کد خبر : 74300

پرسپولیس ۱۱ بازیکن هم داشت باز گل می‌خورد!

پرسپولیس ۱۱ بازیکن هم داشت باز گل می‌خورد!

بازیکن اسبق استقلال گفت: گلی که ژستد به ثمر رساند همه ما را به یاد محمود فکری انداخت که سالی یک گل می‌زد و آن هم در دربی بود اما واقعاً گل کردن آن پاس سخت‌تر از گل نکردنش بود.

به گزارش خبرورزشی، سعید لطفی مدافع اسبق استقلال ، درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال و حواشی به وجود آمده در دربی ۹۸ همچنین حواشی بازی در بحث داوری و اعتراض‌های یحیی گل محمدی اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی را چطور دیدید؟

به نظرم یک بازی خیلی خوب بود. فقط داور بازی نزدیک بود همه چیز را خراب کند. در واقع داور در سطح این مسابقه نبود و ممکن بود کار دست بازیکنان هر دو تیم و یا خودش بدهد. البته اشتباهاتش فقط به ضرر یک تیم نبود. سیدعلی اشتباهاتی داشت که به ضرر هر دو تیم تمام شد.

قبول دارید بازیکنان هم خیلی به او اعتراض می‌کردند؟

وقتی داور در چنین بازی حساسی مکرراً اشتباه میکند اعصاب بازیکنان به هم می‌ریزد. فوتبالیستها در دربی به اندازه کافی تحت تاثیر هیجان این مسابقه هستند و وقتی اشتباهاتی صورت می‌گیرد که آنها احساس می‌کنند تیم شان ضرر کرده بیشتر نگران می‌شوند. درکل دربی فوق العاده زیبا و قشنگ بود و فکر می‌کنم نقطه تاریکش اشتباهات داوری بود.

درباره نیمه اول و بازی استقلال صحبت می‌کنید؟

استقلال برخلاف پرسپولیس از بازیکنان با تجربه‌اش در دربی استفاده نکرد. همین امر باعث شد بر خلاف انتظار استقلال بازی را زودتر در دست بگیرد و شروع طوفانی داشته باشد. البته این فشارها در نهایت تا ۲۰ دقیقه بیشتر تداوم نداشت و پرسپولیس آمد و بازی را در اختیار گرفت. گل هم زد و بازی به نیمه رفت. پرسپولیس در نیمه دوم عقب رفت که این طبیعی بود. ممکن بود استقلال نیمه اول گل زده باشد و در نیمه دوم به فکر حفظ آن باشد. به هر حال هر مربی و تیمی‌در دربی می‌داند تبعات شکست تا چه اندازه برایش سنگین خواهد بود، برای همین پرسپولیس خواست دفاع کند که حریف خط حمله استقلال نشد.

برخورد دروازه‌بان پرسپولیس با مهاجم فرانسوی استقلال پنالتی بود؟

من تخصص داوری ندارم اما چیزی که از تلویزیون و زاویه‌های مختلف دوربین دیدیم بله پنالتی بود. ولی در همان دقایق توپ به دست عارف غلامی‌خورد که آن هم می‌توانست خطای هند باشد.

پنالتی بود؟

فکر نمی‌کنم. چون توپ بیرون از محوطه به دست عارف خورد. ولی همانطور که گفتم این هم یکی از صحنه‌های داوری بود که به ضرر پرسپولیس سوت زد.

نیمه دوم را چطور دیدید؟

این چه شیوه‌ای است که در فوتبال کشور ما باب شده! اینکه تیم‌ها می‌آیند و بعد از اینکه گل زدند عقب می‌ایستند تا از گلشان دفاع کنند! در فوتبال اروپا هر تیمی‌گل می‌زند عطش بیشتری برای گلزنی دوباره پیدا می‌کند ولی این سیستم در فوتبال ما جا افتاده که هر تیمی‌گل می‌زند عقب می‌رود و می‌خواهد از گلش دفاع کند که این باعث می‌شود تیم مقابل دستش برای حمله کردن باز بشود و بیاید تا گل خورده را جبران کند. شاید اگر پرسپولیس همچنان هجومی‌بازی میکرد نتیجه غیر از این رقم می‌خورد. ولی به هر حال استقلال تحت تاثیر همین اتفاقات توانست گلش را بزند.

تعویض‌های تیم استقلال تا چه اندازه در این بازی اثرگذار بود؟

خیلی خوب بود. حردانی از لحظه ای که به میدان آمد خیلی موثر ظاهر شد. او واقعاً قبل از اینکه استقلال گل بزند یک گل را نجات داد. بعد هم یک ارسال زیبا کرد که ژستد توانست گل بزند. شاید گل نکردن آن توپ توسط ژستد از گل کردنش سخت تر بود.

گل محمدی حق داشت عصبانی شود/ ژستد همه را به یاد محمود فکری انداخت/ پرسپولیس ۱۱ بازیکن هم داشت باز گل می خورد!

رفتارهای یحیی گل محمدی در خلال برگزاری دربی را چطور دیدید؟

او حق داشت ناراحت باشد چون بازی متوقف شده بود و وقتی بازی در جریان نباشد تیم‌ها می‌توانند تعویض کنند. پرسپولیس در آن لحظات ۱۰ نفره بود. البته شاید ۱۱ نفر هم می‌شد گل می‌خورد ولی وقتی بازی از جریان افتاده پرسپولیس می‌توانست تعویضش را انجام دهد، اما داور چون اجازه نداد، گلمحمدی ناراحتی اش برای همین بود. باز هم به همین خاطر است که می‌گویم اشتباهات داوری به ضرر دو تیم رقم خورد.

به نظر شما این همه جارو جنجال از سوی گل محمدی درست بود؟

ما نمی‌توانیم خودمان را جای سرمربی پرسپولیس بگذاریم. او به شدت تحت فشار بود و می‌دانست اگر تیمش دربی را نبرد تا چه اندازه فشار روی پرسپولیس زیادتر خواهد شد. اگر ما این طرف را می‌گویم باید آن طرف را هم بگوییم. فشار زیاد و سنگینی روی گل محمدی بود. به نظرم بهتر بود همکاران گل یحیی در آن صحنه اعتراضشان را به داور نشان می‌دادند تا گل محمدی.

درباره گل ژستد و اینکه انتظار داشتید چنین گلی بزند صحبت می‌کنید؟

وقتی او گل زد، آن هم بعد از این همه بازی که گل نمی‌زد ما را به یاد محمود فکری انداخت که فقط در دربی گل می‌زد(خنده). ولی ارسال حردانی هم استثنایی بود و همانطور که گفتم گل نکردن ارسال حردانی سخت تر از گل کردنش بود.

چه بازیکنی روی گل پرسپولیس به استقلال مقصر بود که حسینی دروازه اش باز شد؟

نمی‌توان گفت که بازیکنی مقصر است. اگر دوباره صحنه گل پرسپولیس را ببینید متوجه می‌شوید که توپ کوتاه و روی تیر یک فرود آمد. گرفتن این توپ‌ها خیلی سخت است. وقتی یک بازیکن توپ را لو می‌دهد، دریبل می‌خورد یا دروازه‌بان اشتباه فاحش کند می‌شود گفت تقصیر دروازه‌بان یا فلان بازیکن بوده ولی روی این صحنه‌ها کل خط دفاعی استقلال مقصر بودند.

نتیجه مساوی دربی شرایط صدر جدول را تا چه اندازه به سود یا ضرر استقلال کرد؟

هیچ اتفاقی نیفتاده و لیگ برتر همچنان پرهیجان باقی ماند. قطعاً این دو تیم تا روز آخر که تکلیف قهرمانی مشخص نشود دست از تلاش بر نمی‌دارند. حالا هفت بازی و ۲۱ امتیاز مانده و باید دید مسابقات به چه ترتیب پیش می‌رود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها