند چند پیش بینی می‌کنید؟

من به ضرس قاطع می گویم پرسپولیس برنده می شود.

با چند گل؟

بستگی به این دارد که اگر گلی زودهنگام در دربی رد و بدل شود، تعداد گل‌ها زیاد می شود ولی اگر نیمه اول بدون گل تمام شود با تعداد گل کم پرسپولیس برنده خواهد شد.

کدام بازیکن پرسپولیس در دربی با انگیزه تر از همه خواهد بود؟

قطعاً حامد لک. البته اگر بازی کند یک روز خیلی خوب را در پیش خواهد داشت که فکر می‌کنم گل‌محمدی با توجه به تجربه این دروازه بان به او بازی بدهد و او هم مثل یک صخره مقابل دروازه پرسپولیس بایستد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها